Marketing

Snowflake zachwala swój status potężnego gracza w dziedzinie marketingu i reklamy

  • 14 września, 2023
  • 3 min read
Snowflake zachwala swój status potężnego gracza w dziedzinie marketingu i reklamy


Snowflake uruchomił Media Data Cloud w 2021 r. i zaczął podpisywać umowy z dyrektorami marketingu, wykraczające poza tradycyjne kontakty z dyrektorami ds. technologii i szefami działów IT.

Dwa lata później Snowflake „staje się infrastrukturą dla firm tworzących aplikacje marketingowe oparte na danych” – powiedziała CMO Denise Persson w rozmowie z AdExchanger.

W środę firma Snowflake nadal rozwijała swoje umiejętności marketingowe i reklamowe, publikując drugi coroczny raport Modern Marketing Data Stack, w którym przedstawiono firmy korzystające z platformy Snowflake. Raport jest także okazją do promowania dostawców, którzy przenoszą swoją działalność do Snowflake.

Snowflake dzieli swoich partnerów w zakresie technologii martech i reklamy na osiem grup: analityka i przechwytywanie danych, wzbogacanie, tożsamość i aktywacja, pomiary i atrybucja, integracja i modelowanie, analiza biznesowa, technologie zwiększające prywatność oraz sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe.

Firma oznacza kilku dostawców w każdej kategorii jako „Liderów” lub „Tych, których warto obserwować”.

Na przykład w obszarze pomiarów i atrybucji liderami są Comscore, DoubleVerify, IQVIA, NCSolutions, Nielsen, Rockerbox i VideoAmp, natomiast godne uwagi są EDO i AdImpact.

Warto przeczytać!  Wpływ mediów detalicznych na marketing mix CPG

Według Perssona te klasyfikacje zostały opracowane na podstawie danych setek dostawców usług pomiarowych na platformie Snowflake i na podstawie liczby nowych kont, które dostawcy dodali do platformy Snowflake w zeszłym roku. Na przykład, ilu dodatkowych klientów Nielsen loguje się i korzysta z usług Nielsen natywnie w Snowflake.

Tytuł „Ones to Watch” to wyraz uznania dla startupów, które być może nie wdrażają dziesiątek nowych klientów do Snowflake, ale są zaangażowane w rozwój platformy.

Do firm pasujących do tej formy zalicza się platforma danych klientów ActionIQ, program ujednoliconej identyfikacji wspierany przez The Trade Desk (oba w kategorii Tożsamość i aktywacja) oraz dostawca usług pojedynczego logowania (w kategorii Technologie zwiększające prywatność).

Moment publikacji tego raportu to nieskrywana atak na rywala. Coroczne objazdowe pokazy marketingowe i dane Snowflake organizują konferencję Salesforce Dreamforce w San Francisco.

Ale Snowflake zapewnia także swoich bliskich partnerów, że nie pozbawi ich istnienia, wypuszczając konkurencyjne produkty.

Subskrybuj

Codziennie Ad Exchange

Otrzymuj podsumowanie naszych redaktorów codziennie do swojej skrzynki odbiorczej.

„Nie będziemy tworzyć aplikacji marketingowych” – powiedział Persson.

Warto przeczytać!  Giełda dzisiaj: Wall Street otwiera się w górę wraz ze wzrostem dynamiki zysków przedsiębiorstw

Jednak podejście Snowflake skupiające się na partnerach jest ważnym potencjalnym wyróżnikiem Amazon Web Services, ważącego 400 funtów goryla wśród usług infrastruktury chmurowej. Na przykład w lipcu firma AWS wprowadziła Identity Solution, gotowy produkt do dopasowywania identyfikatorów, który obsługuje inne start-upy zajmujące się CDP i rozpoznawaniem identyfikatorów.

I oczywiście nie możemy zapomnieć o szumie związanym ze sztuczną inteligencją.

Snowflake zaczyna to akceptować, ponieważ marketerzy w większym stopniu opierają się na uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji, powiedziała Persson, która zauważyła, że ​​jako marketer B2B widzi, jak firmy na co dzień korzystają ze sztucznej inteligencji.

„Sztuczna inteligencja jest obecnie najważniejsza dla wszystkich” – powiedziała – „ale nie ma możliwości przejścia od razu do sztucznej inteligencji bez uporządkowania danych”.


Źródło