Filmy

Scena filmowa i mentalność filmowa prezentują Fidelio w kinie Roxy w dniach 3–10 sierpnia

  • 9 lipca, 2024
  • 4 min read
Scena filmowa i mentalność filmowa prezentują Fidelio w kinie Roxy w dniach 3–10 sierpnia


Łącząc surowe wibracje z wyjątkowym kinem, z przyjemnością ogłaszam nasz kolejny program w Roxy: Scena filmowa współpracuje z Dom pułapki ChapoFilmowy sposób myślenia dla Fideliotygodniowy program składający się z czterech filmów na temat złowrogiego wpływu 1% najbogatszych, powiązań z państwem głęboko zakorzenionym i korupcji seksualnej (edycja dla zabawy).

Rozpocznie się w sobotę, 3 sierpnia, podwójnym koncertem Abla Ferrary Witamy w Nowym Jorku i prezentacja z okazji 25. rocznicy Oczy szeroko zamknięte na taśmie 35 mm; w kolejnym tygodniu będzie można obejrzeć kopie absurdalnego (a może i nie?) thrillera Clinta Eastwooda Władza absolutna i późny triumf Romana Polańskiego Pisarz-widmo. Każdy tytuł ma co najmniej jeden bis, a w kilku przypadkach jest to pierwszy pokaz teatralny w niedawnej historii. Zapamiętaj hasło.

Scena filmowa czytelnicy i Chapo Słuchacze otrzymują bilet ze zniżką w wysokości 12 dolarów, a w kasie biletowej Roxy’s znajduje się wzmianka o naszym programie. (Nie bądźcie nieśmiali – ich pracownicy są bardzo mili.) Czekamy na Was w kinie.

Witamy w Nowym Jorku
Sobota, 3 sierpnia, godzina 18:00
Poniedziałek, 5 sierpnia, godzina 19:00

Zdramatizowana opowieść Abla Ferrary o Dominique Strauss-Kahn wywołała kontrowersje już w chwili premiery, nie w ostatniej kolejności z powodu groźby pozwu ze strony jej cienko zamaskowanego bohatera. Choć należy do najsurowszych dzieł w filmografii Ferrary o spalonej ziemi, Witamy w Nowym Jorku jest również niezwykłą wizytówką Gérarda Depardieu (niepokojąco zapowiadającą obecne problemy prawne aktora) oraz szczegółowym, niemal dziennikarskim przedstawieniem władzy politycznej w okropnej sztuce.

Warto przeczytać!  Postać Deadpoola i Wolverine'a, która prawie podniosła młot Thora Mjölnir

Oczy szeroko zamknięte na 35mm
Sobota, 3 sierpnia, godzina 20:30
Niedziela, 4 sierpnia, godzina 18:00
Poniedziałek, 5 sierpnia, godzina 21:30
Wtorek, 6 sierpnia, godzina 21:30

Ostatni film Stanleya Kubricka spotkał się z ogromnym, zdezorientowanym brakiem zainteresowania po premierze w 1999 roku. 25 lat później wydaje się niemal niepodważalny jako jedno z największych osiągnięć tego reżysera – dzieło, które wciąż wydaje się nierozwiązane i nie do pogodzenia, każde oglądanie daje nową okazję do zajrzenia w niezrozumiałe horrory, czy to w twojej społeczności, czy w tobie samym. Pamiętaj tylko hasło.

Władza absolutna na 35mm
Środa, 7 sierpnia, godzina 19:00
Czwartek, 8 sierpnia o 21:45
Piątek, 9 sierpnia, godzina 17:00
Sobota, 10 sierpnia o 17:15

To, co w 1997 r. wydawało się zabawną i paranoiczną wizją amerykańskiej prezydentury, zostało dziwnie potwierdzone zaledwie rok później; z perspektywy roku 2024, Władza absolutna jest niemal utopijny ze względu na wizję sprawiedliwości wymierzanej na najwyższych szczeblach władzy. Egzekutorem jest nikt inny, jak Clint Eastwood, który przewodzi i reżyseruje ten klejnot swojego okresu thrillera lotniskowego, z absurdalną kolekcją przebrań i Gene’em Hackmanem jako aroganckim, przestępczym dowódcą naczelnym.

Warto przeczytać!  Widać, że Eli Roth nakręcił swój uznany horror za 46,5 miliona dolarów w tym samym czasie, co Borderlands

Pisarz-widmo na 35mm
Środa, 7 sierpnia, godzina 21:30
Czwartek, 8 sierpnia, godzina 17:00
Piątek, 9 sierpnia o 21:45
Sobota, 10 sierpnia o 19:45

Jeden z najlepszych filmów Romana Polańskiego jest również dziwnym odbiciem jego własnych grzechów i okoliczności. Reżyser czuje się jak w domu w tym idealnie dostrojonym thrillerze o unikaniu zarzutów i traktatów ekstradycyjnych – w którym historia outsidera wciągniętego w przerażający wir w większym stopniu niż trochę odzwierciedla Dzielnica chińska––ale dreszcze emocji są w dużej mierze pretekstem do spisek wibracyjny: zimowe niebo, głęboko pozazdroszczone nieruchomości przy plaży, swetry, marynarki, odzież sportowa i żartobliwa muzyka Alexandre’a Desplata z łatwością zastępują fabułę. Podobnie jak niewiele filmów wykorzystało lepiej Ewana McGregora, Pierce’a Brosnana, Kim Cattrall czy Olivię Williams, tak prawie nic z ostatniej dekady nie dorównuje Pisarz-widmo dla czystej rozrywki.


Źródło