Biznes

Sojusz Renault Nissan przechodzi cykl odrodzenia, ważny dla przyszłego wzrostu, mówi Globalny Prezes

  • 27 marca, 2024
  • 3 min read
Sojusz Renault Nissan przechodzi cykl odrodzenia, ważny dla przyszłego wzrostu, mówi Globalny Prezes



Świętując 25. rocznicę sojuszu, zarząd globalny odwiedził Indie po raz pierwszy poza Japonią i Francją.

Jean Dominique Senard, prezes Sojuszu Renault Nissan, powiedział, że „nie należy lekceważyć siły sojuszu na całym świecie”, przemysł motoryzacyjny podlega cyklom, a ta indyjska jednostka znajduje się w środku „cyklu odrodzenia”.

Dodał, że w Indiach sojusz ma ogromne aktywa i grupa „nie zamierza tak po prostu pozwolić im odejść”.

Świętując 25. rocznicę sojuszu, zarząd globalny odwiedził Indie po raz pierwszy poza Japonią i Francją. Dzięki kolejnej fazie wartej 660 milionów dolarów przeznaczonej na rynek indyjski, partnerzy sojuszu, Renault Nissan, chcą ponownie zyskać uznanie w przestrzeni umysłów krajowych nabywców – marki zmagające się z przestarzałymi produktami i nieoptymalnym udziałem w rynku.

Zarówno Renault, jak i Nissan otrzymają po dwa średniej wielkości SUV-y każdy, oparte na platformie CMF-B. Rozważa się także wprowadzenie pojazdów elektrycznych na platformę CMF-A EV.

Poinformował, że po przekształceniu sojuszu między Renault i Nissanem grupa będzie teraz stosować w Indiach „bardziej elastyczne i lokalne podejście oparte na projektach”, co umożliwi podejmowanie „szybkich i sprawnych decyzji dostosowanych do wymagań regionalnych”.

Warto przeczytać!  LOT szykuje się do wymiany samolotów regionalnych. Brazylijczycy zacierają ręce

Po globalnym przekształceniu sojuszu struktura kapitału własnego Renault Nissan Automotive India Private Limited również została zmieniona z 70:30 na 51:49 – przy czym Nissan nadal posiadał większość. Podczas gdy Centrum Biznesu Technologicznego Renault Nissan jest działem badawczo-rozwojowym – Renault posiada większość 51%, a Nissan resztę.

„Jesteśmy oczywiście przekonani, że takie podejście wzmocni nasze długoterminowe partnerstwo i zapewni naszym organizacjom znacznie większą odpowiedzialność i autonomię” – zapewnił Senard.

Globalny przewodniczący powiedział, że jest podekscytowany pobytem w Indiach, „kraju, który oczywiście odegrał i nadal będzie odgrywać główną rolę w naszej organizacji w przyszłości. Indie, położone w połowie drogi między Francją a Japonią, będą bardziej niż kiedykolwiek, i to nie tylko ze względów geograficznych, w centrum naszych działań sojuszniczych”.

Od chwili powstania w 2009 r. sojusz sprzedał na indyjskich drogach ponad 1,4 miliona samochodów naszych dwóch spółek. Większość z nich jest opracowywana i produkowana tutaj, a wskaźnik lokalizacji przekracza 90% – twierdzi firma.

Dwie spółki joint venture, RNAIPL i RNTBCI, zatrudniają 15 000 członków, którzy przyczyniają się do rozwoju samochodów na rynek indyjski i na eksport, a także do kluczowego rozwoju w dziedzinach zaawansowanych technologii i samochodów globalnych, twierdzi firma.

Warto przeczytać!  Dodatkowe opłaty w sanatoriach. Za co trzeba zapłacić?

„Indie to nie tylko rynek, to tętniący życiem ekosystem nieograniczonych możliwości” – podsumował Senard.

Dziękując państwu za doskonałą administrację – Senard powiedział, że Tamil Nadu zostało wybrane ze względu na swoją dynamikę i możliwości przemysłowe oraz okazało się kluczową lokalizacją w dostępie do rynku indyjskiego i eksporcie.

„To druga co do wielkości gospodarka Indii, a wielu naszych konkurentów również dostrzegło potencjał regionu i zainwestowało tutaj. Jak wiadomo, Tamil Nadu jest kluczowym graczem w indyjskim przemyśle motoryzacyjnym, odpowiadającym za 45% krajowego eksportu samochodów i 35% eksportu komponentów samochodowych. Jest także głównym węzłem eksportu elektroniki, z najwyższym eksportem elektroniki w Indiach. Region intensywnie inwestuje także w przyszłość, ulokując tu 22 ze 100 najlepszych indyjskich uniwersytetów” – wyjaśnił Senard.

Przeczytaj także: Połowa prac badawczo-rozwojowych Renault Nissan w Indiach skierowana jest do działalności globalnej


Źródło