Marketing

Skuteczne strategie marketingu treści zmienią Twoją firmę. Oto jak napisać jeden.

  • 19 października, 2022
  • 6 min read
Skuteczne strategie marketingu treści zmienią Twoją firmę.  Oto jak napisać jeden.


Opinie wyrażone przez współpracowników Entrepreneur są ich własnymi.

Rozpoczęcie kampanii marketingowej bez solidnej strategii jest jak próba znalezienia miejsca docelowego bez wskazówek lub mapy, która Cię poprowadzi. Nawet jeśli obrałeś właściwy kierunek, wkrótce możesz się zgubić i zgubić cel.

Nie inaczej jest w przypadku skutecznego marketingu treści. Aby kampanie były skuteczne dla marki, działania content marketingowe muszą opierać się na przemyślanej strategii content marketingowej.

Powiązane: Oto jak ulepszyć marketing treści w Twojej firmie

Czym jest content marketing i dlaczego jest ważny

Content marketing to modne słowo w branży marketingu cyfrowego od kilku lat. Na przykład w porównaniu z reklamą displayową marketing treści nie przeszkadza potencjalnym klientom. Zamiast tego treść ma na celu przyciągnięcie uwagi odbiorców i przyciągnięcie ich na przykład do witryny internetowej marki.

Marketing treści to świetny sposób na generowanie ruchu przychodzącego i zainteresowania użytkowników lub konsumentów poprzez rozwiązanie problemu lub dostarczenie przydatnych informacji. W efekcie content marketing buduje zaufanie i zwiększa wiarygodność marki.

Pisanie strategii content marketingowej

Strategia marketingu treści to długoterminowy plan, który jasno określa, w jaki sposób wykorzystasz swoje treści, aby uzyskać maksymalne korzyści dla swojej marki. Skuteczne strategie obejmują kilka kroków:

  • Ustalanie celów
  • Tworzenie person i ścieżek zakupowych klientów
  • Ustalenie budżetu
  • Wybór kanałów marketingowych
  • Tworzenie, uruchamianie i optymalizacja treści

Ustalanie celów

Podobnie jak cele biznesowe i inne cele marketingowe, cele strategii marketingu treści muszą być SMART: konkretne, mierzalne, osiągalne, realistyczne i terminowe. Jednym z przykładów może być wyznaczenie celu polegającego na zwiększeniu ruchu w witrynie o 10% w ciągu dwunastu miesięcy od teraz.

Warto przeczytać!  Techniczne SEO w celu rozwiązania problemów z witryną #UPCEA2023

Cele SMART wyznaczają linię mety. Wyjaśniają, dokąd Twoja strategia marketingu treści musi doprowadzić markę. Bez jasnych celów Twoje kampanie content marketingowe nie mogą odnieść sukcesu.

Tworzenie person i ścieżek zakupowych klientów

Do kogo próbujesz dotrzeć? Tworzenie person klientów to coś więcej niż zrozumienie danych demograficznych odbiorców. Jako sprzedawca treści musisz rozumieć problemy, wyzwania, pytania i potrzeby odbiorców dotyczące Twojego produktu. Odpowiadając na te pytania, dowiesz się, jakich treści szukają Twoi odbiorcy.

Oprócz zrozumienia potrzeb klientów, istotne jest zrozumienie ich procesu decyzyjnego lub podróży klienta. Większość klientów, decydując się na zakup, przechodzi przez różne etapy.

Rozpoznają potrzebę lub pragnienie i szukają rozwiązań przed zakupem usługi lub produktu. Zrozumienie tych etapów umożliwia kierowanie do potencjalnych klientów odpowiednich treści we właściwym czasie.

Błędna ocena osobowości klientów lub ich podróży może nie być szkodliwa, ale minimalizuje potencjalny wpływ treści. Z drugiej strony optymalizacja dostarczania treści i etapów podróży klienta pomaga zmaksymalizować pozytywny wpływ, jaki może mieć treść.

Powiązane: Wszystko o personach kupujących: czym są, dlaczego ich potrzebujesz i jak sprawić, by były skuteczne

Ustalenie budżetu

Kampanie content marketingowe należą do najbardziej opłacalnych sposobów łączenia marek z klientami. Efektywność kosztowa nie oznacza jednak braku konieczności ustalania i uzgadniania budżetu w ramach strategii content marketingowej.

Warto przeczytać!  Jak rozwija się ekonomia twórców, aby sprostać potrzebom marketerów, ET BrandEquity

To, co składa się na rozsądny budżet, zależy od kilku czynników, w tym ilości potrzebnych treści, zasobów potrzebnych do realizacji projektu oraz tego, czy kampania wymaga płatnych mediów.

Jeśli strategia content marketingowa marki może opierać się wyłącznie na własnych mediach, takich jak blogi, kanały mediów społecznościowych i białe księgi, wymaga mniejszego budżetu niż strategia oparta na znaczących reklamach typu pay-per-click lub płatnych mediach społecznościowych. Korzystanie z serwisów umieszczanych treści wymaga również wyższego budżetu marketingowego niż poleganie na posiadanych zasobach.

Wybór kanałów marketingowych

Wybór kanałów marketingowych idzie w parze ze zrozumieniem osobowości klientów i ustaleniem budżetów. Od czasu pojawienia się marketingu cyfrowego liczba kanałów marketingowych dostępnych dla marek gwałtownie wzrosła. Ten wzrost liczby punktów sprzedaży stworzył zarówno korzyści, jak i wyzwania dla marek.

Mnogość cyfrowych kanałów marketingowych pomaga markom dokładnie dopasować produkt do odbiorców. Jednocześnie marketerzy muszą badać odbiorców każdego kanału i być na bieżąco ze zmianami w grupie odbiorców, aby zapewnić dopasowanie kanału do odbiorców. Wybór cyfrowych kanałów marketingowych w ramach strategii marketingu treści ma kluczowe znaczenie dla ukierunkowanego rozwoju treści i dokładnego planowania budżetu.

Marketerzy muszą wybierać pomiędzy posiadanymi, płatnymi, organicznymi i zarobionymi kanałami content marketingu. To drugie niekoniecznie jest wyborem, którego mogą dokonać marketerzy. Zarobiony marketing treści ma miejsce, gdy odbiorcy marki udostępniają treści firmy na jej platformach. W ten sposób treści stają się wirusowe.

Warto przeczytać!  Bęben | State Of The Nation: Filipiny muszą znaleźć radość… i cebulę

Wybór odpowiedniej kombinacji kanałów bezpłatnych, własnych i płatnych ma kluczowe znaczenie dla dotarcia do jak największej liczby odbiorców. Właściwa mieszanka kanałów pomoże również rozszerzyć napięty budżet na marketing treści i zapewnić większe zyski.

Tworzenie, uruchamianie i optymalizacja treści

Inteligentne cele, dobrze zdefiniowane osobowości klientów, jasny budżet i odpowiednie kanały marketingowe to filary skutecznej strategii marketingu treści.

W oparciu o te filary kolejnym etapem pisania strategii content marketingowej jest stworzenie, uruchomienie i optymalizacja treści marki. W praktyce są to trzy oddzielne kroki. Pierwszym krokiem jest stworzenie wysokiej jakości treści dopasowanych do kanału, dla którego jest przeznaczona.

Po uruchomieniu treści marketerzy cyfrowi muszą mierzyć jej skuteczność w odniesieniu do swoich przewidywań i celów poszczególnych kampanii. Nawet przy najwyższym poziomie planowania i badań to normalne, że niektóre treści działają lepiej niż inne.

Optymalizacja strategii content marketingowej marki polega na zrozumieniu, co działa najlepiej, aby osiągnąć cele, które wyznaczyłeś na początku procesu. Wprowadzanie treści i mierzenie ich wydajności powie zespołowi ds. marketingu treści, co należy zmienić w przyszłych kampaniach. Ten ostatni punkt jest kluczowy: strategie content marketingowe ułatwiają długoterminowe planowanie, ale nie są statycznymi dokumentami. Potrzebują elastyczności, aby poświęcić więcej zasobów na treści o wysokiej wydajności, jednocześnie usuwając treści, które nie działają.

Powiązane: 5 sposobów na optymalizację treści w celu uzyskania lepszych pozycji w rankingu Google




Źródło