Świat

Siedem rzeczy, których nauczyliśmy się analizując 515 milionów słów

  • 17 grudnia, 2023
  • 7 min read
Siedem rzeczy, których nauczyliśmy się analizując 515 milionów słów


Miliony ludzi codziennie gra w Wordle i dzieli się, dyskutuje i debatuje, w jaki sposób próbowali wygrać.

Po raz pierwszy przeanalizowaliśmy, jak gracze radzili sobie w pół miliarda gier Wordle w ciągu ostatniego roku i porównaliśmy ich wyniki ze strategiami zalecanymi przez naszego WordleBota.

Oto siedem rzeczy, których się nauczyliśmy:

O tym napisano już wiele, wiele słów to, co najlepsze Słowo otwierające Wordle. Odpowiedź na to pytanie była w rzeczywistości jedną z motywacji stojących za rozwojem WordleBota. W jego mózgu robota kilka słów — ŁUPEK, DŹWIG, NAMIERZAĆ — uzyskują aprobatę bota jako prowadzącego do rozwiązania średnio w najmniejszej liczbie domysłów.

Jednak wśród graczy Wordle najpopularniejszym słowem otwierającym jest z pewnym marginesem POŻEGNANIEz AUDIOkolejne czterosamogłoskowe słowo, niedaleko w tyle.

Strategia wydaje się mieć sens: znajdź samogłoski, a pozostałe litery wskoczą na swoje miejsce. Bot nigdy nie lubił zaczynać w ten sposób, ale możliwe jest, że najlepsza strategia dla komputera nie jest najlepszą strategią dla człowieka.

Jednak nasza nowa analiza pokazuje, że począwszy od POŻEGNANIE Lub AUDIO faktycznie stawia ludzkich graczy w niekorzystnej sytuacji. Ile jednego?

Średnio gracze, którzy zaczynali od POŻEGNANIE potrzebowali około jednej trzeciej tury więcej, aby rozwiązać swoje Wordle w porównaniu z graczami, którzy rozpoczęli od ŁUPEKco daje łącznie 132 dodatkowe tury w ciągu roku.

Co gorsza: podczas gdy 1,7 proc ŁUPEK początkującym średnio nie udało się rozwiązać Wordle, ryzyko niepowodzenia wynosi POŻEGNANIE wzrósł ponad dwukrotnie, do 3,6 proc.

Nie możemy powiedzieć na pewno, że zaczniemy od POŻEGNANIE powoduje gracze radzą sobie gorzej. Może być tak, że gracze, którzy zaczynają od POŻEGNANIE są bardziej przypadkowymi graczami lub mniej skupiają się na rozwiązywaniu jak najmniejszej liczby domysłów. W końcu nie każdemu zależy na czystej efektywności podczas gry. Ale możemy powiedzieć, że spośród 30 najpopularniejszych otwieraczy Wordle, POŻEGNANIE spisał się najgorzej.

Warto przeczytać!  Izrael i Hamas wznowią negocjacje po tygodniach walk

Ogólnie rzecz biorąc, przeciętny użytkownik WordleBota rozwiązuje zagadkę w około ćwierć tury krócej niż przeciętny gracz Wordle.

Bot zaczyna od ŁUPEK każdego dnia, co może być nudne. Gracze będący ludźmi, wolni od ciężarów matematycznej precyzji, mogą zmieniać swoje otwieracze Wordle i rzeczywiście to robią przez cały rok. (Gracze często wyjaśniają swój codzienny wybór w Wordle Review.)

Oto najpopularniejsze słowa otwierające, które w określone dni zyskały na popularności:

  • Wigilia (24.12.2022): RADOSNY

  • Boże Narodzenie: RADOSNY, PREZENTY, POKÓJ

  • Sylwester: IMPREZA, LATA

  • Nowy Rok (1 stycznia 2023 r.): LATA, IMPREZA, SZCZĘŚLIWY, ŚWIEŻY

  • Super Bowl (12 lutego): SUPER

  • Walentynki: SERCE, KOCHANEK, AMOREK

  • Dzień Świętego Patryka: MAJĄCY SZCZĘŚCIE

  • Wielkanoc: WZROSŁA, KRÓLIK

  • Koronacja Karola III i Kamilli (6 maja): KORONA, KRÓLEWSKI

  • Dzień pracy: PRACA

Kolejny ciekawy wzór: IMPREZA ma mały skok w każdy weekend.

Z powyższej listy wykluczyliśmy pierwsze domysły, które były rozwiązaniem Wordle dostępnym tego dnia.

Dzieje się tak dlatego, że mniej więcej w jednej grze na 250 czytelnik uzyskuje odpowiedź już za pierwszym razem. Dzieje się tak znacznie częściej, niż można by się spodziewać, gdybyś pozostawił wszystko przypadkowi, ale niekoniecznie jest to spowodowane oszustwem.

Niektórzy mogą ponownie wprowadzić rozwiązanie znalezione na innym urządzeniu, aby utrzymać dobrą passę, lub skorzystać z nowego okna, aby zgadnąć po nieudanych próbach rozwiązania łamigłówki. Inni mogli zepsuć odpowiedź lub, tak, mogli ją sprawdzić.

Warto przeczytać!  Papua Nowa Gwinea: Desperacka akcja ratunkowa dla setek osób po osuwisku

Tutaj możesz zobaczyć, które słowa początkowe stały się z biegiem czasu bardziej popularne. POŻEGNANIE pozostaje dominujący, a jego popularność jako pierwszego przypuszczenia nawet wzrosła.

Skoki popularności spowodowane wydarzeniami zewnętrznymi — kiedy „POŻEGNANIE” pojawił się w Mini Krzyżówce w sierpniu — lub od chwili, gdy słowo pojawia się jako rozwiązanie — AUDIO 30 sierpnia, DŹWIG 21 czerwca — są oczywiste.

Najtrudniejsze do rozwiązania słowa zaczynały się na J, kończyły na Y lub miały gdzieś podwójną literę. Najtrudniejsze ze wszystkich słów ubiegłego roku, ZGRZYTLIWY, ma wszystkie trzy. Pięć najtrudniejszych słów minionego roku, mierzonych na zmianę:

  • ZGRZYTLIWY (1 czerwca): 5,82 tury do rozwiązania

  • ŻARTOWNIŚ (25 kwietnia): 5,69 tury do rozwiązania

  • NIANIA (3 czerwca): 5,68 tury do rozwiązania

  • SĘDZIA (26 grudnia): 5,57 tury do rozwiązania

  • RIPER (22 lutego): 5,52 tury do rozwiązania

Jeśli mierzysz szybkością rozwiązywania, najtrudniejsza była łamigłówka Wordle’a ŻARTOWNIŚa tylko 71 procent graczy znalazło rozwiązanie.

Przez ponad rok nie było listy rozwiązań, z którymi WordleBot mógłby się zapoznać. Zamiast tego bot przypisuje niemal każdemu pięcioliterowemu słowu w języku angielskim – wszystkim 14 855 zaakceptowanym domysłom Wordle’a – prawdopodobieństwo znalezienia rozwiązania. (Bot nie odgrywa żadnej roli w wyborze słów pojawiających się jako rozwiązania Wordle; gdyby tak było, zadanie to byłoby znacznie łatwiejsze.)

Większość tych słów — od AHAHAD Do ZYMIC — są uważane za zbyt niejasne, aby być prawdopodobnym rozwiązaniem i mają zerową szansę. W przypadku pozostałych słów, im bardziej powszechne jest dane słowo (mierząc na podstawie częstotliwości jego pojawiania się w The New York Times od 2000 r.), tym większa szansa, że ​​bot je przydzieli.

Warto przeczytać!  Budżet wojskowy Chin przewyższa inne wydatki związane z przejściem na bezpieczeństwo

Większość słów, które pojawiły się jako rozwiązania — wszystko od PRZESTRZEGAĆ Do MŁODZIEŻ – otrzymali maksymalną możliwą szansę. Ale od czasu do czasu pojawia się rozwiązanie, które zaskakuje bota. Jego model rozwiązania nie jest doskonały! Jest to obszar, w którym doświadczony gracz może pokonać bota.

Oto rozwiązania z ostatniego roku, które najbardziej zaskoczyły bota, wraz z prawdopodobieństwem ich pojawienia się, jakie bot uznał za najczęstsze słowa.

  • ANODA (5 sierpnia): 67,9%

  • KOLEŻEŃSKI (22 stycznia): 73,2%

  • BORAKS (12 kwietnia): 81,2%

  • GUPIK (4 maja): 86,0%

  • ODPLUSKWIĆ (11 lutego): 89,4%

Gracze będący ludźmi mogą podczas gry wybierać dowolne z około 15 000 akceptowanych słów Wordle. Bot nie ma tyle szczęścia.

Decyzja, które słowa są na tyle powszechne, że bot może je polecić, była decyzją ostateczną. Chcemy, aby bot był tak sprawny, jak to tylko możliwe. Z drugiej strony nie byłoby przydatne posiadanie bota, który beształ graczy za to, że nie zgadywali takich słów AWDLS, LAARF Lub JOKEG.

Uwzględnienie danych na podstawie domysłów graczy pozwoli nam dokładniej decydować, które słowa rekomenduje bot. W nadchodzących dniach usuniemy kilka słów z listy bota i zrobimy miejsce dla około 50 dodatków. Nowa porcja terminów naukowych — MALIC, RZĘSY, BOROWY I WĘZŁOWY — wraz z wieloma słowami związanymi z jedzeniem — WYBIERZ, PANKO, SMARDZ, CHILE, UMAMI, LEPKI, BENTO I LESZCZ – pojawi się. Zakładamy, że bot spędzał więcej czasu na czytaniu sekcji Nauka i Gotowanie w NYT.


Uwaga: w przypadkach, gdy obliczaliśmy średnią liczbę trafień, nieudane łamigłówki liczyły się jako 7,5 prób.


Źródło