Zdrowie

Składniki w centrum uwagi: Słodziki | Nurkowanie z jedzeniem

  • 27 czerwca, 2024
  • 5 min read
Składniki w centrum uwagi: Słodziki |  Nurkowanie z jedzeniem


Ten dźwięk jest generowany automatycznie. Daj nam znać, jeśli masz opinię.

Słodziki to złożona kategoria składników. Pomiędzy naturalnymi słodzikami występującymi w roślinach, niektórymi dodającymi kalorie do żywności i innymi, które nie zawierają żadnych kalorii, niewiele innych składników może pochwalić się takim zróżnicowaniem.

HealthFocus International przeprowadziło globalne i regionalne badania dotyczące cukrów i substancji słodzących, aby pomóc firmom lepiej zrozumieć motywacje konsumentów i ich podejście do rozwiązań w zakresie słodzików.

Jak wynika z raportu przesłanego do Food Dive, na całym świecie większość konsumentów (55%) ma obawy dotyczące spożycia cukru, a ograniczenie spożycia cukru jest najważniejszym trendem dietetycznym na świecie.

Cukier od dawna stanowi podstawowy produkt producentów, dodający słodyczy oraz konsystencji i smaku i konsystencji żywności i napojom. Ponieważ konsumenci w dalszym ciągu szukają alternatyw dla cukru, dostawcy składników poszukują opcji słodzików, które smakują jak cukier, bez niepożądanych dodatków.

Choć stewia i owoce mnich cieszą się coraz większą popularnością, według raportu odkrywane, udoskonalane i wprowadzane do tej kategorii są także inne naturalne alternatywy.

Warto przeczytać!  Jak wirtualna rzeczywistość zmienia doświadczenia kobiet w pracy

Na przykład słodkie białka obecnie przyciągają uwagę mediów. Nazwa odnosi się do chemicznej struktury związku roślinnego używanego jako słodzik, a sposób ich trawienia pozwala im „nie wpływać na poziom cukru we krwi i, w przeciwieństwie do innych bezkalorycznych naturalnych słodzików, mają mniejszy potencjał wywoływania skutków ubocznych ze strony przewodu pokarmowego”.

Brazzein, otrzymywany z owoców oubli pochodzących z Afryki Zachodniej, zyskał popularność wśród marki Oobli po uzyskaniu na początku tego roku zgody amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków. Giganci branży od dziesięcioleci pracują z roztworami taumatyny, a firma MycoTechnology stworzyła słodzik na bazie węgierskiego słodzika z trufli miodowych, reklamując go jako 2500 razy słodszy od cukru.

Choć większość konsumentów pragnie zmniejszyć spożycie cukru, więcej osób martwi się o bezpieczeństwo sztucznych słodzików – wynika z raportu.

„To uniemożliwia producentom zadowolenie wszystkich konsumentów i podkreśla konieczność jasnego określenia, którzy konsumenci są najlepszym celem dla Twoich produktów” – powiedziała Cali Amos, dyrektor ds. badań ludzkich w HealthFocus International.

Unikanie sztucznych słodzików konsekwentnie zajmowało niższe miejsce pod względem zmiany ostatnich priorytetów niż unikanie cukru, podano w raporcie. „Może się wydawać, że to wskazuje na większe obawy dotyczące cukru niż sztucznych słodzików, ale jest to bardziej złożone” — podano w raporcie.

Warto przeczytać!  Ludzie mają „szósty zmysł” i jest on tak istotny dla naszego zdrowia: ScienceAlert

Na przykład 96% konsumentów używa cukru, a tylko 77% sztucznych słodzików, zatem znacznie mniej konsumentów byłoby w stanie faktycznie ograniczyć użycie sztucznych słodzików niż cukier lub ich uniknąć.

„Konsumentom znacznie łatwiej jest zwizualizować „mniej cukru” niż „mniej sztucznych słodzików”. Ponadto „mniej cukru” to fraza znana kupującym, podczas gdy ta druga nie. Dla konsumentów sztuczne słodziki albo są, albo ich nie ma. Cukier ma stopień zawartości, którego sztuczne słodziki nie mają” — powiedziała Angela Johnson, menedżer ds. dietetyki i odżywiania w HealthFocus International, w raporcie.

W miarę jak coraz więcej produktów spożywczych i napojów słodzi się naturalnymi alternatywami, takimi jak owoce mnicha i stewia, przewiduje się, że składniki te zostaną uznane za podstawową opcję naturalnego, niskokalorycznego słodzika. Firmy takie jak Smart Sweets, marka słodyczy lepszych dla Ciebie, Olipop, firma oferująca napoje bezalkoholowe lepsze dla Ciebie i Chobani, oferująca koktajle z kompletnym jogurtem greckim Chobani, już używają tych składników.

„W obu przypadkach przemysł inwestuje dużo [stevia and monk fruit]z wysiłkami na rzecz zwiększenia wydajności przetwarzania, poprawy smaku i rozszerzenia produkcji” – czytamy w raporcie.

Warto przeczytać!  Ministerstwo Zdrowia monitoruje przypadki ptasiej grypy – Aktualności Karnataka

Z raportu wynika, że ​​inne naturalne słodziki, takie jak ksylitol, erytrytol i aluloza, które występują naturalnie w różnych roślinach, są znacznie mniej akceptowane przez konsumentów.


Źródło