Sony odświeża obiektyw 70-200 MM F4 G OSS za pomocą obiektywu Mark II obsługującego makro
Wraz z niedawną zapowiedzią nowego bezlusterkowca Sony A6700 APS-C (do kupienia tutaj), Sony zapowiedziało także nowy obiektyw i mikrofon. Obiektyw to Sony FE 70-200MM F4 Macro G OSS II (do kupienia tutaj), uaktualnienie Mark II do starego ulubionego obiektywu z dodatkowymi funkcjami makro.
Mikrofon to Sony ECM-M1 Compact Digital Shotgun Microphone (do kupienia tutaj). Oferuje unikalny i ciekawy design, z przełącznikiem, który pozwala wybierać spośród ośmiu różnych wzorców odbioru i trybów nagrywania.
Sony FE 70-200MM F4 Macro G OSS II
Obiektyw Sony FE 70-200MM F4 Macro G OSS II z maksymalnym otworem względnym f/4 zamiast f/2,8 w swoim droższym bracie jest przeznaczony do użytku na zewnątrz. Ale oprócz utraty przesłony na aperturze, traci również trochę rozmiaru i wagi, nie wspominając o znacznie niższej cenie zakupu.
Sony twierdzi, że nowy następca Mark II zawiera wiele ulepszeń w stosunku do swojego poprzednika. Autofokus, stabilizacja, powiększenie i ostrość odnotowały wzrost jakości. I sprawili, że jest jeszcze mniejszy niż oryginał. Dodali także możliwości makr.
Chociaż nie osiąga powiększenia 1x, osiąga 0,5x przy minimalnej odległości ostrzenia wynoszącej zaledwie 26 cm na końcu zakresu ogniskowych 70 mm. Podczas normalnego użytkowania ma pole widzenia od 34° do 12° 30′ w całym zakresie ogniskowych.
Specyfikacje Sony FE 70-200MM F4 Macro G OSS II
Długość ogniskowa | 70-200mm |
Maksymalna przysłona | f/4 |
Minimalna przysłona | f/22 |
Mocowanie obiektywu | Sony FE |
Zgodność formatu | Pełna ramka |
Kąt widzenia | 34° do 12° 30′ |
Minimalna odległość ogniskowania | 26 cm cm |
Projekt optyczny | 19 elementów w 13 grupach |
Ostrza membrany | 9, zaokrąglone |
Typ ostrości | Autofokus |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Kołnierz statywu | Zdejmowany i obrotowy |
Rozmiar filtra | 72 mm (przód) |
Wymiary (ř x dł.) | 82,2 x 149 mm |
Waga | 794g |
Cena i dostępność
Sony FE 70-200MM F4 Macro G OSS II jest już dostępny w przedsprzedaży w cenie 1698 USD. Oczekuje się, że rozpoczną wysyłkę w połowie sierpnia.
Kompaktowy cyfrowy mikrofon typu shotgun Sony ECM-M1
To jest na pewno interesujące. Mikrofony Sony obrały zupełnie inną ścieżkę projektowania niż typowe mikrofony, których używamy do użytku w aparacie. Mikrofony takie jak Rode VideoMic NTG (do kupienia tutaj) i Sennheiser MKE 400 G2 (do kupienia tutaj) oferują bardziej tradycyjny wygląd, jakiego można się spodziewać po mikrofonie w aparacie, ale wygląda to po prostu dziwnie. Wygląda jednak na to, że działa.
Komunikuje się bezpośrednio z aparatem za pośrednictwem wielofunkcyjnej gorącej stopki. Oznacza to, że nie musisz zajmować się wymianą baterii, ładowaniem wewnętrznej baterii ani posiadaniem kabli do przesyłania dźwięku z mikrofonu do kamery.
Sony twierdzi, że zawiera „4 kapsuły mikrofonowe oraz unikalną technologię kształtowania wiązki i zaawansowaną technologię przetwarzania cyfrowego”. Oferują one osiem różnych wzorców odbioru i trybów nagrywania. Jest w stanie izolować lewe, prawe, przednie i tylne źródła dźwięku i może nagrywać każde z nich osobno na innym kanale.
Jego osiem różnych trybów obejmuje tryb nadkierunkowy, jednokierunkowy, dookólny, nadkierunkowy (tylny), nadkierunkowy (przód i tył), superkierunkowy (oddzielnie przód i tył), stereofoniczny i ultrakierunkowy. Z boku umieszczono także przełączniki do redukcji szumów i filtra dolnoprzepustowego oraz tłumienia 0, 10dB i 20dB.
Chciałbym to sprawdzić w zestawieniu z bardziej tradycyjnymi mikrofonami, takimi jak wspomniane powyżej przez Rode i Sennheiser. Niestety nie fotografuję Sony, więc nie mogę. Czekam więc na takie porównanie, gdy nieuchronnie pojawi się ono na YouTube. Jeśli dorównuje standardowym – i znacznie tańszym – superkardioidalnym mikrofonom strzelbowym do aparatu, chętnie zobaczę, czy inni producenci zaczną stosować podobne podejście.
Cena i dostępność
Sony ECM-M1 można już zamawiać w przedsprzedaży w cenie 348 USD. Mają rozpocząć wysyłkę 11 sierpnia.