Biznes

Sony: Indie prawdopodobnie wyprzedzą Japonię i w ciągu 2 lat staną się dla Sony trzecim co do wielkości rynkiem światowym

  • 30 czerwca, 2024
  • 6 min read
Sony: Indie prawdopodobnie wyprzedzą Japonię i w ciągu 2 lat staną się dla Sony trzecim co do wielkości rynkiem światowym


Japoński gigant elektroniki użytkowej Sony oczekuje, że Indie wyprzedzą rynek krajowy i w ciągu najbliższych kilku lat staną się trzecim co do wielkości rynkiem firmy na świecie, a jej przychody osiągną 10 000 crore rupii. Sony Indie Dyrektor Zarządzający Sunil Nayyar podała, że ​​w latach 2022–2023 firma osiągnęła w kraju przychody w wysokości 6353 crore rupii i oprócz produktów audio i obrazowania stawia na segment telewizji premium, aby napędzać rozwój.
Według niego Sony India stawia również na szybki wzrost segmentu gier i branży obrazowania.
„Przebyliśmy długą drogę. Jeśli cofnę się 10 lat wstecz, będziemy daleko w tyle za światem, ale teraz jako firma działająca w jednym kraju na całym świecie jesteśmy blisko czwartego miejsca, co oznacza, że ​​może za kilka lat może zająć trzecie miejsce, a w przyszłości pozostać w pierwszej trójce. Uważam, że to dobra pozycja, aby pozostać firmą Sony na całym świecie” – powiedział Nayyar w wywiadzie dla PTI.
Obecnie trzema najważniejszymi rynkami dla firmy Sony na świecie są Stany Zjednoczone, Chiny i Japonia, a za nimi plasują się Indie.
Dodał, że optymizm Sony co do Indii „ma związek również ze wzrostem gospodarczym tego kraju”.
„Mamy nadzieję, że Indie same w sobie są krajem. Więc w tym kontekście, parametrach i z naszym portfolio produktów, a także naszą strategią uczynienia premii mantrą dla rynku, mamy nadzieję, że wkrótce będziemy numerem trzy” – powtórzył Nayyar.
Jeśli chodzi o wzrost wielkości przedsiębiorstwa, powiedział: „Uważam również, że może za kilka lat powinniśmy osiągnąć kamień milowy w wysokości 100 miliardów rupii”.
Opowiadając o rozwoju firmy na przestrzeni lat, powiedział: „W latach 2023–2024 odnotowaliśmy wzrost o około 20 procent i wzrost ten utrzymuje się przez ostatnie kilka lat. Myślę więc, że jesteśmy na dobrej ścieżce wzrostu .
„Dlatego naszym celem na ten rok jest wzrost o kolejne 20 procent”.
Dobra strona jest taka, że ​​po pandemii Covid-19 Indie stały się dużym krajem dla produktów premium Sony. Działalność w Indiach dobrze współgra z rozwijającą się gospodarką kraju.
„Klienci w tym kraju stają się bogatsi. Powiedziałbym, że trajektoria wzrostu ich dochodów jest rosnąca i dlatego muszą wydawać dobre pieniądze, więcej pieniędzy na produkty wysokiej jakości” – powiedział Nayyar, dodając: „Sony stawia na jakość”.
Firma skupi się na wprowadzaniu nowych technologii dla indyjskich konsumentów w branży audio i wideo. Poza tym rozszerzy również swoją działalność w zakresie obrazowania i gier, w której Sony India jest obecnie liderem.
W kwestii przyszłych czynników wzrostu Nayyar powiedział, że branża telewizyjna pozostanie głównym czynnikiem wzrostu. Jednak branża audio, która obejmuje soundbary, głośniki imprezowe, prawdziwie bezprzewodowe słuchawki i pąki, również ewoluuje w inny sposób.
Poza tym w Indiach będzie rozwijać się także działalność związana z obrazowaniem cyfrowym, na którą składają się kamery i działalność Play Station w zakresie gier.
„Odchodzimy teraz od tradycyjnej firmy audio w stronę najnowszej firmy audio zorientowanej na technologię i firmy skierowanej do pokolenia Z i millenialsów. Więc to będzie się dalej rozwijać” – powiedział, dodając, że „nawet obrazowanie cyfrowe ma ogromną obietnicę”.
Te trzy firmy stanowią duże filary, obok branży profesjonalnych rozwiązań.
„Mamy dość mocnych ludzi, więc tak, ogólnie rzecz biorąc, dobrą rzeczą jest nie tylko telewizja, ale mamy nawet dźwięk, cyfrowe obrazowanie i profesjonalizm.
Obecnie sektor telewizyjny odpowiada za połowę obrotów Sony India, jednak firma spodziewa się wzrostu także w innych sektorach działalności.
Sony India odnotowało spadek przychodów po tym, jak jego firma macierzysta wycofała się z biznesu laptopów i telefonów komórkowych Vaio. W szczytowym momencie przychody Sony India wyniosły ponad 11 000 crore rupii w roku fiskalnym 2015.
„Oczywiście, po tylu latach, dochodzimy do podobnego tunelu i nadrabiamy zaległości z telewizorami w kategoriach, z którymi obecnie radzimy sobie bez laptopów i telefonów komórkowych” – dodał Nayyar.




Źródło

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo