Technologia

Skuter elektryczny Suzuki e-Burgman: harmonogram premiery w Indiach, cena, zasięg i nie tylko

  • 21 kwietnia, 2023
  • 6 min read
Skuter elektryczny Suzuki e-Burgman: harmonogram premiery w Indiach, cena, zasięg i nie tylko


Skuter elektryczny Suzuki e-Burgman: harmonogram premiery w Indiach, cena, zasięg i nie tylko

Mobilność elektryczna była głównie zatłoczona przez Chińczyków, czy ci się to podoba, czy nie. Nawet w Indiach liczba marek jednośladów elektrycznych jest zdumiewająca, tym bardziej, gdy zdamy sobie sprawę z procentowego importu z Chin. Łatwość importowania tych produktów, zmiany ich marki i oferowanie jako przystępnej cenowo alternatywy dla skuterów ICE w Indiach jest prostym powodem tego napływu.

To powiedziawszy, istnieją marki takie jak Ather i Ola, które stały się duże, co skłoniło producentów głównego nurtu do wprowadzenia ich ofert elektrycznych. Teraz mamy do wyboru Bajaj Chetak i TVS iQube. Ale główną atrakcją jest pierwszy skuter elektryczny Suzuki, który został niedawno zaprezentowany. Został zauważony podczas testów w Indiach przy wielu okazjach. W zeszłym roku widzieliśmy nawet patenty projektowe potwierdzające jego istnienie. A teraz, nieco po cichu, Suzuki zadebiutowało w Japonii elektrycznym Burgmanem lub e-Burgmanem.

Choć marka nie ujawniła w pełni szczegółów, to wystarczy, aby zrobić wrażenie, czym może być hulajnoga. A ponieważ bez wątpienia trafi do Indii, powiemy ci wszystko, co musisz o nim wiedzieć.

Stylizacja

E-Burgman wygląda podobnie do Burgmana Street 125 sprzedawanego w Indiach. Zapożycza to samo nadwozie i stylistykę, ale ze zmianą schematu malowania, co czyni go odrobinę bardziej futurystycznym.

Suzuki Burgman Street 125 Widok z prawej strony

Obejmuje to biały korpus z niebieskimi refleksami na górnym i bocznym panelu. Elektryczny Burgman nadal jest wyposażony w w pełni diodowy reflektor, krótki daszek i tylną lampę LED. To powiedziawszy, nawet podnoszone siedzenie jest takie samo jak w wersji z silnikiem benzynowym.

Warto przeczytać!  Co nowego w Chrome 109, już dostępne

Nawet większość jego wymiarów jest podobna do ulicy Burgmana. Obie hulajnogi mają wysokość 1140 mm i wysokość siedziska 780 mm, co jest dostępne nawet dla niższych jeźdźców. Jednak elektryczny Burgman jest nieco szerszy na 765 mm i krótszy. W porównaniu do Burgmana Street o masie własnej wynoszącej 110 kg, e-Burgman jest również znacznie cięższy i waży 147 kg dzięki elektrycznemu układowi napędowemu.

Jednak na zewnątrz jedyna różnica w stylizacji występuje z tyłu. Sekcja wygląda teraz na znacznie bardziej otwartą bez wydechu, krótszego ogona i silnika elektrycznego.

Jednak przy prawie tych samych wymiarach i stylistyce e-Burgman prawdopodobnie będzie miał taką samą lub podobną ergonomię jazdy jak wersja benzynowa. Teraz Burgman Street oferuje wygodną pozycję do jazdy, zapewniając jeźdźcowi neutralną lub rozciągniętą pozycję nóg. Chociaż nie wiadomo jeszcze, czy przestrzeń i wysokość deski podłogowej są inne w elektrycznym Burgmanie, możemy spodziewać się, że nie będzie się różnić od Burgmana Street 125.

Wydajność

Ujawniono również kilka specyfikacji skutera. Chociaż spodziewamy się, że poprawią się one wraz z wersją produkcyjną, obecnie nie są imponujące. Skuter elektryczny jest wyposażony w silnik o mocy 4,0 kW. Teraz jest nieco mniejszy niż silnik TVS iQube o mocy 4,4 kW, ale na równi ze skuterem elektrycznym Bajaj Chetak.

Ale jeśli chodzi o moc znamionową, z oferowaną mocą 0,98 kW, e-Burgman wydaje się załamaniem w stosunku do obu rywali, którzy oferują moc znamionową 3-3,8 kW. To powiedziawszy, maksymalny moment obrotowy wynosi 18 Nm, czyli tylko odrobinę mniej niż 20 Nm Chetaka.

Warto przeczytać!  Xiaomi POCO M6 5G: Pojawiają się dowody zmiany marki Redmi 13C 5G i Redmi 13R

Zakres

Suzuki Burgman Street 125 Widok z lewej strony

Jednak bardziej zaskakujący jest jego zasięg. Mówi się, że Suzuki e-Burgman ma przejechać zaledwie 44 km na jednym pełnym naładowaniu. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy skuter jedzie z prędkością poniżej 60 km/h. Teraz ta wydajność jest daleka od imponującej dla skutera elektrycznego, który ma być używany do dojazdów do pracy między miastami. Tym bardziej w porównaniu z rodzeństwem napędzanym benzyną, które oferowałoby lepsze osiągi dzięki silnikowi o pojemności 125 cm3.

Nawet jego zasięg nie jest spektakularny, jeśli weźmie się pod uwagę jego rywali, którzy oferują ponad 90 km zasięgu w prawdziwym świecie. Jednak Suzuki wciąż jest w trakcie testowania skutera elektrycznego i możemy się spodziewać, że pełnoprawna wersja zaoferuje wiarygodny zasięg. Może być również oferowany w różnych wariantach, które oferują inny zasięg, podobnie jak TVS iQube, który nie został jeszcze wprowadzony na rynek w swoim najlepszym wariancie ST.

Teraz zdjęcia patentowe sugerowały, że e-Burgman otrzyma stały akumulator. Jednak skuter będzie korzystał z wymiennej jednostki, która umożliwiłaby mu bycie częścią konsorcjum zajmującego się standaryzacją wymiennych akumulatorów, które obejmuje również Hondę, Kawasaki i Yamaha.

Funkcje i sprzęt

Suzuki Burgman Street 125 Widok z prawej strony

Teraz Suzuki nie ujawniło szczegółów sprzętu i funkcji, z którymi jest wyposażony e-Burgman. Ale dzięki zdjęciom wiemy, że jest wyposażony w widelec teleskopowy i hamulec tarczowy z przodu, które prawdopodobnie będą tymi samymi jednostkami, co w wersji napędzanej benzyną. Jednak tył jeździ na podwójnych amortyzatorach, w przeciwieństwie do Burgman Street 125, który wykorzystuje monoshock.

Warto przeczytać!  OnePlus Nord 2T 5G otrzymuje aktualizację Androida 13: Co nowego

Patrząc na jego specyfikację i sprzęt, spodziewamy się, że będzie wyposażony w podstawowe funkcje. Może uzyskać łączność w standardzie wraz z trybami jazdy i ekranem TFT. Ale biorąc pod uwagę, że konkurencja ma również nieco bardziej fantazyjne funkcje, Suzuki powinien podnieść grę z listą funkcji lub podejść do stołu z listą, która jest na równi z rynkiem.

Oczekiwane ceny

Teraz Suzuki Burgman Street 125 kosztuje 94 672 Rs, ex-showroom. Z drugiej strony bezpośredni rywale e-Burgmana – TVS iQube i Bajaj Chetak są wyceniani od 1,11 lakh do 1,25 lakh rupii. Ponieważ Honda zapowiada debiut Activa electric w przyszłym roku, e-Burgman prawdopodobnie zostanie wprowadzony na rynek mniej więcej w tym samym czasie. Lub jeśli Suzuki dobrze to rozegra, skuter elektryczny może zostać uruchomiony nawet wcześniej. Możemy spodziewać się, że będzie wyceniony na boisku w wysokości 1,20–1,30 lakh Rs, ex-showroom.

Co myślisz o Suzuki E-Burgman? Czy rozważałbyś jego zakup, czy też Ola S1 Pro, Ather 450 lub TVS iQube wydają się teraz lepszą opcją? Przypuszczamy, że tylko czas pokaże…




Źródło