Marketing

Sonos zatrudnia pierwszego w historii dyrektora handlowego, aby aktywnie działać na rzecz wzrostu

  • 15 listopada, 2023
  • 4 min read
Sonos zatrudnia pierwszego w historii dyrektora handlowego, aby aktywnie działać na rzecz wzrostu


Korekta: 15 listopada 2023 r. — Wcześniejszy nagłówek tej wiadomości głosił, że Findlay był pierwszym dyrektorem handlowym Sonos. Podczas gdy poprzedni dyrektorzy Sonos posiadali tytuł dyrektora handlowego, stanowisko Findlaya zostało utworzone na nowo, ponieważ stanowi połączenie ról CMO, CRO i CCO.

W poniedziałek Deirdre Findlay rozpoczęła swój pierwszy dzień na stanowisku dyrektora handlowego Sonos. Podczas gdy inni posiadali ten tytuł, stanowisko Findlaya to nowo utworzone stanowisko będące połączeniem funkcji dyrektora ds. marketingu, dyrektora ds. przychodów i dyrektora ds. obsługi klienta.

Findlay, który przez ponad trzy lata zasiadał w zarządzie Sonos, a wcześniej pracował w Google, Stitch Fix i Condé Nast, przyszedł uzbrojony w wielki plan zmiany strategii marketingowej firmy.

Jako marka głośników high-end, Sonos znalazł się w niezwykle konkurencyjnej kategorii, którą nęka słabnący popyt konsumencki.

„Kategorie elektroniki użytkowej, w których uczestniczymy, pozostają wyzwaniem, ponieważ warunki nie wróciły jeszcze do tego, co uznalibyśmy za normalne, i w dalszym ciągu obserwujemy bezprecedensowy poziom rabatów ze strony naszych konkurentów” – powiedział dyrektor generalny Patrick Spence podczas sierpniowej rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych. Choć powiedział, że produkty Sonos zyskały na popularności, przychody firmy w ostatnich kwartałach z trudem rosły, w związku z czym Sonos obniżył w maju swoje prognozy fiskalne na 2023 rok.

Warto przeczytać!  Dzisiejsza giełda: po raporcie o zatrudnieniu najlepszy tydzień na Wall Street w 2023 r. kończy się bez skazy

W środę spółka opublikuje wyniki za czwarty kwartał.

Sonos jest obecny w 14 milionach gospodarstw domowych na całym świecie, ale ma tylko 2% rynku audio i zaledwie 8% ze 172 milionów zamożnych gospodarstw domowych, powiedział Findlay. Duża część jej mandatu polega na wymyśleniu sposobu znacznego zwiększenia tego udziału. Findlay powiedziała, że ​​w przyszłym tygodniu jej zespół zacznie sprawdzać, co Sonos wie o swoich klientach.

„Dobra wiadomość jest taka, że ​​mamy mnóstwo naprawdę bogatych spostrzeżeń na temat konsumentów” – powiedziała Business Insider. „Zaczniemy od tego, co mamy, a następnie ustalimy, gdzie są luki i możliwości ich wypełnienia, tak aby cała organizacja pracowała w oparciu o wspólne wyobrażenie o tym, kim jest klient dzisiaj i kim będzie w przyszłości chcemy myśleć o dalszych działaniach.”

Jeśli Sonosowi uda się przekonać większą liczbę swoich obecnych klientów do zwiększenia liczby posiadanych przez nich produktów Sonos, firma wykorzysta szansę w wysokości 5 miliardów dolarów, powiedziała Spence podczas majowej rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych. Dodał, że aby to osiągnąć, spółka będzie agresywnie inwestować.

Warto przeczytać!  Mój przepis na 7-warstwowy dip zapewniający długotrwały sukces reklamowy

Findlay musi także dowiedzieć się, jak przekonać nowych klientów do zakupu produktów Sonos. Firma skupiała się głównie na wyposażaniu wysokiej klasy kina domowego, ale we wrześniu wprowadziła na rynek drugą generację przenośnego produktu Move, a około dwa lata temu tańszy produkt głośnikowy o nazwie Roam.

Findlay wciąż się zastanawia, czy Sonos będzie nadal docierał do nowych konsumentów, którzy chcą tańszej elektroniki. „Rozrosłamy się i mamy znacznie bardziej przystępne poziomy cenowe, ale dla mnie nie oznacza to jeszcze, dokąd zmierzamy” – powiedziała. „Powodem, dla którego chcę zacząć od pracy nad rozwojem widowni i analizą konsumentów, jest to, że możemy jako organizacja rozważyć te kompromisy i podjąć świadomą decyzję na przyszłość”.

Findlay chce także mieć pewność, że jej jednostka ściśle współpracuje z zespołem ds. produktów Sonos, tak jak to robiła, gdy była starszym specjalistą ds. marketingu w Google, promując produkty takie jak Chromecast i Google Home. „Moim zadaniem była ścisła współpraca z produktem i inżynierią oraz włączenie głosu konsumenta do pokoju na początku procesu, aby pomóc w kształtowaniu produktu” – powiedział Findlay.

Warto przeczytać!  Systemy nagłośnieniowe i dźwiękowe systemy ostrzegawcze Stan badań rynku, analiza rozwoju biznesu według danych z najlepszych krajów

Wykorzysta także swoje doświadczenie w Google, aby wykorzystać relacje Sonos z partnerami handlowymi. Sprzedawcy detaliczni ograniczyli w ostatnich kwartałach zapasy Sonos ze względu na niższy popyt i tendencja ta utrzyma się do końca roku, powiedziała Spence podczas sierpniowej rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników.

Findlay zauważyła, że ​​ma doświadczenie w Google w optymalizacji relacji ze sprzedawcami detalicznymi. „Występowaliśmy różnymi kanałami i prowadziliśmy różne działania marketingowe, aby zoptymalizować relacje z Best Buy lub Amazon” – powiedziała. „Łączę te punkty jako partner od wielu, wielu lat”.


Źródło