Rozrywka

Shania Twain opuszcza Glastonbury pod wielkim wrażeniem

  • 30 czerwca, 2024
  • 7 min read
Shania Twain opuszcza Glastonbury pod wielkim wrażeniem


Tytuł Zdjęcia, Gwiazda zagrała set pełen hitów country, w tym You’re Still The One, That Don’t Impress Me Much i Whose Bed Have Your Boots Been Under?

  • Autor, Zaznacz Savage’a
  • Rola, Korespondent muzyczny

„Chapeau bas dla Glastonbury” – mówi Shania Twain, rozglądając się po morzu ludzi, z których wielu, jak na ironię, nosi kowbojskie kapelusze.

„Czuję i widzę wasze wsparcie. Dziękuję bardzo za zaproszenie mnie.”

Niewielu artystów tak w pełni wykorzystało tak zwany Legends Slot w Glastonbury.

Gwiazda od miesięcy zachwala swój wygląd.

Nie tylko podzielała swoje ambicje, aby przyjechać na festiwal konno, ale także przekonała Great Western Railways do przemianowania części swojego taboru kolejowego na „Shania Trains”.

W sobotę rozgrzała się zwiedzając Worthy Farm („to całe miasto”, mówiła z zachwytem), a nawet zwróciła się do gwiazdy piątkowego wieczoru, Dua Lipy, prosząc ją o kilka wskazówek.

Niestety, festiwal pokrzyżował jej plany wystawienia ogiera na scenie Pyramid, ale i tak przybyła w wielkim stylu.

58-latkę wprowadziły na scenę dwie drag queens i sześciu tancerzy, trzymając w górze sześć kolorowych koni hobbystycznych.

Tytuł Zdjęcia, Shania Twain weszła na scenę otoczona konikami hobbystycznymi

Nie tracąc czasu, od razu zagrała jeden ze swoich największych hitów That Don’t Impress Me Much.

Twain wyglądała niesamowicie w kowbojskim kapeluszu nabijanym kryształkami, rękawiczkach do ramion i czarnej minisukience, którą uzupełniał kaskadowy różowy płaszcz, który machała z niczym nieskrępowaną swobodą.

„To niesamowite, ponieważ widzę wszystkich, wszystko i każdą flagę” – oświadczyła.

„Widzę wiele kowbojskich kapeluszy i lamparta… i to jest naprawdę wyjątkowe”.

Po tym fantastycznym początku energia trochę opadła.

Publiczność nie była już tak dobrze zaznajomiona z dwoma kolejnymi piosenkami, Don’t Be Stupid (You Know I Love You) i You Win My Love.

I podobnie jak Cyndi Lauper w sobotę, Twain wydawał się być zirytowany jej słuchawką.

Ale kiedy jej głos się ocieplił, charakterystyczne wiejskie brzmienie zabrzmiało głośno i wyraźnie. Czasami miała wrażenie, że jej gardło jest suche i szorstkie (w tym roku w Glastonbury było naprawdę dużo kurzu), ale emocje były obecne.

Tytuł Zdjęcia, Kanadyjska piosenkarka jest najlepiej sprzedającą się artystką country wszech czasów

Rezerwacja Twaina była odrobiną geniuszu w roku, w którym country „do si-do” wróciło na listy przebojów za pośrednictwem „Cowboy Carter” Beyoncé, „Deeper Well” Kacey Musgraves i porywającego „Bar Song (Tipsy”) Shaboozeya.

W latach 90. Twain stał się jedną z pierwszych gwiazd gatunku „crossover”, z powodzeniem łącząc historię Nashville z bombastycznym brzmieniem rocka stadionowego.

Ten ostatni był wczesnym punktem kulminacyjnym jej występu w Glastonbury. Twain, siedząc z gitarą akustyczną, poprosił publiczność, aby zaśpiewała razem z nią refren.

„Zwykle moje występy odbywają się w nocy i widzę wasze reakcje tylko w pobliżu sceny. Ale… [today] Widzę was wszystkich, aż do tyłu, aż do namiotów – powiedziała.

„Widzę cię tak dobrze, ale chcę też usłyszeć, co u ciebie słychać”.

Kiedy grała akordy, publiczność niemal ją zagłuszała.

To był moment mrożący krew w żyłach.

Kurde, niesamowite

Przed występem 58-latka powiedziała, że ​​jest nieco „przytłoczona” pomysłem pójścia w ślady Dolly Parton, Diany Ross i Kenny’ego Rogersa w popularnym automacie Legends w niedzielne popołudnie.

„To ludzie, których uważam za bohaterów muzyki i którzy mieli duży wpływ na moją karierę, więc to, że zostałam zaproszona, jest dla mnie czymś nierealnym” – powiedziała BBC News.

„Wyjaśniono mi, że to prawdziwe wydarzenie, coś, co zdarza się raz w życiu. Wszyscy powtarzają: „Opowiem ci o tym. Opowiem ci o moich doświadczeniach”.

W miarę kontynuowania programu Twain zaczął zdawać sobie sprawę, co to oznaczało.

„Czuję się cholernie niesamowicie” – krzyknęła w pewnym momencie. „Jesteście fanatykami muzyki country”.

Tytuł Zdjęcia, Piosenkarka przyciągnęła jedną z największych publiczności weekendu

Tłum rozciągnął się aż po sam koniec boiska – dorównywał publiczności Coldplay w sobotni wieczór, ale prawdopodobnie go nie przewyższał.

Być może jej set nie dorównywał Kylie ani Dolly pod względem niezawodnych wspólnych śpiewów, ale żadna zdrowa na umyśle osoba nie mogłaby zaprzeczyć reakcji na jej piosenkę końcową – wspomniany Man! I Feel Like A Woman.

W tym momencie Twain dała z siebie tak wiele, że zrezygnowała ze śpiewania melodii, wybierając harmonię w niskich rejestrach, podczas gdy jej chórzyści radzili sobie z wysokimi tonami. (Należy zauważyć, że jej głos nigdy nie był taki sam, odkąd borelioza spowodowała uszkodzenie nerwów w jej strunach głosowych na początku XXI wieku).

W międzyczasie publiczność wspinała się sobie na ramiona, machała swoimi boa z piór i wykrzykiwała jednogłośnie każde słowo.

Później fani powiedzieli BBC, że byli pod wielkim wrażeniem.

„To było absolutnie niesamowite. Najlepsza część weekendu” – powiedziała Bethany z Surrey.

„Nie mogłabym marzyć o niczym więcej” – zgodziła się fanka Gloucester, Liv. „Dała fantastyczne przedstawienie”.

„Była absolutnie szalona. Bardzo ją kocham” – dodała Leah z Middlesborough.

„W jej wieku wygląda niewiarygodnie, ma mnóstwo pewności siebie.

„Ona jest uosobieniem girl power, w stu procentach”.

Tytuł Zdjęcia, Wydawało się, że piosenkarka świetnie się bawi

Setlista

  • To nie robi na mnie większego wrażenia
  • Nie bądź głupi (wiesz, że cię kocham)
  • Zdobyłeś moją miłość
  • W górę!
  • Dostanę dobry wynik
  • Wciąż jesteś jedynym
  • Na zawsze i zawsze
  • Przyjdź
  • Jakikolwiek mój mężczyzna
  • W drogę!
  • Pod czyim łóżkiem leżały Twoje buty?
  • Kochanie jestem w domu
  • Od tego momentu
  • (Jeśli nie szukasz miłości) Wychodzę stąd!
  • Chłopie czuje się jak baba!

A jeśli widzieliście ekipę ochroniarzy tańczącą do przeboju Twaina That Don’t Impress Me Much, to wiedzcie, że choreografię do tego układu przygotowała Lauren Filer.

Tańczyła u boku Candice Scott i Sophie Barton na scenie Pyramid. Obie tancerki zostały wybrane spośród setek osób, które wzięły udział w konkursie, by wystąpić na scenie z Shanią Twain.


Źródło