Technologia

Sony zmniejsza moc wyjściową zestawu słuchawkowego PlayStation VR2 po rozczarowujących zamówieniach w przedsprzedaży

  • 31 stycznia, 2023
  • 5 min read
Sony zmniejsza moc wyjściową zestawu słuchawkowego PlayStation VR2 po rozczarowujących zamówieniach w przedsprzedaży


Firma Sony Group Corp. radykalnie obniżyła prognozy dotyczące pierwszej premiery zestawu słuchawkowego PlayStation VR2 po rozczarowaniu wczesnych zamówień w przedsprzedaży, sygnalizując niewielką poprawę w sektorze rzeczywistości wirtualnej, który jest przereklamowany, ale niesprawdzony.

Firma zmniejszyła o połowę prognozę dotyczącą dostaw PSVR2, która ma się ukazać 22 lutego, w tym kwartale do około miliona sztuk, powiedzieli ludzie zaznajomieni z jej obradami. Sony wcześniej zamierzało mieć 2 miliony zestawów słuchawkowych gotowych na kwartał premiery i wykorzystać zestaw słuchawkowy drugiej generacji, aby stymulować wzrost liczby użytkowników i adopcję VR.

Gigant elektroniczny z siedzibą w Tokio powiedział dostawcy, aby spodziewał się zmniejszonych zamówień na panele wyświetlaczy, według osób, które prosiły o zachowanie anonimowości, ponieważ informacje nie są publiczne. Dodali, że firma planuje teraz wysłać około 1,5 miliona sztuk między kwietniem a marcem przyszłego roku, chociaż liczba ta może zostać jeszcze skorygowana w odpowiedzi na popyt.

Konsumenci na całym świecie przyjęli VR wolniej, niż początkowo oczekiwano, częściowo powstrzymywany przez brak tytułów, które mogłyby zaprezentować tę technologię. Według szacunków IDC, po nurkowaniu w 2022 roku światowe dostawy zestawów słuchawkowych do rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej wzrosną w tym roku o 32% do 12,8 miliona sztuk. Rynek jest obecnie zdominowany przez asortyment Quest firmy Meta Platforms Inc., z prawie 85% udziałem. Sony nie plasuje się w pierwszej piątce dostawców, a jego PSVR pierwszej generacji nie zdołał zapewnić sobie nawet 1% udziału.

Warto przeczytać!  Nowe codzienne gry LinkedIn są zaskakująco przyjemne w graniu

Sony zaczęło przyjmować zamówienia w przedsprzedaży na PSVR2 na zasadzie zaproszenia w listopadzie, ale wkrótce złagodziło warunki, aby każdy, kto chce kupić gadżet, mógł go zamówić. PSVR2 będzie działać tylko z konsolą Sony PlayStation 5, której cena zaczyna się od 399 USD. Cena zestawu słuchawkowego wynosi 549 USD. Mając mniej niż miesiąc do premiery PSVR2, większość sklepów nadal przyjmuje zamówienia w przedsprzedaży bez listy oczekujących – podczas gdy wyczekiwane gadżety do gier są zwykle ograniczone w momencie premiery.

Sony spodziewało się premierowych tytułów gier, takich jak Horyzont Zew Góry wzbudziłoby duży popyt, powiedziała osoba zaznajomiona z jego myśleniem, ale ceny nowego sprzętu mogły stępić apetyt konsumentów.

Rzecznik Sony odmówił komentarza, ponieważ firma nie omawia swoich zapasów produktów.

Według analityków koszt nowego zestawu słuchawkowego i niekompatybilność z innymi konsolami prawdopodobnie ograniczy go do statusu niszy. W przeciwieństwie do Meta, która dużo zainwestowała w uczynienie VR bardziej przystępnym cenowo i osiągalnym, oferta Sony jest uważana za próbę utrzymania obecności w segmencie VR, a nie prawdziwego rozszerzenia go na nowych odbiorców.

Warto przeczytać!  iPhone 14 otrzymuje OGROMNĄ zniżkę 17% na Amazon: szczegóły w ofercie

„PSVR2 będzie tylko drogim dodatkiem do PS5” – powiedział Damian Thong, analityk w Macquarie Capital.

Słaby popyt pojawia się w złym momencie dla branży VR. Sprzedaż Meta Quest 2 spadła po tym, jak firma podniosła cenę produktu i zmniejszyła zatrudnienie w dziale sprzętu, podczas gdy Microsoft Corp. zdecydował się ograniczyć swoją działalność w zakresie gogli HoloLens.

Zestawy słuchawkowe VR od dawna obiecują kolejną granicę wzrostu dla sprzętu komputerowego i usług, przyciągając zainteresowanie Google i Apple Inc., założyciela Facebooka, Marka Zuckerberga, przemianowanego na Meta, aby zasygnalizować swoje zaangażowanie w tworzenie metaverse VR, ale niektóre z nich jak dotąd najbardziej udane projekty Metaverse — takie jak Reality autorstwa japońskiego producenta gier mobilnych Gree Inc. — w ogóle nie są kompatybilne z zestawami słuchawkowymi.

„Obecne wyświetlacze montowane na głowie są nieporęczne i trudno jest zmotywować się do codziennego korzystania z nich” – powiedział Kenji Fukuyama, analityk UBS Securities. „Ta platforma nie jest atrakcyjna dla twórców oprogramowania do tworzenia gier, ponieważ nie obiecuje dużej sprzedaży. Rzeczywistość rozszerzona lub mieszana, a nie rzeczywistość wirtualna, może okazać się przyszłością.”

Warto przeczytać!  Usługi Apple odnotowują niezwykły wzrost, dotykają 900 milionów subskrybentów

Zdaniem współzałożyciela Display Supply Chain Consultants, Yoshio Tamury, ochłodzenie nastrojów konsumentów i rynku nie zniechęca dostawców. Wielu dostawców komponentów, zwłaszcza producentów wyświetlaczy, nadal dużo inwestuje w rozwój technologii optycznych do użytku w goglach, w tym w przypadku planowanej premiery urządzenia Apple jeszcze w tym roku.

„Nadejdzie era VR” – powiedział Tamura. „Po prostu jeszcze tam nie jesteśmy”.




Źródło