Rozrywka

Shaky New ABC Sitcom Giny Rodriguez – The Hollywood Reporter

  • 8 lutego, 2023
  • 7 min read
Shaky New ABC Sitcom Giny Rodriguez – The Hollywood Reporter


Po kilku trudnych latach można by argumentować przekonująco, że komedia telewizyjna powróciła. Mamy molocha nagród (ABC’s Szkoła podstawowa Abbotta), kilka dość dużych hitów (NBC’s Nocny SądCBS” Duchy), plus przyzwoita lista relatywnie nowicjuszy o ponadprzeciętnej wartości (NBC’s amerykański samochód I Wielka załoga, pośród innych). To wystarczy, aby przywrócić zaufanie do formatu.

Co daje ci przywrócona pewność siebie na poziomie praktycznym? Mówiąc dokładniej, ile odcinków wartych jest cierpliwości, gdy twój przyjazny krytyk telewizyjny z sąsiedztwa mówi ci, że nowy sitcom z szalenie obiecującą obsadą robi coś interesującego, coś z prawdziwym potencjałem… ale aby osiągnąć ten potencjał, musisz przesiedzieć co najmniej trzy lub cztery odcinki, które (hojnie) nazwałbym nieprzyjemnie ogólnymi i niestabilnym tonem? Skoro komedie emitowane w telewizji znów są dobre, czy należy się uznanie zespołowi kreatywnemu za to, że wiedział, że potrzebne są zmiany i je wprowadził? A może w świecie, w którym nie brakuje lepszych opcji, czy to zbyt wiele?

Jeszcze nie umarł

Dolna linia

Potrzeba czterech nijakich odcinków, aby pokazać jakikolwiek potencjał.

Data emisji: 21:30 w środy (specjalna godzinna premiera 8 lutego od 9) na antenie ABC.
Rzucać: Gina Rodriguez, Hannah Simone, Lauren Ash, Josh Banday, Angela Gibbs, Rick Glassman
twórcy: Davida Windsora i Caseya Johnsona

Zaadaptowane przez Davida Windsora i Casey Johnson w prawie nierozpoznawalny sposób z powieści Alexandry Potter Wyznania czterdziestokilkuletniego spieprzanego, Jeszcze nie umarł występuje Gina Rodriguez jako 37-letnia Nell, która miała obiecującą karierę dziennikarską w The SoCal niezależny, ale odłóż wszystko na bok, aby podążać za mężczyzną do Londynu. Pięć lat później związek się skończył, Nell wraca do Kalifornii i podejmuje jedyną dostępną pracę w gazecie, pisząc nekrologi. W gazecie nadal mieszka jej najlepsza przyjaciółka Sam (Hannah Simone) i przypuszczalnie druga najlepsza przyjaciółka Dennis (Josh Bandaya), ale teraz prowadzi ją przemądrzała córka wydawcy (Lauren Ash, Lexi).

Nell czuje, że wszyscy poszli do przodu, a ona zaczyna od zera. Jest trochę samotna, trochę za dużo pije i stara się znaleźć inspirację. Dopóki facet, którego upamiętnia (pisarz dżingli Martina Mulla, Monty w pilocie) nie pojawia się jako duch. Wkrótce duchy odwiedzają Nell — w bardzo uporządkowanej kolejce, jeden na odcinek — aby pomóc jej pisać, przedstawić ją nowym przyjaciołom i udzielić jej cennych lekcji z ich życia. Inni pierwsi upiorni goście to Brittany Snow jako influencerka i Mo Collins jako pisarz motywacyjny.

Warto przeczytać!  Kourtney Kardashian i Travis Barker trzymają się za ręce w Nowym Jorku: Zdjęcia – Hollywood Life

To ustawia Jeszcze nie umarł jako niskobudżetowa komedia w miejscu pracy, wpis z gatunku seriali, w których bohaterka wykorzystuje nadprzyrodzony dar do rozwiązywania zagadek kryminalnych — tylko w tym przypadku chodzi bardziej o rozwiązanie zagadek własnego życia (i znalezienie dobrego leda dla pośmiertny). Nell żyje z pisania o zmarłych, ale to zmarli mają ją nauczyć prawdziwego życia? Tak, to prawdopodobnie Zawodowe [Double] Ironiczna narracja.

Moim początkowym instynktem było to, że zadziałałoby to lepiej jako godzinny dramat telewizyjny – pomyśl Pchanie Stokrotki bez kapryśnej inspiracji, lub iZombie minus szaleństwo — zamiast pojedynczej kamery, która sprawia, że ​​wszystko wydaje się pospieszne i cienkie. Podczas gdy od czasu do czasu epizodyczne gwiazdy gościnnie robią lekko komiczne rzeczy, rozpoznawalne puenty są nieliczne, aw 21-minutowym formacie ich widmowa centralność pozostawia jeszcze mniej drugoplanowej obsadzie złodziei scen. Na przykład jest odcinek, w którym Sam uczy Dennisa strzelać do miniaturowej piłki do koszykówki, i to jest fabuła B. Nie wspomniałem nawet o przypadkowości nowego przyjaciela, którego Nell spotyka w pilocie — Krykiet Angeli Gibbs jest jednym z powierzchownych powiązań z książką — ani o trudnym współlokatorze Nell, granym przez Ricka Glassmana, który utknął w udzielaniu cotygodniowych lekcji na temat ludzi ze spektrum autyzmu, przez co tęskniłem tylko za Amazonem Jak to widzimy nawet więcej.

Co gorsza, jak niewiele jest dla Rodrigueza, która wraca do telewizji po raz pierwszy od czasu, gdy zasłużenie odznaczona Jane Dziewica biec, zaczepiać się. Zbyt mocno naciska, by wywołać śmiech znikąd, a serial nie ma czasu na uziemienie dziwacznych rzeczy, które dzieją się z Nell, ani osobistych rzeczy, które mogą napędzać to wszystko. Nie ma żadnego podżegającego wydarzenia, które uruchamia dar Nell, żadnych szczególnych zasad, a przez trzy odcinki serial nie może zdecydować, jak poważnie mamy traktować fakt, że nasz bohater widzi zmarłych. Tak, Nell mówi do siebie w środku tętniącego życiem newsroomu — choć niewiele wskazuje na to, by ktokolwiek związany z serialem był kiedykolwiek w newsroomie, zwłaszcza w 2023 roku — ale nie ma namacalnego wrażenia, że ​​myśli, że jest szalona lub że ktokolwiek inny myśli, że jest szalona; jest po prostu dużo naprawdę nieśmiesznego wymachiwania.

Warto przeczytać!  Zwycięzca programu „American Idol” Iam Tongi o tym, jak doprowadził sędziów do łez – Rolling Stone

Ponadto, tylko dlatego, że program chce sprawiać wrażenie, że to, co się dzieje, jest normalnym zachowaniem w miejscu pracy, tylko z duchami, nie oznacza, że ​​​​musi być tak całkowicie nijakie wizualnie. Nie musisz iść na całość Pchanie Stokrotki aby nadać Twojemu światu styl, który w jakiś sposób oddaje historię Twojego programu.

Zauważ to Duchy – który ma pewne podobieństwa narracyjne – prowadzony przez skupienie się na szaleństwie nad jakąkolwiek głębią postaci dla bohaterki Rose McIver, a następnie zaczął, kilka odcinków później, odkrywać ślady dramatycznych głębi nie przez nią, ale przez poszczególne duchy. To jest coś Jeszcze nie umarł nie może tego zrobić, ponieważ jego duchy pojawiają się na jeden odcinek, a potem znikają. Chociaż mają powierzchowną mądrość do przekazania, są postaciami bez pragnień i potrzeb. Takie rzeczy pomagają przy stawkach. Przynajmniej duch w środku Duchy miał pragnienie i potrzebę — „Chroń nasz dom!” czy cokolwiek — od pilota.

Właśnie wtedy, gdy łatwo byłoby pisać Jeszcze nie umarł poza DOA, decyduje, że chce naprawdę zainteresować się konsekwencjami tego, czego doświadcza Nell. Pod koniec czwartego odcinka następuje tak nagły objazd zmieniający ton, jak widziałem w komedii głównego nurtu od lat. Piąty odcinek opiera się prawie całkowicie na sentymentach, a różnica, jaką robi w scenach solo Rodrigueza i jej z Simone, jest zdumiewająca. Nagle rozmowa Nell o tym, jak bardzo czuje się odłączona w swoim nowym życiu, trafia do sedna. Nagle przyjaźń Nell i Sama okazuje ciepło, a także napięcie związane z ich pięcioletnią separacją. Piąty odcinek wydaje się być jednym z tych „W tym tygodniu mamy do czynienia z prawdziwymi emocjami!” odcinki serialu naginającego gatunki, jak np Peelingioprócz tego Peelingi ogólnie miał wesołość jako pozycję awaryjną; Jeszcze nie umarł ma historię C, w której Lexi uczy się doceniać paluszki chlebowe.

Warto przeczytać!  Billie Lourd honoruje matkę Carrie Fisher na ceremonii Walk of Fame – The Hollywood Reporter

Ash, nawiasem mówiąc, robi posiłek z tej historii z paluszkami chlebowymi. The Supermarket weteran jest najbliżej Jeszcze nie umarł obsada daje występ przyjazny sitcomowi, choć nie jest jeszcze jasne, czy to dobrze, czy źle. Jeśli serial będzie bardziej wzruszający, z okazjonalnym uśmiechem, podejście Simone i Rodrigueza stanie się normą, a Ash będzie się wyróżniał jako pozostałość po poprzednim serialu. Albo scenarzyści mogliby dać Lexi więcej wnętrza, a mniej zewnętrzności.

To normalne, że seriale komediowe dostosowują się we wczesnych odcinkach, ale proces ten zwykle polega na tym, że scenarzyści poznają aktorów i ich mocne strony i grają z nimi, a nie przechodzą do zupełnie innego serialu. Ewolucja Duchs rzeczywiście był procesem znajdowania oddechu dla członków ogromnego zespołu, aby uzyskać indywidualne historie – a nie scenarzyści decydujący się znikąd, by stać się hardkorowym programem renowacji domu za miesiąc.

Nieuniknione pytanie, kiedy mówię: „To nie jest dobre, ale potem staje się innym serialem!” jest „Czy ten drugi program jest dobry?” Jak dotąd z Jeszcze nie umarł, mogę tylko powiedzieć, że jest lepiej. Ale to może nie być wystarczające poparcie.


Źródło