Rozrywka

Secret Invasion to krok w dekadzie przemian Marvela

  • 20 czerwca, 2023
  • 6 min read
Secret Invasion to krok w dekadzie przemian Marvela


Najnowsza seria Disney+ Marvel Studios, Tajna inwazjajest tutaj i pomimo tego, że jest to samotna opowieść o superbohaterach Samuela L. Jacksona, której fani pragnęli od czasu, gdy pojawił się w tym niespodziewanym epizodzie na końcu Człowiek z żelaza, Tajna inwazja nie wydaje się jak Marvel’s Next Big Thing w sposób, w jaki niektóre inne wpisy w kanonie – nawet inne programy telewizyjne Disney + – mają. Dotyczy to również innych projektów MCU, które często mają wrażenie, że muszą być albo najważniejsze w historii, albo wcale nieważne, i jest ku temu konkretny powód: Marvel Studios nie może przestać się ruszać.

Avengers: Koniec gry byłaby okazja, aby się zatrzymać, ale Marvel oczywiście tego nie zrobił, a studio znajdowało się od tego czasu w długim okresie przejściowym, aby zorganizować wielkie crossoverowe wydarzenia w przyszłości. Ale podstawy tego okresu przejściowego położono 10 lat temu, po raz pierwszy Marvel Studios naprawdę musiało pomyśleć o tym, jak będzie wyglądać jego przyszłość.

Warto przeczytać!  Kate Middleton ma na sobie tenisówki Superga do zdjęć z okazji Dnia Matki w Wielkiej Brytanii

Metoda Marvela? Wiele powtórek

Avengersi (2012)

Mściciele (2012)
Zrzut ekranu: Disneya (YouTube)

Rok 2013 był dość trudny dla Marvel Studios. Mściciele został wydany w zeszłym roku i była to jedyna rzecz, do której dążyły wszystkie dotychczasowe filmy, więc istniały pewne obawy co do tego, jak franczyza będzie działać w przyszłości. Jak wyszczególniono w zaskakująco szczerej – choć w zrozumiały sposób oczyszczonej – książce Tary Bennett i Paula Terry’ego z 2021 r. Historia Marvel Studiosfirma i szef Kevin Feige podjęli w 2013 roku kilka kluczowych decyzji, które odbijają się echem do dziś.

To był rok Thor: Ciemny Świat ukazał się po burzliwym procesie postprodukcji, a także w tym roku Strażnicy Galaktyki I Kapitan Ameryka: Zimowy Żołnierz— dwa najważniejsze punkty dla całej serii — rozpoczęto zdjęcia. Książka Bennetta i Terry’ego jest podzielona na lata, a rozdział z 2013 roku zaczyna się od Ciemny świat w nieładzie: Film po prostu nie działa. Jest za ciemno i za ponuro.

Mózg Trustu Marvel Studios zbiera się, aby rozbić film i dowiedzieć się, jak go naprawić, proces ten kończy się, gdy producenci decydują się na 35 dni powtórek – co jest dużo, szczególnie dla tego, co było zasadniczo niezależnym studiem w tamtym czasie, które miało nie został jeszcze w pełni wchłonięty przez Disneya i jego beczkę pieniędzy bez dna. Feige i Marvel Studios ustanowiły już przyjazny dla twórców etos, zgodnie z którym „wygrywa najlepszy pomysł” i tak dalej Ciemny świat które przekształciło się w nową filozofię, że powtórki są dobre. Jak ujęli to Bennett i Terry, studio zdecydowało, że powtórki są „the optymalne narzędzie do urzeczywistniania najlepszych pomysłów”.

To pomysł, który rozwinął się w wielu wysokobudżetowych filmach typu „pewniak”. Filmy jak Łotr 1. Gwiezdne wojny — historie były słynne w powtórkach i wiele mówi fakt, że Marvel świadomie podjął decyzję 10 lat temu, że powtórki są nie tylko ważną częścią tworzenia tych filmów, ale są najważniejsza część. Było wiele historii nt Doktor Strange w multiwersie szaleństwa wymagające dużych ponownych sesjina przykład, ale Marvel postrzega to bardziej jako zwykły krok w procesie niż problem — są bardziej jak kryzysjakby powiedział Homer Simpson.

NA Ciemny świat, co zaowocowało powtórkami, w których Chris Hemsworth i Anthony Hopkins nie byli w tym samym pokoju, oraz ostateczną bitwą, o której mówi książka, została faktycznie sfilmowana na trzech różnych kontynentach. Ale reżyser Alan Taylor – który sprawia wrażenie prawdziwego żołnierza, błogosław mu serce – zwraca uwagę, że powtórki sprawiły, że film miał lżejszy ton (stąd pochodzi knebel Lokiego zmieniającego się w Kapitana Amerykę) i pomógł odkryć komediowe kotlety aktorskie Hemswortha . To doprowadziło ich do pełnej humoru komedii Thor: Ragnarokco całkowicie zmieniło sposób postrzegania tej postaci i jej świata.

W przypadku Marvela niecodzienny styl wciąż jest obecny w marce

She-Hulk, Iron Man 3

She-Hulk, Iron Man 3
Zdjęcie: Disneya

Książka zawiera również ciekawe informacje nt Iron Man 3jak na przykład to, jak studio opracowało film jako wyraźną reakcję na wielkie, błyskotliwe podekscytowanie Mściciele. Feige szczególnie chciał filmu, który wyciągnął Tony’ego Starka z garnituru przez większą część historii, aby udowodnić, że Marvel wciąż może robić „mniejsze” historie, a kiedy to zadziałało – przynajmniej finansowo, ponieważ Iron Man 3 jest dziwnie „kultowym klasykiem” wśród reszty serii — przekonało go to, że mogliby zrobić więcej takich niekonwencjonalnych filmów i Strażnicy niekoniecznie robiąc niekończące się sequele.

Marvel dość mocno pochylił się nad niekończącymi się kontynuacjami, ale Disney + to miejsce, w którym kończą się te bardziej niecodzienne historie, które Feige chciał opowiedzieć. Tajna inwazja jest zdecydowanie jednym z nich, ponieważ studio kontynuuje gagi sitcomu Ona-Hulk z paranoicznym thrillerem szpiegowskim, w którym występuje mężczyzna po siedemdziesiątce. Pokazuje również stałą plastyczność MCU, inspirowaną przez Ciemny światdesperacko potrzebuje powtórek. Kapitan Marvel grał przeciwko ciągłości komiksu, ujawniając, że zmiennokształtni Skrulle nie są złymi intrygantami, ale przestraszonymi uchodźcami, którzy stracili dom, a teraz Tajna inwazja odwraca to decydując, że źli intryganci są również całkiem przekonujący.

Biorąc pod uwagę koncepcję „wygrywa najlepszy pomysł”, dorobek Marvel Studios w tych okresach przejściowych — poMścicielepost-Etap końcowy, post-cokolwiek innego – ma więcej sensu. Dziesięć lat temu Marvel Studios zdecydowało, że nic, co tworzy, nigdy nie jest skończone, co oznacza, że ​​samo Marvel Studios nigdy nie zostanie ukończone. Dopóki istnieje jakiś nowy „najlepszy pomysł” do ścigania, będzie się on poruszał, a okresy przejściowe między ważnymi wydarzeniami, które trzeba zobaczyć, będą się wydłużać.


Źródło