Słaba frekwencja w biurze? Zapomnij o premii za wyniki, mówi TCS pracownikom
Mint dowiedziała się, że pracownicy największej indyjskiej firmy informatycznej, którzy nie spełniają minimalnych wymagań dotyczących frekwencji, nie otrzymają premii za wyniki.
Zgodnie z wewnętrzną notatką wydaną przez Tata Consultancy Services Ltd (TCS) pracownikom, których obecność w biurze wynosi mniej niż 60% lub którzy byli w biurze przez mniej niż trzy z pięciu dni w tygodniu, nie otrzymają żadnej premii za wyniki. pracowników we wczesnych godzinach 18 kwietnia. Mint widział kopię notatki.
W ramach posunięcia mającego na celu rozprawienie się z osobami, które pracują nieregularnie lub niechętnie pracują w biurze, TCS powiązała swoją politykę pracy w biurze z kwartalnym wynagrodzeniem zmiennym lub premią roczną.
W wewnętrznej notatce stwierdzono również, że pracownicy konsekwentnie zaniedbujący wymagania dotyczące obecności w biurze na poziomie co najmniej 85% mogą zostać obciążeni „działaniami dyscyplinarnymi”.
Zapytania przesłane e-mailem do TCS pozostały bez odpowiedzi aż do chwili wydania prasy.
Stwierdzając, że dostępność miejsc w fizycznych lokalizacjach TCS zostanie wzięta pod uwagę przy rozpatrywaniu premii za wyniki należnej pracownikom, w notatce firmy dodano, że należy rejestrować ważne wyjątki od wspomnianych dyrektyw i uzyskać na nie zgodę za pośrednictwem wewnętrznego portalu firmy dla funkcji pracowniczych, Ultimatix.
Pracownicy, którzy przychodzą do biura przez cztery lub więcej dni w tygodniu, otrzymają 100% premii za wyniki ustalonej przez kierownictwo firmy na dany okres, natomiast pracownicy, którzy wykazują się frekwencją od 75% do 85%, otrzymają 75% premii za wyniki.
Pracownicy, którzy uczęszczają do biura od 60% do mniej niż 75%, otrzymają połowę premii za wyniki.
Ponadto firma świadcząca usługi w zakresie oprogramowania nałożyła na swoich pracowników obowiązek obecności w biurze przez 45 godzin tygodniowo, czyli dziewięć godzin dziennie.
„Istnieje kwartalne wynagrodzenie zmienne, które nigdy nie jest wypłacane w całości, a na dodatek firma powiązała je z normami dotyczącymi powrotu do pracy” – powiedział pracownik pod warunkiem zachowania anonimowości.
Wynagrodzenie zmienne jest przyznawane pracownikom na podstawie ich wyników, wykraczających poza wynagrodzenie podstawowe, kwartalnie i/lub rocznie. Wysokość wynagrodzenia zmiennego zmienia się w zależności od okresu i jest ustalana przez firmę.
18 kwietnia Mint poinformowała, że TCS przy wprowadzaniu podwyżek wynagrodzeń wykorzystało frekwencję w biurze jako miernik. Obecnie firma świadcząca usługi w zakresie oprogramowania wykorzystała te wskaźniki do określenia wynagrodzenia zmiennego.
Rozwiązanie to, dzięki któremu TCS stanie się jedyną indyjską firmą informatyczną łączącą wypłaty zmienne z nakazem powrotu do pracy, jest następstwem wysiłków TCS mających na celu przywrócenie swoich pracowników do pracy.
W lutym ubiegłego roku firma TCS po raz pierwszy poprosiła pracowników, aby pojawiali się w biurze co najmniej trzy razy w tygodniu. W styczniu tego roku pracownikom nakazano pracę w biurze pięć dni w tygodniu.
Na początku tego roku firma informatyczna z siedzibą w Bombaju ostrzegła swoich pracowników przed konsekwencjami, jeśli nie wrócą do pracy do marca.
TCS ostrzegło swoich pracowników w wewnętrznej notatce, że niezastosowanie się do pracy w biurze do marca będzie miało wpływ na ich oceny i raporty z wyników, jak poinformowała Mint 9 lutego.
Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!