Fotografia

Seria Laowa Argus T1 Cine to niesamowicie szybkie obiektywy kinowe

  • 16 czerwca, 2024
  • 5 min read
Seria Laowa Argus T1 Cine to niesamowicie szybkie obiektywy kinowe


Seria Laowa Argus T1 Cine to niesamowicie szybkie obiektywy kinowe

Konstrukcje optyczne w branży aparatów fotograficznych z biegiem lat stawały się coraz szybsze. Z kilkoma nielicznymi wyjątkami nowoczesne obiektywy dostarczają znacznie więcej światła niż obiektywy vintage i dają twórcom więcej kreatywnych możliwości w słabo oświetlonych scenach. Nowa seria Venus Optics, Laowa Argus T1 cine, podąża za tym trendem i przesuwa granice wydajności przy słabym oświetleniu w świecie kina.

Seria Laowa Argus

To nie pierwsze obiektywy, jakie Venus Optics wypuściło na rynek pod nazwą Laowa Argus. Poprzednie obiektywy z tej linii są w rzeczywistości dość podobne do nowej serii Cine T1. Wydaje się, że większość nowych obiektywów to po prostu odświeżone wersje swoich poprzedników w nowej, stylowej, kinowej obudowie. (Na co zdecydowanie nie będę narzekać). Jedynym wyjątkiem jest nowy 28 mm T1, o którym za chwilę.

Seria Laowa Argus T1 Cine

Seria składa się z trzech grup: grupy pełnoklatkowej, grupy Super35 i grupy MFT. Każdy obiektyw w każdej grupie ma tę samą przysłonę T1, odległość ostrzenia z małej odległości do 0,2 m, funkcję oddychania przy niskiej ostrości oraz profesjonalną obudowę filmową. Zmieniają się jedynie cena i pokrycie matrycy obiektywu.

Pełnoklatkowa seria Laowa Argus T1

Pełnoklatkowa seria Laowa Argus T1Pełnoklatkowa seria Laowa Argus T1

Na pełnoklatkową serię Argus T1 składają się trzy obiektywy: 28, 35 i 45 mm. Każdy, jak wspomniałem, to obiektyw T1, który robi niesamowite wrażenie. Obecnie na rynku nie ma innych pełnoklatkowych obiektywów 28 mm i 35 mm T1. Każdy obiektyw kosztuje 1499 dolarów, czyli 3999 dolarów za pakiet trzech obiektywów. Dostępne opcje mocowania to Canon RF, Sony E i Nikon Z.

Warto przeczytać!  Dron DJI Air 3 jest wyposażony w dwie kamery i 46 minut lotu

Seria Super 35 Laowa Argus T1

Seria Super 35 Laowa Argus T1Seria Super 35 Laowa Argus T1

Podobnie jak seria pełnoklatkowa, seria Super 35 Argus T1 składa się z trzech obiektywów: 33, 25 i 18 mm. Ponownie, te obiektywy są absurdalnie szybkie w porównaniu do innych ofert na rynku. Każdy obiektyw kosztuje 899 dolarów, ale wszystkie trzy można kupić za 2399 dolarów. Dostępne opcje mocowania to Canon RF, Sony E, Nikon Z i Fuji X.

Seria MFT Laowa Argus T1

Seria MFT Laowa Argus T1Seria MFT Laowa Argus T1

Grupa MFT serii Argus, w odróżnieniu od pozostałych grup, składa się wyłącznie z dwóch obiektywów. Jeden obiektyw 18 mm i jeden obiektyw 25 mm. Co ciekawe, ogniskowe pokrywają się z obiektywami 25 i 18 mm z grupy Supe 35. Każdy obiektyw kosztuje 699 dolarów, ale oba można kupić za 1259 dolarów.

Specyfikacje Laowa Argus T1

Nazwa Filmowy film Argus 28mm T1 FF Filmowy film Argus 35mm T1 FF Argus 45mm T1 FF filmowy Argus 18mm T1 S35 filmowy Kinowy obiektyw Argus 25mm T1 S35 Filmowy film Argus 33mm T1 S35 Argus 18mm T1 MFT Cine Argus 25mm T1 MFT Cine
Długość ogniskowa 28mm 35mm 45mm 18 mm 25mm 33mm 18 mm 25mm
Zakres przysłony T1-16 T1-16 T1-16 T1-11 T1-11 T1-11 T1-11 T1-11
Kąt widzenia 75,2° 63,4° 51,3° 76,15° 58,8° 46,2° 61,9° 47°
Średnica koła obrazu Ø43,3mm Ø43,3mm Ø43,3mm Ø31,5mm Ø31,5mm Ø31,5mm Ø21,6mm Ø21,6mm
Format Pełna ramka Pełna ramka Pełna ramka Super 35 Super 35 Super 35 Mikro Cztery Trzecie (MFT) Mikro Cztery Trzecie (MFT)
Struktura soczewki 14 elementów w 9 grupach 14 elementów w 9 grupach 13 elementów w 9 grupach 15 elementów w 10 grupach 14 elementów w 9 grupach 14 elementów w 9 grupach 14 elementów w 8 grupach 14 elementów w 8 grupach
Ostrza przysłony 15 15 15 15 9 9 9 9
Rzut Fokusu 211° 270° 270° 250° 250° 250° 270° 270°
Rzut przysłony 92° 85° 92° 87° 87° 87° 70° 70°
Wskaźnik ostrości Metryczne i imperialne (podwójna skala) Metryczne i imperialne (podwójna skala) Metryczne i imperialne (podwójna skala) Metryczne i imperialne (podwójna skala) Metryczne i imperialne (podwójna skala) Metryczne i imperialne (podwójna skala) Metryczne i imperialne (podwójna skala) Metryczne i imperialne (podwójna skala)
Minimalna odległość ogniskowania 1’3” / 0,4 m 0,5 m 0,5 m 9,84 cala / 0,25 m 1’1” / 0,34 m 1’1” / 0,35 m 7,88 cala / 0,2 m 9,84 cala / 0,25 m
Maksymalny współczynnik powiększenia 0,11x 0,11x 0,11x 0,13x 0,1x 0,13x 0,15x 0,17x
Tryb jazdy w trybie ostrości Ręczne ustawianie ostrości Ręczne ustawianie ostrości Ręczne ustawianie ostrości Ręczne ustawianie ostrości Ręczne ustawianie ostrości Ręczne ustawianie ostrości Ręczne ustawianie ostrości Ręczne ustawianie ostrości
Filtruj rozmiar gwintu Ø77mm Ø77mm Ø77mm Ø77mm Ø77mm Ø77mm Ø77mm Ø77mm
Średnica przodu 80mm 80mm 80mm 80mm 80mm 80mm 80mm 80mm
Wymiary Ø3,34”x4,80” / Ø84,8mm*121,83mm Ø3,34”x4,09” / Ø84,8mm*103,86mm Ø3,34”x4,31” / Ø84,8mm*109,44mm Ø3,33”x4,19” / Ø84,7mm*106,5mm Ø3,34”x3,78” /
Ø84,8mm*96mm
Ø3,35”x3,70” /
Ø85mm*94mm
Ø3,31”x3,84” / Ø84mm*97,5mm Ø3,31”x3,84” / Ø84mm*97,5mm
Waga 2,65 funta / 1200 g 2,09 funta / 950 g 2,35 funta / 1065 g 2,09 funta / 950 g 1,68 funta / 762 g 1,54 funta / 700 g 1,45 funta / 659 g 1,52 funta / 690 g
Uchwyt Sony E, Nikon Z, Canon RF Sony E, Nikon Z, Canon RF Sony E, Nikon Z, Canon RF Sony E, Fuji X, Nikon Z, Canon RF Sony E, Fuji X, Nikon Z, Canon RF Sony E, Fuji X, Nikon Z, Canon RF MFT MFT
Warto przeczytać!  Jak i dlaczego Wes Anderson nadal używa miniatur w swoich filmach




Źródło