Sasha Colby, zwyciężczyni „Drag Race”, dzieli się wskazówkami dotyczącymi podróży

• 23 czerwca, 2023

Od czasu, gdy Sasha Colby po raz pierwszy pojawiła się na scenie w ostatnim sezonie „RuPaul’s Drag Race”, jej ostateczne zwycięstwo wydawało się niemal nieuniknione. 38-latka – której mottem jest „Ulubiona drag queen twojej ulubionej drag queen” – wniosła swoją etykę pracy i dwie dekady doświadczenia do każdego odkrywczego, ale odkrywczego kostiumu, szczerej rutyny synchronizacji ust i komicznie zaplanowanego uderzenia karku.

Na scenie narodowej jej droga do sławy głównego nurtu, jako transpłciowej kobiety i rdzennej Hawajki, może być również postrzegana jako akt buntu, gdy fala ustaw anty-trans przetacza się przez naród, a konserwatyści celują w pokazy drag queen w kilku stanach.

Pani Colby rozmawiała z The New York Times z Oklahoma City, gdzie właśnie wylądowała. Ten wywiad został zredagowany i skondensowany.

Bardzo dziękuję. To niesamowite. W ciągu ostatnich dwóch lub trzech miesięcy nie byłem zbyt często w domu w Los Angeles. Codziennie jadę do innego miasta. Byłem w całych Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Niedługo jadę do Australii. Robimy małą trasę po Europie i Filipiny. Tylko dwa razy podróżowałem poza USA i Kanadę: raz do Japonii i raz do Paryża. Więc jestem tak szczęśliwy i podekscytowany, że mogę podróżować po całym świecie.

Jestem dość OCD: Wszystko musi być zorganizowane. Tak więc podczas tej podróży — właśnie odwiedziłem pięć miast i mam około sześciu kostiumów — udało mi się zmieścić wszystko w jednej dość ciężkiej walizce. To było trochę ponad 50 funtów.

Torby Ziploc na wszystko. Myślę, że torby Ziploc powinny mnie teraz sponsorować. Mam torbę do włosów ze wszystkimi szpilkami, jedną ze wszystkimi szczotkami i grzebieniami, drugą ze wszystkimi produktami do włosów, więc jeśli muszę się spieszyć lub coś się stanie, nie będę się denerwować. Po prostu zawsze planuję swoją przyszłość, co jest bardzo przyjazne dla podróżujących.

Warto przeczytać!  Majorka w Hiszpanii to jedno z najlepszych miejsc do odwiedzenia tego lata

Lubię mieć przy sobie kryształy. Jestem metafizyczną dziewczyną. Zwykle mam oko tygrysa dla równowagi; trochę obsydianu dla ochrony; czysty kwarc jest zawsze świetny; mały jadeit na szczęście, fortunę i obfitość; i kwarc różowy dla miłości własnej. Cała tęcza.

O mój Boże, jako osoba transpłciowa, to jest jak zmora naszej egzystencji. Właściwie jestem w trakcie uzyskiwania PreCheck. Staję się hiper-świadomy na lotniskach. Bardzo się denerwuję, ponieważ, szczególnie teraz, dużo podróżuję, więc nie zawsze czuję się lub wyglądam jak najbardziej „zwycięska”. I tylko wstrzymuję oddech, żeby mnie nie pomylili, dopóki nie zobaczę tego zielonego pudełka na maszynie TSA. To jest szalone. Mam dokładnie ten sam typ rutyny: jeśli zadziała przez TSA, będę nosić tego typu ubrania przez cały czas.

Noszę obcisłe ubrania. Moim celem są ładniejsze dżinsy i podwijam je z topem typu body. Zawsze mam ze sobą kurtkę, ponieważ w niektórych samolotach jest dość chłodno. Ale tak, odczuwam ulgę, kiedy przechodzę przez TSA, na przykład: „OK, teraz mogę po prostu odpocząć przez chwilę” — dopóki nie muszę iść do łazienki. A potem znowu się martwię, zwłaszcza teraz, kiedy w telewizji jestem pokazywana jako drag queen.

Warto przeczytać!  Zimowe burze zamknęły większość Portland, paraliżując podróże

Kilka tygodni temu byłem w Tennessee i denerwowałem się przed opuszczeniem pokoju hotelowego. Pomyślałem: „Jak mam się wydostać z tego hotelu i wsiąść do samochodu w przebraniu?” Nie chcę się ubierać, żeby zwrócić na siebie uwagę. Po prostu czuję się, jakbym się skradał, kiedy nie powinno tak być.

Miałam na sobie makijaż. Założyłam sukienkę i pomyślałam: „Nieważne, po prostu będę dobrze wyglądać”. Koniec końców, musisz się tego trzymać i pokazać im, że nie przestraszysz nas i nie zmusisz nas do poddania się.

Ale wtedy stało się coś niesamowitego: podczas występu w Nashville dostaliśmy wiadomość, że znieśli zakaz dragów. Widok radości całego klubu był bardzo miły. Chcę to teraz zobaczyć w każdym innym stanie.

Oto, co mówili: „Czy po prostu potrzebowaliśmy Sashy Colby, żeby tu przyszła i mogli znieść zakaz?” Mówię: „Cóż, w następnej kolejności jadę do Teksasu”.

Bardzo chcę pojechać na Bali. Chciałbym też objechać całą Europę i zobaczyć te wszystkie szalone zamki. Ogólnie mam obsesję na punkcie monarchii. Będąc rdzennymi Hawajczykami, sami mieliśmy królów i królowe, więc myślę, że od tego zaczęła się moja obsesja.

Nawet jako dziecko miałem dość jasną karnację i jasne oczy, więc nie wyglądam tak, jak ludzie normalnie myślą, że wygląda jak Hawajczyk. Zdecydowanie dostałem dużo dokuczania – wiele dzieciaków nabijało się ze mnie, mówiąc mi, że nie jestem Hawajczykiem lub nie jestem wystarczająco Hawajczykiem. Dorastałem, będąc nazywanym „mahu”. Kiedy jeszcze mówiliśmy w języku hawajskim, istniało słowo „mahu kane” na transpłciowego mężczyznę i „mahu wahine” na transpłciową kobietę. Przez pokolenia stało się to obraźliwym określeniem dla każdego członka społeczności LGBTQ. W ciągu ostatnich 10 lub 15 lat cofnęliśmy termin „mahu” – trochę tak, jak cofnęliśmy „queer” – i teraz wykrzykujemy to głośno i dumnie. W październiku będę wielkim marszałkiem parady w Honolulu. To będzie mój powrót do domu. Reprezentuję cały wyspiarski naród, kiedy dorastałem, naprawdę nie czułem, że wolno mi to robić.

Warto przeczytać!  Miejscowości turystyczne przeżywają ogromny pośpiech po pierwszych opadach śniegu

Bądź turystą, nie kolonizatorem. Idź i poznaj naszą historię. Idź do pomnika Arizony w Pearl Harbor National Memorial. Udaj się do Pałacu Iolani, gdzie nasza ostatnia królowa była więziona przez rząd USA. Wspieraj lokalne biznesy. Nie jedź na drugi koniec świata, żeby zjeść w Denny’s.

Jakiś miesiąc temu byłem w Louisville w stanie Kentucky. Dopóki nie wysiadłem z samolotu, nie zdawałem sobie sprawy, że to weekend Kentucky Derby. A więc wszędzie były te panie w czepkach i miętowych julepach.

Tak. Gdzie tu jest prawo, co?

Śledź New York Times Travel NA Instagram I zapisz się do naszego cotygodniowego biuletynu Travel Dispatch aby uzyskać porady ekspertów dotyczące mądrzejszego podróżowania i inspiracje na następne wakacje. Marzysz o przyszłej wycieczce lub po prostu podróżujesz w fotelu? Sprawdź nasze 52 miejsca do odwiedzenia w 2023 roku.