Marketing

Siedem zwycięskich strategii zwiększających skuteczność kampanii mobilnych

  • 6 czerwca, 2023
  • 7 min read
Siedem zwycięskich strategii zwiększających skuteczność kampanii mobilnych



Ictexpo

reklamy

Scenariusz: CHRYSA KARAMANIDI, dyrektor ds. innowacji, Upstream

Każda marka i zespół marketingowy wie, że konsumenci odczuwają presję. W nadchodzących miesiącach około 70% osób spodziewa się wzrostu cen artykułów codziennego użytku, zakupów i mediów.

Ponieważ obecny kryzys gotówkowy w Nigerii paraliżuje wiele firm, a konsumenci również odczuwają wpływ inflacji, marki i sprzedawcy detaliczni w całym kraju i poza nim stają w obliczu ostrej konkurencji o każdą sprzedaż. W związku z tym dla wielu firm przyciąganie i utrzymywanie klientów stanowi coraz większe wyzwanie.

Jednak obok stoi superbohater. Marketing mobilny zapewnia markom skalowalny, opłacalny i sprawdzony sposób na wyróżnienie się z tłumu, a także zaangażowanie i atrakcyjność kupujących, spełniając ich specyficzne potrzeby.

Dlaczego marketing mobilny?

W lutym dane Nigeryjskiej Komisji ds. Łączności wskazywały, że abonamenty mobilne wzrosły o 4,61 miliona w ciągu roku do 226,84 miliona w 2022 roku. de facto kanał komunikacji dla większości konsumentów, ważne jest, aby nadać priorytet zwiększeniu skuteczności kampanii mobilnych. Gartner podaje na przykład, że wskaźnik otwarć wiadomości SMS wynosi 98% w porównaniu z 20% w przypadku wiadomości e-mail oraz wskaźnik odpowiedzi 45% w porównaniu z 6% w przypadku wiadomości e-mail.

Od automatyzacji po kreatywne treści, sprytne wykorzystanie danych i narzędzia zapobiegające oszustwom reklamowym — przeanalizujmy siedem sposobów, w jakie marketing mobilny może turbodoładować wydajność kampanii wielokanałowych każdej organizacji:

1. Zautomatyzuj personalizację

Kupujący chcą, aby marki dbały o nie. Jednak zaspokajanie specyficznych potrzeb setek i tysięcy jednostek jest niezwykle trudnym wyzwaniem. To znaczy, dopóki nie wdrożysz automatyzacji.

Wbudowując w swoje kampanie zautomatyzowane ścieżki zakupowe sterowane zdarzeniami, możesz mieć pewność, że za każdym razem dotrzesz do kupujących, a oni na każdym etapie wchodzą w interakcję z Twoją marką za pomocą odpowiednich treści i przekazu.

Wysyłaj rabaty do nowych klientów, personalizuj oferty w oparciu o ich profil lub odzyskuj utraconą sprzedaż za pomocą idealnie dopasowanego w czasie przyjaznego SMS-a z przypomnieniem o sprawdzeniu pozycji znajdujących się w ich koszyku.

Udowodniono, że wyzwalane wiadomości mają niewiarygodnie wysokie zaangażowanie z 98% wskaźnikami otwarć. Dzięki automatycznym wiadomościom uruchamianym na urządzeniach mobilnych, które zapewniają niezrównany 12-krotny zwrot z inwestycji, aktywacja autopilota za pomocą inteligentnego narzędzia do marketingu mobilnego to pewny sposób na pozyskanie kupujących za każdym razem.

Warto przeczytać!  Czym jest Design Thinking i jak może wspierać Twoje procesy marketingowe?

2. Więcej kanałów. Więcej sprzedaży

Nie ma dwóch takich samych klientów, więc sposób ich interakcji z Twoją marką również będzie się różnił. Od SMS-ów po WhatsApp, bogate usługi komunikacyjne (RCS) i Viber, im więcej masz kanałów, tym większe będzie Twoje zaangażowanie i zasięg. Co ważne, skoncentruj się na centralnej koordynacji różnych kanałów push i pull, zarówno tekstowych, jak i multimedialnych, aby stworzyć elastyczną strategię, która spełni Twoje cele i zapewni wartość dla Twoich klientów.

3. Priorytetowo traktuj sprawy osobiste

Dwie trzecie kupujących oczekuje od firm zrozumienia ich potrzeb i pragnień. Marki muszą pokazać klientom, że im zależy, działając na podstawie danych, które ujawniają, czego chcą i kim są. Narzędzia mogą pomóc zidentyfikować cechy klientów na podstawie ich danych demograficznych i profili.

Korzystając z tych informacji, można następnie eksperymentować z tym, jakie wiadomości, oferty i kanały są dla nich najlepsze. Na przykład nastolatki prawdopodobnie zareagują i zainteresują się zupełnie innymi wiadomościami niż rodzic młodej rodziny, absolwent uniwersytetu lub emeryt.

Gdy już wiesz, kim są Twoi klienci, upewnij się, że odzwierciedla to Twój marketing.

4. Skróć oszałamiającą kreację

Treści, które najbardziej zapadają w pamięć, to często te, które są najbardziej atrakcyjne wizualnie. Kupujący najlepiej reagują na interaktywność, łatwe do zrozumienia informacje, kolor, przyciągający wzrok design i jasne instrukcje, jakie działania podjąć.

Jednak nie każda marka może sobie pozwolić lub poświęcić czas i zasoby na wdrożenie całego działu kreatywnego.

Rozważając wykorzystanie quizów, krótkich filmów i obrazów, a także zabawnych memów i gifów, aby zaangażować odbiorców, istnieją skróty. Łatwe w użyciu narzędzia online pomogą Ci stworzyć oszałamiające projekty, które można włączyć do kampanii w ciągu kilku sekund i przy minimalnym wysiłku.

Warto przeczytać!  Specyficzne dla obiektu strategie zarządzania przychodami prowadzą do maksymalnych zysków hotelu

5. Uwolnij moc własnych danych

W odpowiedzi na obawy związane z prywatnością Google ma zamiar wycofać pliki cookie w drugiej połowie 2024 r. Jednak pomimo tego, że pliki cookie są głównym sposobem śledzenia zachowań użytkowników przez większość marek, wielu marketerów wciąż nie ma jasnego pojęcia, w jaki sposób będą kontynuować aby umożliwić ukierunkowane reklamy przy zachowaniu zgodności. W tym przypadku technologie identyfikacji mobilnej, które przechwytują dane własne, a mianowicie numer telefonu komórkowego użytkownika, mogą uratować sytuację.

Unikalny zasób dla sieci komórkowych, MSISDN lub numer telefonu komórkowego, może być używany do anonimowej identyfikacji użytkowników za ich zgodą, aby zapewnić działanie spersonalizowanych doświadczeń użytkownika.

Współpracując z operatorem komórkowym w celu uzyskania dostępu do tych danych, marki mogą nadal kierować reklamy do konsumentów i tworzyć wysoce spersonalizowane komunikaty, które z większym prawdopodobieństwem będą rezonować z ich klientami, nawet gdy pliki cookie innych firm przestaną działać.

6. Wykorzystaj dane, aby udoskonalić i zoptymalizować każdą kampanię

Marketing mobilny i wielokanałowy może generować ogromne ilości danych, umożliwiając markom udoskonalanie kampanii w miarę upływu czasu.

Analizując kluczowe dane, takie jak wskaźniki zaangażowania, wydajność na kreację i generowanie przychodów, marki mogą szybko podjąć decyzję o wypróbowaniu nowych strategii, skorzystać z nowych możliwości i zoptymalizować każdą pojedynczą kampanię w miarę jej rozwoju, aby zwiększyć wydajność i dostarczyć informacji do planowania na przyszłość.

7. Powstrzymaj oszustwa

PWC podaje, że 51% organizacji doświadczyło oszustwa w ciągu ostatnich dwóch lat. Dlatego upewnij się, że korzystasz z technologii marketingu mobilnego, aby mieć pewność, że każdy potencjalny klient jest autentyczny.

Warto przeczytać!  Jak Modus Brewing zmierzył swój marketing za pomocą Bitly QR Codes

Współpracuj z partnerem, który pomoże Ci wdrożyć oprogramowanie automatycznie wykrywające, blokujące i zgłaszające oszustwa reklamowe, zanim do nich dojdzie. Ma to kluczowe znaczenie dla ochrony marki i zapewnienia, że ​​budżet jest wydawany wyłącznie na generowanie autentycznych potencjalnych klientów.

Wraz ze wzrostem apetytu konsumentów na urządzenia mobilne platformy takie jak Grow firmy Upstream mogą pomóc markom w Nigerii i Afryce w prowadzeniu wysoce angażujących wielokanałowych i mobilnych kampanii marketingowych w celu osiągnięcia szybkiego wzrostu przychodów.

Ostatnio współpracowaliśmy z popularnym południowoafrykańskim sprzedawcą detalicznym, aby zwiększyć jego ruch cyfrowy po tym, jak poprzednie kampanie nie przyniosły zadowalających wyników.

Wprowadzając kreatywne komunikaty RCS, aby zachęcić ludzi do odwiedzenia strony głównej sprzedawcy i przejrzenia aktualnych ofert, udało się osiągnąć 12 000 kliknięć w ciągu dwóch tygodni przy współczynniku klikalności na poziomie 22,2%. Wdrożenie inteligentnej strategii marketingu mobilnego było kluczowym elementem sukcesu.

Uzbrojeni w te siedem strategii, Ty także możesz teraz zwiększyć skuteczność swoich kampanii marketingowych, koncentrując się na turbodoładowaniu elastyczności, zdolności adaptacyjnych, szybkości i pomiaru.

W świecie, w którym liczy się każda sprzedaż, a budżety są coraz bardziej napięte, pamiętaj, aby rozważyć telefon komórkowy jako pierwszy punkt kontaktowy do zwiększenia zaangażowania klientów i pozyskiwania przy minimalnym wysiłku i wpływie na czas i zasoby, aby uzyskać lepsze wyniki niż inne strategie marketingowe.

Ładowanie


KĘPA

reklamy





Źródło