Fotografia

Sony dodaje obsługę DCI 4K/24 i anamorficznego do FX3 i FX30: przegląd fotografii cyfrowej

  • 12 kwietnia, 2023
  • 5 min read
Sony dodaje obsługę DCI 4K/24 i anamorficznego do FX3 i FX30: przegląd fotografii cyfrowej


Firma Sony wydała aktualizacje oprogramowania sprzętowego swoich kamer kinowych FX3 i FX30, dodając opcję DCI 4K/24p wraz z obsługą filmowania anamorficznego.

Oba aparaty zyskują tryb XAVC SI DCI 4K, który pozwala im nagrywać wideo z rzeczywistą szybkością 24 kl./s w formacie 4096 x 2160 pikseli DCI 4K, zapewniając przechwytywanie 1,90:1 (~17:9). Nagrywanie proxy staje się niedostępne w trybie 24p, a kamera musi zostać ponownie uruchomiona po włączeniu lub wyłączeniu przechwytywania 24p.

Obsługa formatu anamorficznego umożliwia wyświetlanie odciśniętego podglądu podczas pracy z obiektywami o współczynniku anamorficznym 1,3x lub 2,0x. Autofokus i, co ważniejsze, stabilizacja obrazu są wyłączone, gdy aktywny jest odciśnięty podgląd.

Oprogramowanie układowe w wersji 2.00 dla Super 35/APS-C FX30 zapewnia zarówno przechwytywanie True-24 DCI, jak i obsługę obrazu anamorficznego, natomiast oprogramowanie układowe w wersji 3.00 dla pełnoklatkowego FX3 zapewnia obie funkcje oraz kompensację oddychania, która automatycznie przycina i utrzymuje najwęższe pole widzenia obsługiwanych obiektywów, aby zapobiec zwężeniu lub poszerzeniu kadru podczas zmiany ostrości.

Sony Electronics ogłasza nową aktualizację oprogramowania sprzętowego dla FX3 i FX30

Warto przeczytać!  Panasonic ogłasza ręczny obiektyw 26 mm F8 z osłoną korpusu i szlaki 18–40 mm: przegląd fotografii cyfrowej

SAN DIEGO, KALIFORNIA — Firma Sony Electronics ogłosiła dzisiaj nowe aktualizacje oprogramowania sprzętowego pełnoklatkowej cyfrowej kamery kinowej FX3 i cyfrowej kamery kinowej FX30 Super 35, rozszerzające ich funkcje na potrzeby filmowego opowiadania historii i łączności dla twórców filmowych. Od czasu swojej premiery, FX3 stał się popularnym narzędziem dla każdego, od wysokiej klasy filmów fabularnych, seriali telewizyjnych i niezależnych filmowców na całym świecie. Teraz, po otrzymaniu opinii od społeczności, firma Sony z przyjemnością oferuje nowe aktualizacje, które udoskonalają tworzenie filmów z najwyższej półki. FX3 w wersji 3.00 i FX30 w wersji 2.00 zawierają bardzo pożądane funkcje, takie jak możliwość nagrywania DCI 4K w prawdziwej rozdzielczości 24,00p (4096 x 2160)II z nowym formatem XAVC SI DCI 4K (17:9).

„FX3 jest doskonałym towarzyszem kamery VENICE w filmowej przygodzie. Oddawanie barw i dokładność dorównuje większemu bratu, VENICE. Używałem kamery FX3 podczas kilku ostatnich pokazów i zawsze byłem podekscytowany i mile zaskoczony. nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co jeszcze potrafi” — mówi zdobywca nagrody Emmy, operator Checco Varese ASC.

Warto przeczytać!  Recenzja obiektywu Canon RF 10-20mm

Oprócz prawdziwego 24p, FX3 w wersji 3.00 i FX30 w wersji 2.00 oferują teraz opcje zmniejszania ściśnięcia obiektywu anamorficznego 1,3x i 2,0x, podczas gdy FX3 w wersji 3.00 oferuje teraz kompensację oddychania ostrości. W przypadku używania z kompatybilnymi obiektywami iii, kompensacja oddychania ostrości minimalizuje zmiany kąta widzenia w miarę przesuwania się punktu ostrości, z dodatkową kompensacją dostępną w postprodukcji za pomocą Catalyst Prepare/Browse i wtyczki Catalyst Preparation. Dodano również inne funkcje poprawiające łatwość obsługi aparatu, w tym możliwość przełączania między trybami Standard Movie i S&Q Motion za naciśnięciem jednego przycisku. Nazewnictwo plików jest teraz podobne do naszych zaawansowanych kamer CineAlta, takich jak FX9, VENICE i VENICE 2, aby zapewnić łatwy przepływ pracy, zwłaszcza w projektach, w których FX3/FX30 jest używany jako kamera B lub C iv.

Nowa aktualizacja oprogramowania układowego obejmuje również połączenie ze smartfonem i integruje się z nową chmurą Creators’ Cloud firmy Sonyw platforma dla indywidualnych twórców treści. Creators’ Cloud zapewnia usługi i zoptymalizowane aplikacje, od fotografowania po współpracę z twórcami z całego świata. Ta platforma Creators’ Cloud obejmuje również aplikację Creators’ App, aplikację mobilną do przesyłania treści z aparatu do chmury.

Warto przeczytać!  Recenzja obiektywu Voigtlander Nokton Classic 40 mm f/1.4

Ceny i dostępność

Nowa aktualizacja FX3 w wersji 3.00 i FX30 w wersji 2.00 będzie dostępna 11 kwietnia 2023 r. o godzinie 21:00 czasu pacyficznego. Filmowcy mogą łatwo pobrać aktualizację bezpośrednio do swojego aparatu za pomocą komputera PC lub Mac. Więcej szczegółów można znaleźć TUTAJ.

i Gdy funkcja usuwania ściśnięcia jest aktywna, autofokus i stabilizacja obrazu są wyłączone. Tej funkcji nie można przypisać do przycisku niestandardowego ani menu Fn. ii O godzinie 24:00 nagrywanie proxy jest wyłączone. Po wybraniu lub odznaczeniu opcji 24.00p kamera automatycznie uruchomi się ponownie.

iii Lista kompatybilnych obiektywów znajduje się na stronie: Kąt widzenia i jakość kamery mogą nieznacznie ulec zmianie, gdy ta funkcja jest włączona. W przypadku niektórych obiektywów pełna kompensacja może nie być możliwa. Ta funkcja nie jest dostępna podczas nagrywania filmów w rozdzielczości 120p, korzystania z trybu S&Q w rozdzielczości 120p ani podczas robienia zdjęć.

iv Nazwa pliku nagranego filmu to ciąg znaków „Identyfikator kamery+numer rolki+pozycja kamery+numer pliku+data+losowo”.

v Dostępność będzie się różnić w zależności od czasu, krajów i regionów. Serwis będzie regularnie aktualizowany.


Źródło