Shogun przechodzi do kategorii seriali dramatycznych Emmy poza limitowanymi wyścigami?
![Shogun przechodzi do kategorii seriali dramatycznych Emmy poza limitowanymi wyścigami?](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/SHOGUN_102_04243r-770x470.jpg)
„Shōgun” może wywołać dramat na gali Emmy.
Mówi o tym wielu znawców branży Różnorodność że FX, pretendent w wadze ciężkiej w wyścigu Primetime Emmy o wybitne seriale limitowane lub antologie, rozważa odważny ruch: przeniesienie w tym roku zgłoszeń w kategorii „Shōgun” do kategorii seriali dramatycznych.
To strategiczne przesunięcie wskazuje na prawdopodobny powrót głównego bohatera, Lorda Yoshii Toranagi (w tej roli Hiroyuki Sanada). Stworzony przez Rachel Kondo i Justina Marksa epos historyczny, sławny za zawiłą narrację i wspaniałe osiągnięcia w budowaniu świata, będzie teraz walczył o pochwały z takimi hitami, jak końcowa saga Netflixa „The Crown”, intensywny dramat biurowy Apple „The Morning Show”, ” oraz wciągająca adaptacja gry akcji Prime Video „Fallout”.
FX odmówił komentarza.
„Shōgun” ożywia powieść Jamesa Clavella z 1975 roku, której akcja rozgrywa się w Japonii w roku 1600, okresie zdominowanym przez daimyō i samurajów. Fabuła skupia się na fatalnym spotkaniu pomiędzy przebiegłym angielskim nawigatorem Johnem Blackthorne’em, granym przez Cosmo Jarvisa, a przebiegłym watażką Toranagą (Sanada). Jest to część „Azjatyckiej sagi” Clavella, składającej się z sześciu powieści serii eksplorującej ślad anglosaski w Azji, a kolejna powieść „Tai-Pan” przenosi czytelników do Hongkongu roku 1841.
Czytać: Wszystkie prognozy Primetime Emmy w każdej kategorii na Odmiany Obwód nagród.
Ekskluzywna grafika „Shogun”.
Dzięki uprzejmości Katie Yu/FX
W tym roku kategoria seriali limitowanych stała się niezwykle konkurencyjna, wywołując powszechny niepokój wśród strategów sieciowych co do optymalnego rozmieszczenia programów. Ogłoszone w lipcu nominacje do nagród Emmy prawdopodobnie zawężą listę do zaledwie pięciu, w przeciwieństwie do seriali dramatycznych i komediowych, w których każdy będzie miał po ośmiu nominowanych. Nowy kierunek „Shōguna” może znacząco wstrząsnąć dramatem i ograniczonymi kategoriami, zwalniając miejsca na indywidualne osiągnięcia aktorskie i techniczne.
Seria rodzeństwa „Shōguna” emitowana w FX, „Fargo”, triumfalnie powróciła wraz z piątym sezonem, zdobywając jedne z najlepszych recenzji od czasu jej powstania. To otwiera drogę dotychczasowemu zdobywcy nagrody Emmy Jonowi Hammowi („Mad Men”) w roli skorumpowanego szeryfa do ukłonu. Inni aktorzy, jak Matt Bomer („Fellow Travellers”), Tom Hollander („Feud: Capote kontra The Swans”) i David Oyelowo („Lawmen: Bass Reeves”) również widzą teraz mniej zatłoczone ścieżki do uznania.
Tymczasem Netflix kontynuuje prace nad thrillerem o prześladowcach „Baby Reindeer” i monochromatycznym, stylowym „Ripley”, które zyskują na popularności. Ta pierwsza, która ukazała się późno, rośnie od kwietniowego debiutu i można ją uznać za tę, którą można pokonać. „True Detective: Night Country” emitowany w HBO/Max, ze znakomitymi rolami Jodie Foster i Kali Reis, będzie znaczącą siłą, która pomoże antologii kryminalnej wspiąć się na sam szczyt. Dzięki wykluczeniu z kategorii „Shōguna”, „Lessons in Chemistry” Apple TV+ świeżo po zwycięstwie w DGA oraz „Fellow Travellers” z Jonathanem Baileyem z Showtime mają większe szanse, że nie zostaną przeoczone.
Ale jeśli „Shōgun” wkroczy w dramatyczną walkę, czy będzie nowym faworytem? Pomimo potencjalnych przeszkód, jakie napotykają programy nieanglojęzyczne (np. „Squid Game” i „Pachinko”), sam entuzjazm dla „Shōgun” zmienia zasady gry. Zmierzy się z mniej gorąco przyjętym ostatnim sezonem „The Crown” i, jak widać w przypadku finałowego sezonu „Gry o tron” HBO, który był powszechnie krytykowany za kiepskie zakończenie, czasami nie ma to znaczenia, kiedy Akademia Telewizyjna członek wypełnia swoje karty do głosowania.
Jeśli chodzi o dramat, Jarvis i Sanada byliby gotowi na nominacje do głównych ról aktorskich, dodając świeżej energii do kategorii, która aż prosiła się o emocje, a ekspertami byli rozłam między Garym Oldmanem („Slow Horses”) i Dominicem Westem („The Crown”). Śledzenie sprzyja Sanadzie, także producentowi serialu, dzięki czemu może stać się drugim azjatyckim aktorem, po Lee Jung-jae za „Squid Game” w 2022 roku, który zdobył tę prestiżową nagrodę.
Wschodząca gwiazda Anna Sawai, wcielająca się w sumienną tłumaczkę Todę Mariko, znalazłaby się w czołówce kategorii najlepsza aktorka dramatyczna, rywalizując z takimi zaprawionymi w poprzednich nominacjach, jak Jennifer Aniston i Reese Witherspoon („Poranny program”), laureatką Oscara Emmą Stone („Klątwa ”) i Imelda Staunton („Korona”).
Aktorzy drugoplanowi w „Shōgunie”, zwłaszcza Tadanobu Asano i Fumi Nikaido, prawdopodobnie pasowaliby wygodnie, aby wywrzeć znaczący wpływ, wzbogacając dramaturgię serialu. Jednakże zmiana ta otworzyłaby nowe możliwości w kategoriach gościnnego aktorstwa, poszerzając pole dla utalentowanej obsady „Shōguna”. Wciąż nie są znane szczegóły dotyczące tego, kto będzie mógł wziąć udział w konkursie.
Najnowsza wersja „Shōguna”, pierwotnie zaadaptowana do uwielbianego miniserialu z 1980 r., zachwyciła nowe pokolenie Odmiany Krytyczka telewizyjna Alison Herman określiła go jako „najbardziej poruszający epos telewizyjny od czasów „Gry o tron”. Premierowe odcinki przyciągają rekordową liczbę 9 milionów widzów na całym świecie, pokonując premiery „Niedźwiedzia” i „Kardashianów”, „Shōgun” jest gotowy pozostawić potężny ślad w tegorocznym wyścigu o nagrodę Emmy. Zgłoszenia można przesyłać o północy — można rozpocząć grę.
Najnowsze prognozy Emmy zostały zaktualizowane, aby odzwierciedlić zmiany Różnorodność Obwód nagród.