Rozrywka

Sequel „Jokera”, „Wilki” Brada Pitta i George’a Clooneya zmierzają na Festiwal Filmowy w Wenecji

  • 23 lipca, 2024
  • 6 min read
Sequel „Jokera”, „Wilki” Brada Pitta i George’a Clooneya zmierzają na Festiwal Filmowy w Wenecji


Kontynuacja filmu Todda Phillipsa „Joker: Folie a Deux”, anglojęzyczny debiut Pedro Almodovara „Pokój obok” i adaptacja powieści Williama Burroughsa „Queer” w reżyserii Luki Guadagnino będą miały swoje światowe premiery w ramach konkursu na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji w 2024 roku, ogłosili organizatorzy festiwalu w Wenecji na konferencji prasowej we wtorek.

Inne filmy w programie to „Wilki” Jona Wattsa z Bradem Pittem i George’em Clooneyem; „Brutalista” Brady’ego Corbeta z Adrienem Brodym i Guyem Pearce’em; polityczny thriller Justina Kurzela „Zakon” z Jude’em Law i Nicholasem Hoult; film Pabla Larraina o śpiewaczce operowej Marii Callas „Maria” z Angeliną Jolie w roli głównej; „Babygirl” Haliny Reijn z Nicole Kidman;

Organizatorzy festiwalu już wcześniej ogłosili, że filmem otwarcia będzie „Sok z żuka, sok z żuka” Tima Burtona.

Millerowie w małżeństwie

Podczas gdy w ramach głównego konkursu ogłoszono 21 filmów, „Sok z żuka” i „Wilki” zostaną pokazane poza konkursem, a także „Baby Invasion” Harmony’ego Korine’a, „Finalement” Claude’a Leloucha oraz krótkometrażowe filmy Marco Bellocchio i zespołu Alice Rohrwacher i JR.

Wśród filmów dokumentalnych poza konkursem znajdują się „2073” Asifa Kapadii, „Separated” Errola Morrisa oraz dwa filmy związane z Beatlesami: „One to One: John & Yoko” Kevina Macdonalda i Johna Rice’a-Edwardsa oraz „Twst/Things We Said Today” Andreia Ujicy.

W sekcji poświęconej serialom telewizyjnym znajdą się nowe, wieloczęściowe dzieła Alfonso Cuarona, Joe Wrighta i Thomasa Vinterberga.

Wenecja jest pierwszym z następujących po sobie festiwali, które w zasadzie zainaugurują sezon nagród filmowych, wraz z festiwalami filmowymi Telluride i Toronto. Podczas gdy w poprzednich latach jej filmy były generalnie bardziej artystyczne i mniej popularne niż filmy, które spodobały się wyborcom Oscara, pięciu z ostatnich siedmiu zwycięzców Złotego Lwa w Wenecji otrzymało nominację do Oscara w kategorii Najlepszy film. „Biedne rzeczy” Yorgosa Lanthimosa zostało uhonorowane zarówno przez jury w Wenecji, jak i głosujących w Oscarze w zeszłym roku, a przedtem „Nomadland” Chloe Zhao, „Joker” Todda Phillipsa, „Roma” Alfonso Cuarona i „Kształt wody” Guillermo del Toro.

Warto przeczytać!  Aktorka Nickelodeon, Melissa Joan Hart, „w stu procentach” wierzy w niedawne zarzuty o nadużycia zawarte w dokumencie „Cisza na planie”

W zeszłym roku „Biedne rzeczy” i „Maestro” były dwoma filmami z Wenecji, które otrzymały nominacje w kategorii Najlepszy film, podczas gdy cztery inne – „El Conde”, „Priscilla”, „Towarzystwo Śniegu” i krótkometrażowy „The Wonderful Story of Henry Sugar” – były nominowane do Oscara w innych kategoriach.

Dziadek do orzechów

Tegorocznemu jury w Wenecji będzie przewodniczyć aktorka Isabelle Huppert, a w jego skład wejdą również reżyserzy James Gray, Andrew Haigh, Agnieszka Holland, Kleber Mendonca Filho, Abderrahmane Sissako, Giuseppe Tornatore i Julia von Heinz, a także aktorka Zhang Ziyi.

Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się 28 sierpnia, a zakończy 7 września.

Kolejka:

Główny Konkurs
„Pokój obok” Pedro Almodovara
„Campo di Battaglia”, Gianni Amelio
„Leurs Enfants Apres Eux”, Ludovic Boukherma, Zoran Boukherma
„Brutalista” Brady Corbet
„Cichy syn”, Delphine Coulin, Muriel Coulin
„Vermiglio”, Maura Delpero
„Iddu (litery sycylijskie)” Fabio Grassadonia, Antonio Piazza
„Queer”, Luca Guadagnino
„Miłość” – Dag Johan Haugerud
„Kwiecień”, Dea Kulumbegashvili
„Zakon”, Justin Kurzel
„Maria” Pablo Larrain
„Trois Amies” Emmanuela Moureta
„Zabij dżokeja” – Luis Ortega
„Joker: Folie a Deux” Todda Phillipsa
„Dziewczynka”, Halina Reijn
„Jestem tu nadal” Walter Salles
„Diva Futura”, Giulia Louse Steigerwalt
„Żniwa” – Athina Rachel Tsangari
„Młodość – powrót do domu”, Wang Bing
„Obce oczy”, Yeo Siew Hua

Poza konkursem – fikcja
„Sok z żuka Sok z żuka” Tim Burton (film otwierający)
„L’Orto Americano”, Pupi Avati (film zamykający)
„Il Tempo che ci Vuole” Francesca Comencini
„Fantosmia”, Lav Diaz
„Maldoror” Fabrice du Welz
„Złamana złość”, Takeshi Kitano
„Inwazja dzieci”, Harmony Korine
„Chmura”, Kiyoshi Kurosawa
„Finał” – Claude Lelouch
„Wilki”, Jon Watts
„Se Posso Permettermi Capitolo II”, Marco Bellocchio (film krótkometrażowy)
„Allegorie Citadine”, Alice Rohrwacher, JR (film krótkometrażowy)

Warto przeczytać!  „Absurdalna cenzura:” Zmiany w książkach Roalda Dahla wywołują krytykę

Poza konkursem – literatura faktu
„Apokalipsa w tropikach”, Petra Costa
„Bestiari, Erbari, Lapidari”, Massimo D’Anolfi, Martina Parenti
„Dlaczego wojna”, Amos Gitai
„2073” Asif Kapadia
„Jeden na jeden: John i Yoko”, Kevin Macdonald, Sam Rice-Edwards
„Rozdzieleni” Errol Morris
„Izrael Palestyna w szwedzkiej telewizji 1958-1989, Goran Hugo Olsson
„Rosjanie na wojnie”, Anastazja Trofimowa
„Twst/Rzeczy, które powiedzieliśmy dzisiaj” Andrei Ujica
„Pieśni o powolnie płonącej ziemi”, Olha Zhurba
„Riefenstahl”, Andres Veiel

Poza konkursem – seria
„Zastrzeżenie” – Alfonso Cuaron
„Nowy rok”, Rodrigo Sorogoyen del Amo, Sandra Romer, David Martin de los Santos
„Rodziny takie jak nasza” – Thomas Vinterberg
„M – Il Figlio Del Secolo”, Joe Wright

Poza konkursem – odrodzenia
„Lamparti. Il Poeta Dell’Infinito (część 1 i 2),” Sergio Rubini „Pan i władca: Daleka strona świata”, Peter Weir
„Piękno nie jest grzechem”, Nicolas Winding Refn (krótkometrażowy film)

Orizzonti
„Nonostante”, Valerio Mastandrea (film otwierający)
„Ciche życie”, Alexandros Avranas
„Moja nierozłączka”, Anne-Sophie Bailly
„Aicha”, Mehdi Barsaoui
„Wesołych Świąt” – Scandar Copti
„Rodzina” Francesco Costabile
„Jeden z tych dni, kiedy Hemme umiera”, Murat Firatoglu
„Znajomy dotyk”, Sarah Friedland
„Marco”, Jon Garano, Aitor Arregi
„Carissa” Jasona Jacobsa, Devona Delmara
„Życzenie na gwieździe”, Peter Kerekes
„Pani Rozpraszająca”, Elizabeth Lo
„Nowy rok, który nigdy nie nadszedł” – Bogdan Muresanu
„Pooja, Panie” – Deepak Rauniyar
„O psach i ludziach” Dani Rosenberg
„Chodniki”, Alex Ross Perry
„Szczęśliwy koniec”, Neo Sora
„L’Attachment”, Carine Tardieu
„Diciannove”, Giovanni Tortorici

Warto przeczytać!  Hugh Grant, Jason Statham – Termin

Orizzonti ekstra
„5 września” Tim Fehlbaum (film otwierający)
„Vittoria” Alessandro Cassigoli, Casey Kauffman
„Le Mohican”, Frederic Farrucci
„W poszukiwaniu schronienia dla pana Rambo” Khaled Mansour
„La Storia del Franke i Della Nina”, Paola Randi
„Shahed (Świadek)”, Nader Saeivar
„After Party” – Vojtech Strakaty
„Na skraju nocy”, Turker Suer
„Król Kość Słoniowa”, John Swab

Venice Classics – Dokumenty o kinie
„Miyazaki, L’Esprit de la Nature”, Leo Favier
„Pomszczę ten świat miłością” S. Paradjanov, Zara Jian
„La Cinema de Jean-Pierre Leaud”, Cyril Leuthy
„Od ciemności do światła”, Michael Lurie, Eric Friedler
„Carlo Mazzacurati – Una Certa Idea di Cinema”, Enzo Monteleone, Mario Canale
„Reakcje łańcuchowe”, Alexander Philippe
„Maroun wraca do Bejrutu”, Feyrouz Serhal
„Volonte – L’Uomo dal Mille Volti”, Francesco Zippel
„Constelacion Portabella”, Claudio Zulian

Venice Classics – Dokumenty o kinie
„Miyazaki, L’Esprit de la Nature”, Leo Favier
„Pomszczę ten świat miłością” S. Paradjanov, Zara Jian
„La Cinema de Jean-Pierre Leaud”, Cyril Leuthy
„Od ciemności do światła”, Michael Lurie, Eric Friedler
„Carlo Mazzacurati – Una Certa Idea di Cinema”, Enzo Monteleone, Mario Canale

Kino Biennale College
„I; Mio Compleanno”, Christian Filippi i Leonardo Baraldi
„Miesiąc miodowy” Żanna Ozirna i Dmytro Sukhanov
„2 stycznia”, Zsofia Szilagyi, Dora Csernatony i Lili Horvat
„Rybak” Zoey Martinson, Kofi Owusu Afriyie, Korey Jackson

festiwal-filmowy-sundance


Źródło