Technologia

SpaceX planuje 12 startów miesięcznie, biorąc pod uwagę satelitarną usługę telefoniczną ET BrandEquity

  • 23 października, 2023
  • 3 min read
SpaceX planuje 12 startów miesięcznie, biorąc pod uwagę satelitarną usługę telefoniczną ET BrandEquity


Przedstawiciel firmy powiedział ArsTechnica, że ​​planuje w przyszłym roku 144 starty.

Celem jest umieszczenie w przestrzeni kosmicznej znacznie większej liczby satelitów Starlink w celu obsługi satelitarnej usługi telefonii komórkowej, która ma zostać uruchomiona w przyszłym roku jako usługa wyłącznie do wysyłania SMS-ów, a głos i transmisja danych mają pojawić się w 2025 r. i później.

„Przy naszych 2 milionach użytkowników potrzebujemy odświeżenia tej konstelacji. Zamierzamy także przyjrzeć się bezpośredniej komunikacji komórkowej za pomocą Starlink i jest to kluczowa funkcja, która zostanie dodana w przyszłym roku wraz z tymi 144 lotami” – zacytowano urzędnika SpaceX. – czytamy w raporcie.

W ubiegłym roku SpaceX wystrzeliło 61 misji, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy SpaceX wystrzeliło 88 rakiet oraz jeden lot testowy znacznie większej rakiety Starship firmy na Marsa.

W raporcie stwierdzono, że sukces w odzyskaniu i ponownym wykorzystaniu dopalaczy i owiewek ładunku Falcona 9 miał kluczowe znaczenie dla umożliwienia tego wyczynu.

Tymczasem w niedzielę rakieta SpaceX Falcon 9 wyniosła na orbitę 23 satelity internetowe Starlink, co stanowi drugą misję firmy w ciągu 24 godzin.

Warto przeczytać!  Dziś premiera Oppo Find N2 Flip India: oto wszystko, co musisz wiedzieć

ciąg dalszy poniżej

Jak podaje Space.com, 23 satelity Starlink mają zostać wystrzelone z górnego stopnia Falcona 9 około 65,5 minuty po wystrzeleniu.

W sobotę firma wystrzeliła 21 satelitów Starlink.

Starlink zapewnia niedrogie usługi internetowe klientom na całym świecie. Obecnie działa 4900 satelitów Starlink.

Usługa Internetu satelitarnego prowadzona przez firmę Musk, która poszukuje różnych dróg wejścia na rosnący indyjski rynek internetowy, wygenerowała w zeszłym roku przychody w wysokości 1,4 miliarda dolarów.

Według raportów jest to wzrost z 222 mln dolarów w 2021 r., ale o 11 mld dolarów mniej niż pierwotnie przewidywano.

X Elona Muska wkrótce uruchomi subskrypcje premium

Musk, który przejął platformę w październiku 2022 r., próbuje zwiększyć przychody, pobierając opłaty od użytkowników i namawiając reklamodawców, którzy przestali kupować reklamy po zwolnieniu większości pracowników i rozwiązaniu zespołów moderujących treści.

  • Opublikowano 23 października 2023 o 16:40 czasu wschodniego

Najczęściej czytane w wersji cyfrowej

Dołącz do społeczności ponad 2M profesjonalistów z branży

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze spostrzeżenia i analizy.

Pobierz aplikację ETBrandEquity

  • Otrzymuj aktualizacje w czasie rzeczywistym
  • Zapisz swoje ulubione artykuły


Źródło