Selina Hospitality: mało znana sieć hoteli z niespodzianką (NASDAQ:SLNA)
Gościnność Seliny (NASDAQ:SLNA) jest zwykłym operatorem hotelu, ale z niespodzianką. Oferują nie tylko tradycyjne zakwaterowanie, takie jak pokoje hotelowe, ale oferują przestrzenie co-living, które są ich własną wersją wynajmu krótkoterminowego, a także jako miejsca noclegowe w stylu akademików i przestrzenie coworkingowe na całym świecie.
Nazywa się ich „Millennials and Gen Z Hotel”, ponieważ to przede wszystkim te pokolenia, które przyjęły model pracy z domu, który zamieniono na pracę z dowolnego miejsca, narzucono ogółowi społeczeństwa z powodu pandemii COVID-19 biuro domknięcia.
Przestrzenie są zaprojektowane tak, aby działały jak zwykły hotel, a jeśli wyszukasz (wstaw wybraną aplikację podróżniczą) hotelu w jakimkolwiek mieście, w którym działają, pojawią się one tak samo jak Marriott (MAR) lub jakikolwiek inny hotel. Ale to, co uważam za ich główny długoterminowy wzrost motorem napędowym jest to, że łączą przestrzenie co-livingowe i co-workingowe, a także inne nietradycyjne miejsca zakwaterowania, takie jak hostele.
Piękno tego modelu biznesowego polega na tym, że otwierając nową lokalizację, niemal w dowolnym miejscu na świecie, konkuruje nie tylko o klientów z gigantami takimi jak Marriott czy którykolwiek z około 187 000 hoteli na całym świecie. Powinno to pozwolić im na kontynuowanie i zwiększanie skali lokalizacji i operacji bez uszczerbku dla długoterminowych marż lub wskaźników obłożenia.
Czym i gdzie jest Selina Hospitality?
Firma działa i rozwija się w niektórych z najszybciej rozwijających się miejsc hotelarskich na świecie, starając się wykorzystać popyt na pracę zdalną i przestrzenie do wspólnego życia.
Główną ofertą długoterminowego rozwoju firmy są przestrzenie CoLive, w których osoby fizyczne mogą uzyskać kompleksową obsługę w zakresie zakwaterowania, współpracy i innych potrzeb. Koszty tych programów różnią się kilkoma czynnikami, takimi jak długość pobytu, poziom dochodów (lub to, ile są skłonni zapłacić) i kilka innych czynników. Ich celem jest oferowanie wszystkiego, czego potrzeba do „współżycia”:
Rejestrując się w Selina CoLive, możesz wybierać spośród różnych typów pokoi, w zależności od Twoich potrzeb i sytuacji finansowej. Istnieją pokoje wieloosobowe z kilkoma łóżkami, pokoje rodzinne dla grupy przyjaciół lub standardowe pokoje jedno- lub dwuosobowe.
Firma działa w jednych z najszybciej rozwijających się obszarów na całym świecie, gdzie ten rodzaj podróży i życia jest bardzo poszukiwany. Obejmują one zarówno główne centra hotelowe z setkami łóżek i sporym obiektem coworkingowym i mieszkalnym, jak i tak zwane „miniobiekty”, czyli mniejsze operacje satelitarne z ograniczoną, ale wciąż zróżnicowaną ofertą, jak wspomniano powyżej na wykresie.
Te lokalizacje to według regionu geograficznego:
Ameryka Łacińska: Argentyna, Boliwia, Brazylia, Chile, Kolumbia, Kostaryka, Ekwador, Gwatemala, Meksyk, Nikaragua, Panama, Peru i Urugwaj.
Stany Zjednoczone: Astoria, Nowy Jork, Chicago, Miami – Gold Dust, Miami – River, Nowy Orlean i Waszyngton.
Europa: Austria, Niemcy, Grecja, Portugalia, Wielka Brytania i Izrael.
Azja i Australia: 2 lokalizacje w Melbourne, Brisbane i Phuket w Tajlandii.
Ten model sprawia, że jestem optymistą co do długoterminowych perspektyw firmy, ponieważ nie polega ona tylko na jednym rodzaju podróży i zakwaterowania, a także nie musi unikać lokalizacji o dużym zagęszczeniu, w których jest już obecna duża sieć hoteli, ponieważ wciąż mogą się zapełnić spory kawałek ich pokoi za pośrednictwem ofert Co-Live i innych.
Siła napędowa wzrostu:
Na całym świecie hotele zazwyczaj cieszą się obłożeniem lub liczbą zajętych pokoi jako procentem wszystkich dostępnych pokoi, wynoszącym od 55% do 80%, w zależności od pory roku i lokalizacji. Zasadniczo oznacza to, że mają te zapadliska, które nie generują żadnych dochodów i są zmuszeni podnosić ceny, aby to zrekompensować, co może być problematyczne ze względu na zwiększoną presję konkurencyjną na całym świecie.
Model biznesowy Selina Hospitality wykorzystuje 2 różne alternatywy w celu zwiększenia obłożenia, a także kilka innych ofert, które uzupełniają przychody generowane z zakwaterowania.
Co-Living lub wynajem krótkoterminowy
Przy ciągłym nacisku, zwłaszcza młodych ludzi, na przejście do stylu życia z pracy z domu na pracę z dowolnego miejsca, tego typu programy i zakwaterowanie są często bardzo atrakcyjne dla osób, które dopiero zaczynają, ponieważ nie wymagają logistyki znalezienia miejsc noclegowych, pracy, połączeń itp.
W przypadku Selina Hospitality pozwala to na uzyskiwanie stałych przychodów, podczas gdy w przeciwnym razie pokoje prawdopodobnie nie będą używane. Jest to szczególnie prawdziwe w niektórych lokalizacjach w Europie i Ameryce Północnej, gdzie praktyka ta jest bardziej powszechna i możesz wejść do dowolnego hotelu Selina w dużym mieście, a zobaczysz, że jest on pełen ludzi pracujących i spędzających czas.
Zakwaterowanie w stylu akademika
Istnieją 2 czynniki, jeśli chodzi o hotele Selina Hospitality oferujące pokoje wieloosobowe:
Pierwszy jest to, że zazwyczaj hotele cierpią poza sezonem, ale także wtedy, gdy niskobudżetowe, głównie młode osoby podróżują w przerwach od szkoły, pracy, życia itp. Oznacza to, że Selina może uzyskać dodatkowe źródło dochodów podczas gdy utrzymują ładniejsze prywatne pokoje hotelowe, ale pozwalają na zakwaterowanie w stylu akademika. Ten hybrydowy model pozwala na bardziej zróżnicowany tłum niż hotele z wyższej półki, które często są ograniczone do kaprysów osób o wyższych dochodach, odbywających podróże osobiste lub służbowe.
Drugi jest to, że w prawie wszystkich miastach w Stanach Zjednoczonych istnieją przepisy dotyczące schroniska brak zakwaterowania miejscowych ze względu na koszty utrzymania i strach przed stałymi pobytami w hostelach. Styl biznesowy Selina Hospitality pozwala im przyjmować miejscowych w różnych miastach w Stanach Zjednoczonych, co oznacza, że prawdopodobnie uzyskają interesy od grupy demograficznej, która w przeciwnym razie nie wydawałaby tak dużo pieniędzy na zakwaterowanie.
Finanse modelu biznesowego
Chociaż firma z pewnością osiąga przychody, ponieważ działa od 2015 r., przez pewien czas nie będzie zgłaszać żadnych przychodów nowo upublicznionej spółce. To powiedziawszy, trzymają znaczną ilość gotówki na rachunku powierniczym, który zgromadzili podczas swojej pierwszej oferty publicznej.
Ta gotówka ma teraz 2 cele. Pierwszym z nich jest generowanie dochodu z odsetek z funduszu powierniczego, aby pomóc w finansowaniu operacji i tworzeniu rezerwy gotówkowej, a drugim jest umożliwienie firmie ekspansji na kolejne miasta i rynki na całym świecie.
Według ich ostatniego sprawozdania finansowego pod koniec 2022 r., posiadali 230,3 mln USD na swoim rachunku powierniczym i nieco ponad 10 000 USD w gotówce, a także nieco ponad 230 000 USD w wydatkach opłaconych z góry.
Jedynym długoterminowym zobowiązaniem, jakie mają, ponieważ nie posiadają żadnego zadłużenia ani nie mają żadnych zobowiązań leasingowych ani kapitałowych, jest odroczona opłata subemisyjna w wysokości 8,5 miliona USD z ich ostatniej pierwszej oferty publicznej.
Selina Hospitality wygenerowała ponad 313 000 USD odsetek ze swojego konta powierniczego, podczas gdy ich koszty operacyjne wyniosły 334 000 USD, co obejmuje 50 000 USD podatku franczyzowego.
Przez pierwsze 6 miesięcy 2022 r., uwzględniając zmianę wartości godziwej aktywów na rachunkach powierniczych, wygenerowały 5,8 mln USD zysku netto. Te ciągłe pozytywne zmiany na rachunku powierniczym firmy mają na celu utrzymanie solidnej pozycji gotówkowej i aktywów, co pozwoli jej na finansowanie operacji i rozszerzenie obecności na nowych i istniejących rynkach.
Organiczny wzrost przychodów jest imponujący
Selina Hospitality odnotowała prawie dwukrotny wzrost przychodów w pierwszej połowie ubiegłego roku w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, odnotowując sprzedaż w wysokości 67 milionów USD.
Według ostatniego raportu firma miała 163 lokalizacje w 25 krajach, w których działa, z ponad 27 000 dostępnych miejsc do spania. Według tego ostatniego raportu mieli dodatkowe 17 lokalizacji z ponad 7000 dodatkowych miejsc do spania, które miały zostać otwarte od czasu opublikowania tego raportu, co daje ich prawdopodobną sumę do około 34 000 miejsc do spania.
Przychody na łóżko wzrosły aż o 77% do około 6500 USD rocznie, co oznacza, że ich przychody w tym roku powinny wynieść około 200 milionów USD, podnosząc moje prognozy powyżej obecnie przewidywanych 177 milionów USD.
Podobnie jak wiele innych sieci hotelowych, firma wychodzi z zamknięcia spowodowanego pandemią COVID-19 i braku podróży i chociaż obłożenie (w pierwszej połowie 2022 r.) wyniosło około 50%, podwoiło się w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku i spodziewam się obłożenie wzrośnie do 60% – 65% w nadchodzącym roku.
Biorąc pod uwagę, że uważam, że firma może zwiększyć wskaźniki obłożenia w ciągu następnego roku i wraz ze wzrostem przychodów na powierzchnię sypialną, uważam, że firma może wygenerować około 7500 USD na powierzchnię sypialną w nadchodzącym roku.
Przy ponad 34 000 miejsc do spania oznacza to, że uważam, że firma przekroczy obecne oczekiwania.
Wnioski z inwestycji: ryzykowne, ale ekscytujące
W nadchodzącym roku analitycy przewidują, że sprzedaż Selina Hospitality wyniesie około 249 milionów dolarów. Biorąc pod uwagę średnią około 40 000 miejsc do spania i średni przychód na miejsce do spania wynoszący 7500 USD, wydaje się to konserwatywne.
Z moich obliczeń wynika, że firma zgłosi około 300 milionów dolarów, czyli sporo, ale więcej niż obecne prognozy.
Biorąc pod uwagę, że uważam, że firma ma przewagę w swoich wysiłkach na rzecz ekspansji i będzie w stanie utrzymać marże i wzrost na wysokim poziomie przez dłuższy czas, jestem optymistą co do krótko- i długoterminowych perspektyw firmy.