Technologia

Snap wprowadza zaawansowaną sztuczną inteligencję dla rzeczywistości rozszerzonej wyższego poziomu

  • 19 czerwca, 2024
  • 4 min read
Snap wprowadza zaawansowaną sztuczną inteligencję dla rzeczywistości rozszerzonej wyższego poziomu


Chociaż niektórzy mogą myśleć, że Snapchat zanika, aplikacja nadal przyciąga znaczną liczbę aktywnych użytkowników.

Uznając wcześniejsze niedociągnięcia w wykorzystaniu uczenia maszynowego, dyrektor generalny Snap, Evan Spiegel, ogłosił nową, asertywną strategię integrowania technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego ze swoimi usługami, co oznacza istotne odejście od długoterminowego skupiania się na zmianie podejścia reklamowego.

W wywiadzie z BloombergaSpiegel podkreślił potrzebę udoskonalenia swoich możliwości uczenia maszynowego, aby osiągnąć najnowocześniejsze standardy. „Musieliśmy to ulepszyć i zgromadzić kilku naszych najstarszych pracowników zajmujących się uczeniem maszynowym, aby po prostu porozmawiać o tym, jak by to wyglądało, gdybyśmy osiągnęli najnowocześniejszy stan wiedzy i naprawdę zainwestowali” – stwierdził.

Niedługo potem Snap zaprezentował najnowszą technologię generatywnej sztucznej inteligencji, która umożliwia aparatom telefonicznym tworzenie bardziej realistycznych obiektywów – czyli funkcji aplikacji, które pozwalają zamienić się w psa lub mieć gigantyczne oczy – podczas nagrywania filmów i robienia zdjęć. Snapchat ma nadzieję, że ta zmiana pomoże mu skuteczniej konkurować z innymi platformami mediów społecznościowych.

Snap jest pionierem technologii rzeczywistości rozszerzonej (AR), która nakłada cyfrowe efekty na rzeczywiste obrazy i filmy. Choć Snap nadal działa w cieniu większych rywali, takich jak Meta, firma znacząco stawia na bardziej wyrafinowane i, szczerze mówiąc, dające więcej frajdy obiektywy AR. Mają nadzieję, że przyciągnie to nowych użytkowników i reklamodawców do platformy Snapchat.

Warto przeczytać!  Cotygodniowe oferty: najlepsze oferty na smartfony z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Indii

Firma ujawniła również, że programiści AR mogą teraz tworzyć soczewki wykorzystujące sztuczną inteligencję, a użytkownicy Snapchata będą mogli w szerokim zakresie wykorzystywać te soczewki w swoich treściach. Ponadto Snap ogłosił nową iterację swojego programu deweloperskiego: Lens Studio. Ta bardziej zaawansowana wersja oprogramowania, wprowadzona pod koniec ubiegłego roku, początkowo umożliwiała twórcom tworzenie własnych doświadczeń AR dla Snapchata. Teraz rozciąga się na strony internetowe i inne aplikacje.

Dzięki ulepszonemu Lens Studio dyrektor techniczny Snap, Bobby Murphy, powiedział, że czas wymagany do tworzenia efektów AR zostanie radykalnie skrócony z tygodni do minut lub godzin, a także ułatwi to rozwój bardziej wyrafinowanych prac. „Najbardziej zabawne jest dla nas to, że narzędzia te rozciągają przestrzeń twórczą, w której ludzie mogą pracować, ale są też łatwe w użyciu, dzięki czemu nowicjusze mogą bardzo szybko stworzyć coś wyjątkowego” – wyjaśnił Murphy w wywiadzie dla Reutera.

Nowe Lens Studio zawiera pakiet generatywnych narzędzi AI, takich jak asystent AI, który może odpowiedzieć na pytania programistów, jeśli potrzebują pomocy. Inne narzędzie umożliwia artystom wpisanie podpowiedzi i automatyczne wygenerowanie trójwymiarowego obrazu, który mogą wykorzystać w obiektywie AR, eliminując potrzebę tworzenia modelu 3D od podstaw.

Warto przeczytać!  Przewodnik po sklepie samochodowym GTA Online 2023

Wczesne technologie AR umożliwiały użytkownikom wykonywanie jedynie prostych zadań, takich jak zakładanie kapelusza na czyjąś głowę w filmie. Jednak według Murphy’ego ulepszenia Snapa sprawią, że trudno będzie stwierdzić, czy faktycznie nosi się cyfrowy kapelusz, ponieważ kapelusz porusza się płynnie wraz z ruchami osoby, a oświetlenie kapelusza idealnie pasuje do wideo.

Snap planuje także ostatecznie stworzyć soczewki AR, które zakryją wszystko, od stóp do głów, a nie tylko twarz. Stworzenie nowej garderoby dla poszczególnych osób jest obecnie naprawdę trudne, powiedział Murphy. Dzięki swoim możliwościom generatywnej sztucznej inteligencji Snap zapewni zaawansowane doświadczenia AR, aby wyróżnić Snapchata na tle innych rozwiązań i przyciągnąć nowych użytkowników, nawet jeśli w porównaniu z gigantami takimi jak Meta może mieć trudności ze zdobyciem użytkowników w stosunku do swojej skali.

Zobacz też: NVIDIA prezentuje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie wizualnej sztucznej inteligencji

Chcesz dowiedzieć się więcej o sztucznej inteligencji i dużych zbiorach danych od liderów branży? Sprawdź AI & Big Data Expo odbywające się w Amsterdamie, Kalifornii i Londynie. To kompleksowe wydarzenie jest połączone z innymi wiodącymi wydarzeniami, w tym konferencją Intelligent Automation, BlockX, Tygodniem Transformacji Cyfrowej oraz Cyber ​​Security & Cloud Expo.

Warto przeczytać!  Czy Snapdragon Gen 2 dla Galaxy jest lepszy niż inne Gen 2?

Tutaj możesz zapoznać się z innymi nadchodzącymi wydarzeniami i seminariami internetowymi dotyczącymi technologii dla przedsiębiorstw obsługiwanymi przez TechForge.

Tagi: AI, generatywna AI, uczenie maszynowe


Źródło