Świat

Sonda o katastrofie kolejowej w Indiach koncentruje się na systemie zarządzania torami

  • 5 czerwca, 2023
  • 3 min read
Sonda o katastrofie kolejowej w Indiach koncentruje się na systemie zarządzania torami


NEW DELHI, 4 czerwca (Reuters) – Śledczy badają elektroniczny system zarządzania torami, który, jak podejrzewają, nie działa prawidłowo i spowodował najbardziej śmiertelną katastrofę kolejową w Indiach od ponad dwóch dekad, poinformowali w niedzielę przedstawiciele kolei.

Co najmniej 275 osób zginęło w piątek, gdy pociąg pasażerski uderzył w stojący pociąg towarowy, wypadł z torów i uderzył w inny pociąg pasażerski przejeżdżający w przeciwnym kierunku we wschodnim stanie Odisha.

W swojej pierwszej szczegółowej odprawie na temat katastrofy urzędnicy Indian Railways powiedzieli, że głównym celem śledztwa była awaria systemu zarządzania torami.

Sterowany komputerowo system zarządzania torami, zwany „systemem blokad”, kieruje pociąg na pusty tor w miejscu, w którym spotykają się dwa tory, powiedział dziennikarzom Sandeep Mathur, główny dyrektor wykonawczy ds.

Powiedział również, że koordynuje i steruje sygnałem dla nadjeżdżającego pociągu, wskazując, czy pociąg musi jechać prosto, czy przełączyć się na nowy tor.

„To ma być odporne na manipulacje, odporne na błędy. Nazywa się to systemem awaryjnym, nawet jeśli zawiedzie, sygnał zmieni kolor na czerwony, a pociąg zostanie zatrzymany” – powiedział Jaya Varma Sinha, członek Zarządu Kolei, który kieruje gigantycznym państwowym monopolem.

Warto przeczytać!  Partygate: Policja wznawia dochodzenie w sprawie „jingle and mingle” torysów

„Jednak, jak się podejrzewa, wystąpił jakiś problem w systemie”.

Wyjaśniając sekwencję zdarzeń, które doprowadziły do ​​katastrofy na stacji Bahanaga w dystrykcie Balasore, Sinha powiedział, że Coromandel Express jadący do Chennai z Kalkuty zjechał z głównego toru, wjechał w tor pętlowy – boczny tor używany do parkowania pociągów – z prędkością z prędkością 128 km/h (80 mil/h) i uderzył w pociąg towarowy przewożący rudę żelaza zaparkowany na torze pętlowym.

Katastrofa spowodowała, że ​​silnik i pierwsze cztery lub pięć wagonów Coromandel Express wyskoczyły z torów, przewróciły się i uderzyły w dwa ostatnie wagony pociągu Yeshwantpur-Howrah jadącego w przeciwnym kierunku na drugim głównym torze, powiedziała.

System blokad nie powinien pozwolić Coromandel Express na wjechanie na pętlę, powiedział Sinha.

Powiedziała, że ​​rozmawiała z rannym maszynistą tego pociągu, a on powiedział jej, że nie przekracza dozwolonej prędkości i nie przeskoczył sygnalizatora, a wszystko to zostanie zweryfikowane przez systemy rejestrujące szczegóły toru i pociągu.

Warto przeczytać!  W izraelskim ataku zginęło 16 osób w południowej Gazie; nie ma informacji, czy leki dotarły do ​​zakładników

Nie podała nazwiska kierowcy.

Istnieje wiele „możliwości tego, co może pójść nie tak”, powiedział Sinha.

Może to obejmować kopanie przez kogoś w obszarze, przez który przechodzą kable systemu elektronicznego i uszkodzenie ich przy okazji, zwarcie lub awarię maszyny.

„99,9% nie ma możliwości awarii maszyny, ale istnieje 0,1% szans na awarię” – powiedziała. „Ta możliwość zawsze istnieje we wszystkich rodzajach systemów”.

Nie podała ani dostawcy, ani producenta, ani wieku systemu. Ale powiedział, że jest używany w prawie całej indyjskiej sieci kolejowej.

Reportaż YP Rajesh Redagowanie przez Frances Kerry

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.


Źródło