Siedmiu potencjalnych kandydatów Haas na miejsce w F1 2025 po odejściu Nico Hulkenberga
Decyzja Nico Hulkenberga o dołączeniu do Sauber/Audi pozostawia wolne miejsce obok Kevina Magnussena w Haas na sezon F1 2025.
Kto więc może w przyszłym roku ścigać się dla jedynego amerykańskiego zespołu F1? Przyjrzyjmy się głównym biegaczom i jeźdźcom – a także niektórym rywalom z zewnątrz…
Kto zastąpi Nico Hulkenberga w Haas w F1 2025?
Olivera Bearmana
Oczywisty kandydat na pewno?
Odkąd w krótkim czasie wskoczył do Ferrari Carlosa Sainza i z pewnością zajął siódme miejsce w Arabii Saudyjskiej, wydawało się, że Oliver Bearman jest niemal skazany na ściganie się dla Haasa w 2025 roku.
PlanetF1.com poleca
Śledź kanał WhatsApp PlanetF1.com, aby otrzymywać najświeższe informacje na temat F1!
10 kierowcom wygasa kontrakt po zakończeniu sezonu F1 2024
Jego wyniki w F2 w ostatnich tygodniach nie były wybitne, ale ten pojedynczy występ sprawił, że stały się nieistotne.
Ten występ w jednym wyścigu w Jeddah wystarczył, aby potwierdzić – Ferrari, Haasowi i wszystkim, którzy oglądali – że Bearman jest gotowy.
Valtteriego Bottasa
Ach, ale czy nie pamiętasz, że Haas nie jest tak chętny do podpisywania kontraktów z początkującymi kierowcami? Przynajmniej nie było ich w czasach Guenthera Steinera.
Jeśli szukają możliwie podobnego następcy dla Hulkenberga, Valtteri Bottas może okazać się solidną (choć mało inspirującą) opcją krótkoterminową, jeśli zostanie zwolniony przez Saubera/Audi.
W przeciwieństwie do innego weterana Hulkenberga, naturalne tempo nie jest tak stale dostępne jak kiedyś.
Ale w tych krótkich chwilach na nawierzchni o niskiej przyczepności widać, że stary Bottas wciąż gdzieś tam jest.
Zhou Guanyu
Nic dziwnego, że pod koniec wyścigu w Chinach był tak wzruszony.
Wybuchając płaczem przed główną trybuną w Szanghaju, Zhou Guanyu najprawdopodobniej zdawał sobie sprawę, że – w obliczu zbliżającego się podpisania kontraktu z Hulkenbergiem – jego pierwszy w historii wyścig u siebie może okazać się również ostatnim.
Zhou nie rozwinął się w taki sposób, jak oczekiwano, odkąd w 2022 roku został pierwszym pełnoetatowym chińskim kierowcą F1, ale biorąc pod uwagę powrót tego sportu do wyścigów w Szanghaju, komercyjne korzyści z zatrzymania go w pobliżu mogą być całkiem atrakcyjne dla zespołu Haasa wzrost.
Pierre’a Gasly’ego
Wraz z pojawieniem się Audi, Haas ma szansę stać się jedynym zespołem klienta Ferrari w stawce w 2026 r., co jest potencjalnie znaczącym krokiem w kierunku zwiększenia atrakcyjności zespołu dla ambitnych kierowców.
Romain Grosjean dołączył do Haasa w 2016 roku, mając nadzieję na miejsce w Ferrari, mając nadzieję, że dostęp Scuderii do jego danych uczyni go atrakcyjną opcją, gdy Kimi Raikkonen w końcu przeniesie się do zespołu.
Oczywiście przyniosło to odwrotny skutek, ale większa pozycja Haasa w oczach Ferrari mogła wkrótce zmusić innych do przyjęcia tego samego toku myślenia.
Wystąp do przodu Pierre Gasly, który w obliczu swojej kariery w Alpine donikąd może cofnąć się o krok, aby zrobić dwa do przodu.
Estebana Ocona
Co dziwne, pomimo stosunkowo niskiego profilu i zdeklasowania przez Gasly’ego w 2023 roku, Esteban Ocon jest mocniej łączony z Audi niż jego kolega z zespołu Alpine.
Będzie przekraczał wszystko, co Carlos Sainz odrzuci „bardzo lukratywną ofertę” Audi (słowa Helmuta Marko), otwierając mu drzwi do współpracy z Hulkenbergiem.
Ale jeśli nie? Tę samą logikę stojącą za dołączeniem Gasly’ego do Haasa można z łatwością zastosować również do niego.
Daniela Ricciardo
Daniel Ricciardo zapadł w pamięć, że po opuszczeniu McLarena w 2022 r. nie zdecydował się na przeprowadzkę do Haasa, woląc spędzić początek 2023 r. na uboczu, niż zaszczycić swoją obecnością jeden z mniejszych zespołów F1.
Jednak teraz jego kariera jest taka Naprawdę w górę strumienia F1 bez wiosła, czy Haas okaże się bezpiecznym miejscem do lądowania, jeśli zostanie wypchnięty z systemu Red Bull, aby zrobić miejsce Liamowi Lawsonowi?
Scena z najnowszego serialu Jedź, aby przetrwać pokazuje, jak Ricciardo wyjaśnia swoją niechęć do wykorzystywania możliwości poza F1 na początku 2023 roku, twierdząc, że nadal myśli o sobie jako o kierowcy Grand Prix. To część jego tożsamości, skutecznie mówi.
Jeśli więc dojdzie do prostego wyboru między fotelem Haasa a końcem kariery w F1, Daniel prawie na pewno zajmie miejsce w Haasie.
Sergio Pereza
Po kolejnym, zazwyczaj mocnym początku sezonu F1, Sergio Perez wydaje się być coraz bliżej nowego kontraktu z Red Bullem.
Ale co, jeśli tak jak w roku 2022/23 wszystko nagle pójdzie nie tak?
Co się stanie, jeśli Red Bull zmieni zdanie? A co, jeśli dostępność Sainza jest zbyt atrakcyjna, aby ją zignorować?
Perez, jeden z zaledwie trzech kierowców, którzy od początku 2023 r. wygrali wyścig i który miał po swojej stronie znaczne wsparcie finansowe, okazałby się wówczas poważnym kandydatem na każde dostępne miejsce w stawce na rok 2025.
Byłaby prostą kwestią, czy w wieku 34 lat i po spędzeniu najlepszych dni swojej kariery w Red Bullu będzie chciał tu zostać.
Przeczytaj dalej: Zwycięzcy i przegrani potwierdzonego przejścia Nico Hulkenberga do Audi