Fotografia

Sora AI właśnie opublikowała pierwszą partię filmów i są one oszałamiające

  • 27 marca, 2024
  • 6 min read
Sora AI właśnie opublikowała pierwszą partię filmów i są one oszałamiające


Sora AI właśnie opublikowała pierwszą partię filmów i są one oszałamiające

OpenAI wycofało swój generator wideo AI Sora dopiero w zeszłym miesiącu. Wielu z nas z otwartymi ustami zobaczyło pierwsze przykłady tego, co może zdziałać. Ale jak to mówią, jeszcze nic nie widziałeś.

Nadal nie jest udostępniony do użytku publicznego. Jednak Sora współpracowała z kilkoma artystami wizualnymi, filmowcami i dyrektorami kreatywnymi, aby zobaczyć, co myślą. Mogli stworzyć, co chcieli i oczywiście wyrazić opinię. Poniższe przykłady pokazują możliwości generatora wideo. I to jest naprawdę zdumiewające.

Głowa Powietrza

Ten film nazywa się Głowa powietrzna, stworzony przez Shy Kids, jest prawdopodobnie moim ulubionym z tej grupy. To świetny przykład niemożliwego realizmu, który tak naprawdę jest możliwy tylko dzięki rozbudowanym efektom lub CGI. Z Sorą dosłownie wszystko jest możliwe do stworzenia.

Głowa Powietrza po raz kolejny pokazuje, że naprawdę ważna jest narracja, a Shy Kids opowiada tę konkretną ze świetnym skutkiem, choć za pośrednictwem generatywnej sztucznej inteligencji, a nie bardziej tradycyjnych metod animacji czy filmu.

„Teraz możemy rozwinąć historie, które kiedyś uważaliśmy za niemożliwe” – mówi trio Shy Kids, w skład którego wchodzą Walter Woodman, Sidney Leeder i Patrick Cederberg. Cała trójka jest szczególnie podekscytowana eksplozją bardziej abstrakcyjnego ekspresjonizmu w gatunku wideo, którego prawdopodobnie będziemy oglądać częściej. „Ludzie z całego świata, którzy mają historie gotowe wyskoczyć im z piersi, wreszcie mają okazję pokazać światu, co kryje się w środku” – dodają.

Warto przeczytać!  Prosty przewodnik po minimalistycznej fotografii krajobrazowej

Nieskrępowane możliwości

„Praca z Sorą to pierwszy raz, kiedy jako filmowiec czuję się uwolniony” – mówi reżyser Paul Trillo. Trillo to multidyscyplinarny artysta, scenarzysta i reżyser, którego twórczość zyskała uznanie takich magazynów jak Rolling Stone i The New Yorker. „Nieograniczony czasem, pieniędzmi ani pozwoleniem innych ludzi, mogę wymyślać i eksperymentować w śmiały i ekscytujący sposób” – dodaje.

To z pewnością największy krok w stronę odchodzenia od tradycyjnych sposobów kręcenia filmów. Nawet krótkie wymagają wielu zespołów ludzi oraz często skomplikowanych i kosztownych konfiguracji. Oczywiście z jednej strony szkoda byłoby odchodzić od tego elementu współpracy. Jednak w miarę jak budżety stają się coraz bardziej napięte, dzięki tej nowej technologii więcej osób będzie mogło tworzyć, co im się podoba, bez ograniczeń finansowych.

Przykład Trillo (poniżej) pokazuje, co jest możliwe z Sorą, „kiedy nie powiela się starych, ale wprowadza w życie nowe i niemożliwe pomysły, których w innym przypadku nigdy byśmy nie mieli okazji zobaczyć”.

Reklama

Jedna z największych zmian może nastąpić w sektorach reklamy i promocji marki, przynajmniej pod względem wizualnym. Ten film, stworzony przez Native Foreign, nominowaną do nagrody Emmy agencję kreatywną z Los Angeles, jest doskonałym przykładem tego, jak można wykorzystać tę technologię.

Warto przeczytać!  TikTok podbija YouTube dzięki poziomym filmom i dłuższym czasom działania

Współzałożyciel Nik Kleverov używa Sory „do wizualizacji koncepcji i szybkiego wdrażania rozwiązań kreatywnych dla partnerów marki” i twierdzi, że cieszy się swobodą twórczą wynikającą z braku konieczności martwienia się o ograniczenia budżetowe.

To, co najbardziej uderza mnie podczas oglądania tych filmów i filmów krótkometrażowych, to ogólne poczucie twórczej ekspresji. Nie różni się to od oglądania innego filmu krótkometrażowego, teledysku lub reklamy.

Główna różnica polega oczywiście na tym, że zostały one wykonane w całości przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji. W pewnym sensie technologia ta daje nam wszystkim możliwość bycia reżyserami i scenarzystami filmowymi. Bez ograniczeń finansowych i logistycznych każdy z nas może stworzyć wszystko, co tylko sobie wyobrazimy. To musi przypominać bycie rysownikiem rysunkowym, tyle że bez konieczności posiadania umiejętności rysowania i spędzania wielu godzin na tworzeniu czegoś.

Wartość treści AI

Jest to oczywiście również wada tej technologii. Jeśli ktoś może to zrobić, to każdy może to zrobić. Stwarza to wyraźne niebezpieczeństwo utraty nieodłącznej wartości filmu. Czy będziemy zainteresowani oglądaniem ludzi wygenerowanych przez sztuczną inteligencję?

Warto przeczytać!  Tiffen ogłasza system filtrów zgodny z MagSafe dla iPhone'a: ​​przegląd fotografii cyfrowej

Być może. W tym przypadku silny dyrektor kreatywny i opowiadanie historii zawsze będą ważne. Jeśli Pixara W górę może mnie zrujnować w ciągu pierwszych czterech minut filmu, wtedy być może ze wszystkim da się utożsamić. Nawet jeśli tak naprawdę nie jest to realne.

Oto kilka innych filmów, które ludzie nakręcili za pomocą Sory:

August Kamp, artysta/muzyk

Josephine Miller, dyrektor kreatywna

Don Allen Stevenson III, artysta cyfrowy AR/XR

Alex Reben, rzeźbiarz/artysta i artysta-rezydent OpenAI

Nowe podejście do kreatywnego krajobrazu

Wierzę, że w ciągu najbliższych kilku lat każdy z nas będzie musiał poważnie przemyśleć swoje podejście do pracy twórczej. Generatywną sztuczną inteligencję można wykorzystać jako kreatywne narzędzie, które pomoże nam osiągnąć rzeczy, które w innym przypadku nie byłyby możliwe. Oczywiście będzie to również oznaczać utratę miejsc pracy, szczególnie tych związanych w większym stopniu z technologią.

Artyści już z powodzeniem przechodzą na włączanie sztucznej inteligencji do swojego przepływu pracy. To tu zostanie i będzie tylko coraz lepiej. Bać się tego oznacza pozostać w tyle.




Źródło