Fotografia

Sigma 70-200mm F2.8 DG DN OS

  • 16 listopada, 2023
  • 7 min read
Sigma 70-200mm F2.8 DG DN OS


Sigma 70-200mm DG DN OS | Pierwsze wrażenia sportowe

Zdjęcia produktu: Carey Rose

Najnowsza wersja Sigmy, 70-200mm F2.8 DG DN OS | Sports, zapewnia nowy teleobiektyw zmiennoogniskowy o stałej przysłonie dla użytkowników pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Sony, Panasonic, Leica i Sigma. Sam obiektyw nie jest wielką niespodzianką, biorąc pod uwagę istniejące „wstępne zapowiedzi”, które krążą po sieci już od jakiegoś czasu, ale udało nam się zdobyć egzemplarz, aby sfotografować kilka próbek, aby zorientować się, jak wypada na tle istniejącej konkurencji pierwszej i trzeciej.

Kluczowe dane techniczne:

  • Długość ogniskowa: 70–200 mm (105–300 mm z przycięciem APS-C)
  • Zakres przysłony: F2.8 – F22
  • Stabilizacja: Tak
  • Wątek filtrujący: 77mm
  • Zamknij ostrość: 0,65 m (25,6 cala) przy 70 mm; 1 m (39,4 cala) przy 200 mm
  • Maksymalne powiększenie: 0,19x (przy 70 mm)
  • Łopatki membranowe: 11
  • Kaptur: Dołączony
  • Waga: Mocowanie typu E 1335 g (2,94 funta); Mocowanie L 1345 g (2,96 funta)
  • Konstrukcja optyczna: 20 elementów w 15 grupach (6 FLD, 2 SLD, 3 asferyczne)

Obiektyw jest dostępny w zalecanej cenie 1499 dolarów, co stanowi uczciwą zniżkę w porównaniu z opcjami większości producentów aparatów, a Sigma twierdzi, że będzie dostępny od 7 grudnia 2023 r.

Obsługa i budowa

Ważący prawie półtora kilograma (∼ trzy funty) Sigma 70-200 mm DG DN OS nie jest lekki, ale sprawia wrażenie lżejszego, niż można by się spodziewać, biorąc pod uwagę jego wymiary i możliwości. Dobrze równoważy się również z a7R V, na którym go zamontowaliśmy.

Nie jest to waga lekka, ale też nie jest to waga ciężka.

Jakość wykonania jest prawie bez zarzutu. Obudowa jest wykonana z wysokiej jakości teksturowanego poliwęglanu i metalu, a prążkowane pierścienie zmiany ogniskowej, ostrości i przysłony można łatwo znaleźć namacalnie. Szczególnie dobrze wykonany jest pierścień przysłony. Umożliwia obsługę za pomocą kliknięcia lub bez kliknięcia i można go zablokować w pozycji „A” (która w zależności od trybu fotografowania przekazuje kontrolę przysłony do pokrętła sterowania lub algorytmowi automatycznej ekspozycji aparatu) lub można ją zablokować na zewnątrz A, co oznacza, że ​​możesz używać pierścienia do swobodnego wybierania ekspozycji, ale nie spowoduje to przypadkowego pominięcia pierścienia zbyt entuzjastyczną regulacją.

Warto przeczytać!  Podświetlana architektura i chłodne zimowe sceny — nie przegap naszych najnowszych aktualizacji

Jest mnóstwo przełączników, w tym przełącznik C1-C2 do wyboru pomiędzy dwoma zestawami ustawień stabilizatora optycznego lub ogranicznika ostrości (chociaż jest to funkcja dostępna wyłącznie z mocowaniem L, wymagająca stacji dokującej USB UD-11 firmy Sigma). Dostępny jest także ogranicznik ostrości z trzema ustawieniami (pełny, 3 m – nieskończoność, minimalna odległość – 3 m), selektor autofokusa oraz wspomniane wcześniej elementy sterujące kliknięciem i blokadą przysłony. Wreszcie, na korpusie, pomiędzy pierścieniami zoomu i ostrości, znajdują się trzy programowalne przyciski; jeden na górze obiektywu, jeden na dole i jeden po lewej stronie, gdy patrzysz w dół tubusu w stronę fotografowanego obiektu. Należy jednak pamiętać, że choć przyciski są trzy, można zaprogramować dla nich tylko jedną funkcję (przynajmniej tak jest w przypadku naszego Sony a7R V).

Wycięcie Arca-Swiss na stopce statywu jest zawsze miłym akcentem.

Dla entuzjastów statywów, stopka statywu (w zestawie) jest wyposażona w wycięcie w kształcie jaskółczego ogona Arca-Swiss, a kołnierz statywu ma ładne, wyraźne zaczepy przy każdym obrocie o 90 stopni. A miłośników filmowania z pewnością ucieszy fakt, że powiększanie obiektywu nie zmienia w znaczący sposób ogólnego rozkładu ciężaru, więc można oddalać obraz nawet podczas filmowania na zrównoważonym gimbalu.

To nakładanie się (pełny pierścień zoomu pokazany po lewej stronie, nałożenie maski pokazane po prawej) okazało się dla mnie uciążliwe, ale Twój przebieg może się różnić.
Warto przeczytać!  Podstawowy przewodnik po wizjerach elektronicznych

Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do obsługi Sigma 70-200mm DG DN OS, to dotyczy to dołączonej osłony przeciwsłonecznej. Sama osłona ma fantastyczną konstrukcję, jest wykonana z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym i mocuje się ją do obiektywu za pomocą teksturowanej śruby skrzydełkowej. Problem w tym, że zamontowany w pozycji strzeleckiej zakrywa 3–4 mm przedniej krawędzi pierścienia zmiany ogniskowej. To może nie wydawać się dużo i, oczywiście, wciąż jest mnóstwo pierścieni, których można się chwycić, ale mimo to moja ręka wciąż wpadała w maskę, gdy miałem zamiar dostosować ustawienie zoomu. Może to jednak ustąpić po długotrwałym użytkowaniu i pamięci mięśniowej.

Jakość obrazu i wrażenia autofokusa

Dobry obiektyw 70–200 mm F2,8 może być godnym towarzyszem podczas różnorodnych zajęć fotograficznych.

Sony a7R V | Sigma 70-200mm F2.8 @ 200mm | ISO 100 | 1/500 sek | F8
Lekko wyprostowane, edytowane w Capture One
Zdjęcie: Carey Rose

Chociaż z ostateczną oceną właściwości optycznych obiektywu musimy poczekać do czasu przeprowadzenia bardziej formalnych testów, nasze początkowe wrażenia są w dużej mierze pozytywne. Chociaż obiektyw z pewnością jest wystarczająco ostry przy przysłonie F2,8 na matrycy 61 MP aparatu a7R V, szczególnie w przypadku portretów, przekonasz się, że przymknięcie do F4 i F5,6 zapewni większą ostrość w przypadku krajobrazów i tym podobnych. Winietowanie jest obecne, ale dość subtelne nawet przy przysłonie F2,8.

Stwierdziliśmy, że bokeh (charakterystyka nieostrych obszarów obrazu) jest dość płynny i rzadko rozprasza, nawet w przypadku bardziej ruchliwego tła i bardziej umiarkowanych przysłon. Jeśli jednak nie jesteś fanem efektu kociego oka w przypadku nieostrych świateł, lepiej trzymaj się z daleka – efekt może być bardzo wyraźny przy szerszych otworach przysłony. Fotografowanie w słońce może spowodować niewielką utratę kontrastu, ale nie uznaliśmy tego za ekstremalną, a aberracje chromatyczne są bardzo rzeczywiście dobrze kontrolowany. Będziemy bliżej przyglądać się gwiazdom słonecznym i rozbłyskom, gdy słońce wzejdzie na dłużej niż kilka chwil tutaj, w regionie Seattle.

Warto przeczytać!  PiBZ to konfigurowalna kamera Raspberry Pi, którą możesz wydrukować w 3D w domu

Szybki obiektyw 70–200 mm taki nie jest Tylko również do użytku na zewnątrz.

Sony a7R V | Sigma 70-200mm F2.8 przy 173mm | ISO 800 | 1/200 sek | F2.8
Przetworzone w Capture One
Zdjęcie: Carey Rose

Szybkość autofokusa jest duża i choć nie jest tak natychmiastowa, jak w przypadku niektórych innych opcji dostępnych na rynku, nie sądzimy, że będziesz miał problemy ze śledzeniem większości poruszających się obiektów. Aby mieć pewność, będziemy potrzebować więcej okazji do uprawiania sportu. Pierścień do ręcznego ustawiania ostrości jest doskonale wytłumiony, a ostrość jest dobrze kontrolowana w całym zakresie ogniskowych, więc wydaje się to solidną opcją dla twórców wideo zainteresowanych tym zakresem ogniskowych.

Przykładowa galeria

Prosimy nie powielać żadnego z tych obrazów na stronie internetowej ani w żadnym biuletynie/magazynie bez uprzedniej zgody (zobacz naszą stronę dotyczącą praw autorskich). Udostępniamy oryginały użytkownikom prywatnym do pobrania na ich własne maszyny w celu osobistego sprawdzenia lub wydrukowania (w związku z tą recenzją); robimy to w dobrej wierze, więc nie nadużywaj tego.

Na wynos

Ogólnie rzecz biorąc, Sigma 70-200mm DG DN OS | Sport to mile widziany dodatek na rynku telezoomów o stałej przysłonie. Nie jest to absolutnie najostrzejsza opcja na rynku ani najlżejsza, ale biorąc pod uwagę doskonałą jakość wykonania, imponującą kontrolę aberracji i stosunkowo rozsądną cenę, uważamy, że fotografowie znajdą tu wiele dla siebie.

Czy Sigma 70-200mm DG DN OS znajdzie miejsce w Twojej torbie na aparat? Co sądzisz o najnowszej wersji telezoomu Sigmy? Daj nam znać w komentarzach.


Źródło