Biznes

SpiceJet kwestionuje nakaz sądowy nakazujący uziemienie silników dzierżawionych, powołując się na niedogodności publiczne

  • 16 sierpnia, 2024
  • 4 min read
SpiceJet kwestionuje nakaz sądowy nakazujący uziemienie silników dzierżawionych, powołując się na niedogodności publiczne


Zmagający się z niedoborami gotówki SpiceJet wniósł swoją batalię prawną do sądu okręgowego Sądu Najwyższego w Delhi, starając się o uchylenie jednoosobowego orzeczenia, które nakazywało uziemienie trzech silników linii lotniczych 16 sierpnia. Silniki, dzierżawione od francuskich firm Team France 01 SAS i Sunbird France 02 SAS, zostały uziemione z powodu nieuiszczenia przez linię lotniczą płatności za wynajem.

Amit Sibal, starszy prawnik SpiceJet, argumentował na pilność sprawy, podkreślając znaczne zakłócenia publiczne, jakie mogą z tego wyniknąć. „Mamy flotę składającą się tylko z 21 samolotów. Każdy samolot używa dwóch silników, więc uziemienie tych silników doprowadzi do uziemienia dwóch naszych samolotów. Spowoduje to znaczne niedogodności dla społeczeństwa” — powiedział Sibal.

Przeczytaj to | Firmy wynajmujące silniki odrzucają ofertę Ajay’a Singha dotyczącą zabezpieczenia akcji w celu uregulowania należności SpiceJet

Pomimo apelu o natychmiastową rozpatrzenie sprawy, skład orzekający odmówił przyspieszenia rozprawy i wyznaczył ją na 20 sierpnia.

Pierwotne zarządzenie wydane 14 sierpnia nakłada również na SpiceJet obowiązek zwrotu silników w ciągu 15 dni i umożliwienia ich kontroli. Orzeczenie to zapadło po tym, jak wynajmujący odrzucili ofertę prezesa i dyrektora zarządzającego SpiceJet, Ajaya Singha, zastawienia jego akcji jako zabezpieczenia zobowiązań linii lotniczej. Wynajmujący, wyrażając wątpliwości co do stabilności finansowej linii lotniczej, nalegali na zwrot silników i ujawnienie aktywów Singha.

Warto przeczytać!  Indyjski rynek akcji: 6 kluczowych rzeczy, które zmieniły rynek z dnia na dzień - Gift Nifty, rentowność amerykańskich obligacji skarbowych w stosunku do ceny złota

SpiceJet zmaga się z coraz większą presją prawną, a wcześniejsze orzeczenia sądowe wymagały od dyrektorów gwarancji osobistych ze względu na ciągłe problemy finansowe linii lotniczej.

Więcej tutaj | Aby SpiceJet mógł utrzymać się na powierzchni, część załogi będzie musiała opuścić pokład

Aby złagodzić te wyzwania, firma SpiceJet ogłosiła plany pozyskania 3000 crore poprzez kwalifikowane umieszczenie instytucjonalne (QIP) do 30 września. Linia lotnicza zobowiązała się do wykorzystania 4,9 crore z tego zastrzyku kapitału własnego na uregulowanie zaległych należności do końca września. Jednak wynajmujący nie wykazali zainteresowania dalszymi negocjacjami.

Zgodnie z dokumentami sądowymi, Team France 01 SAS i Sunbird France 02 SAS wszczęły postępowanie prawne przeciwko SpiceJet w grudniu 2023 r., powołując się na niezapłacone należności przekraczające 20 mln USD. SpiceJet zdołał zapłacić 8,36 mln USD na poczet tych roszczeń, ale od 12 sierpnia kwota należności wynosi 9,41 mln USD.

Problemy finansowe SpiceJet pogłębiają się w wyniku szeregu wyzwań prawnych w Sądzie Najwyższym w Delhi i Krajowym Trybunale Prawa Spółek (NCLT), w tym postępowań o obrazę sądu za niezwrócenie aktywów wynajmującemu TWC Aviation Capital Ltd.

Warto przeczytać!  11 tys. zł od rządu na montaż klimatyzacji. Kto może skorzystać z dotacji?

W kwartale zakończonym 30 czerwca spółka SpiceJet odnotowała skonsolidowany zysk netto w wysokości 158,2 crore, co oznacza spadek o 20% w porównaniu z 197,6 crore odnotowano w tym samym kwartale poprzedniego roku. Całkowity dochód linii lotniczej spadł o 8,3% do 2 077,8 crore, podczas gdy wydatki spadły o ponad 7% do 1,919.6 crore.

Na koniec czerwca całkowite zobowiązania SpiceJet wyniosły około 11 252 crore, w dół z 11 690,7 crore na dzień 31 marca i 12 420,2 crore na koniec grudnia 2023 r.

Przeczytaj także | Mint Explainer: Dlaczego SpiceJet ma ciągłe problemy z terminowym ogłaszaniem wyników finansowych

W obliczu tych wyzwań finansowych Ajay Singh podobno planuje zmniejszyć swoje udziały w liniach lotniczych o ponad 10%, aby pozyskać około 3000 crore. Pomimo tego rozwodnienia oczekuje się, że Singh utrzyma swoją pozycję największego udziałowca, a jego udziały spadną do około 30-35% po zbiórce funduszy do września.

Strona głównaFirmyAktualnościSpiceJet kwestionuje nakaz sądowy nakazujący uziemienie silników dzierżawionych, powołując się na niedogodności publiczne


Źródło