Biznes

SpiceJet ma ogłosić wyniki za dwa kwartały w związku ze sporem o niezapłacone składki PF i problemami prawnymi: Czego można się spodziewać 15 lipca

  • 11 lipca, 2024
  • 6 min read
SpiceJet ma ogłosić wyniki za dwa kwartały w związku ze sporem o niezapłacone składki PF i problemami prawnymi: Czego można się spodziewać 15 lipca


SpiceJet, niegdyś czołowy przewoźnik w kraju, utknął w jednej przeszkodzie za drugą. Podobnie jak jego loty, jego wyniki również zostały opóźnione, a podczas gdy firmy ogłaszają wyniki za Q1FY25, SpiceJet ogłosił, że ogłosi wyniki za Q3FY24, Q4FY24 i cały rok FY24 15 lipca 2024 r.

Dzieje się to w trakcie powtarzających się wiadomości o tym, że linia lotnicza mierzy się z przeciwnościami losu, a najnowszym jest niewpłacenie wymaganej przez prawo kwoty na Fundusz Prowiantowy (PF). Sąd Najwyższy w Delhi pociągnął linię lotniczą do odpowiedzialności za zwrot silnika, do którego linia lotnicza została skierowana, ale go nie zwróciła. Jednocześnie linia wzięła w leasing samolot szerokokadłubowy i kilka samolotów wąskokadłubowych, aby poradzić sobie z niedoborem samolotów.

PRZECZYTAJ TAKŻE: SpiceJet nie zapłacił składek emerytalnych 11 581 pracownikom przez dwa i pół roku: Raport

Finanse pozostają niepewne

SpiceJet przegrał 5236 crore od początku COVID, okres 15 kwartałów – ponieważ wyniki dwóch kwartałów nie zostały jeszcze ogłoszone. Linia lotnicza polegała na „możliwych dochodach od Boeinga” jako rekompensacie, aby wzmocnić swoje księgi rachunkowe do czasu, gdy MAX znów będzie latał, a rekompensaty zostaną wstrzymane. Nadal nie jest jasne, ile faktycznie wypłacono. Linia lotnicza miała 13 samolotów MAX 8 w momencie, gdy dozwolone było ponowne latanie MAX. Problemy z wynajmującymi sprawiły, że linia lotnicza ma teraz tylko siedem, z czego sześć zostało zwróconych.

Warto przeczytać!  Akcje warte uwagi na 8 lipca: IndusInd Bank, Marico, Bandhan Bank, Adani Wilmar, Titan i inne

Audytorzy wielokrotnie wyrażali wątpliwości co do „kontynuowania działalności” linii lotniczych, i chociaż wciąż istnieją problemy z wynajmującymi, byłymi właścicielami i składkami pracowniczymi, linia lotnicza nadal funkcjonuje, nawet gdy wielokrotnie pojawiają się w wiadomościach informacje o opóźnieniach.

PRZECZYTAJ TAKŻE:SpiceJet stoi w obliczu kolejnej sprawy o niewypłacalność ze strony firmy wynajmującej silniki

Będzie to pierwsze ogłoszenie wyników od czasu, gdy linia lotnicza ogłosiła, że ​​przekaże ponad 100 mln dolarów funduszu. 2000 crore od ponad 60 podmiotów. Linia lotnicza powiedziała, że ​​wykorzysta fundusze, aby przywrócić uziemione samoloty do lotów.

Kluczowe liczby

Linia lotnicza miała 5,6 procent udziału w rynku krajowym w Q3FY24, podczas gdy w Q4FY24 wynosił on 5,4 procent. Linia lotnicza pozostała na piątym miejscu pod względem udziału w rynku krajowym, tuż przed Akasa Air.

W maju linia lotnicza była zaledwie cieniem swojej przeszłości i obsługiwała mniej lotów krajowych (4004) i przewoziła mniej pasażerów krajowych (554 464) niż w szczytowym momencie problemów w grudniu 2014 r., kiedy miała międzylądowanie na kilka godzin. W grudniu 2014 r. linia lotnicza przewiozła 671 292 pasażerów krajowych na 5982 lotach. Liczba lotów międzynarodowych nieznacznie wzrosła do 858 w maju 2024 r. w porównaniu z 669 w grudniu 2014 r., a liczba przewiezionych pasażerów wyniosła 143 066 w maju 24 r. w porównaniu z 86 957 w grudniu 2014 r. W grudniu 2014 r. w Indiach było tylko 64,04 lakh pasażerów krajowych, podczas gdy w maju 2024 r. było ich 137,96 lakh, ponad dwukrotnie więcej niż w 2014 r. Oznacza to, że SpiceJet nie tylko się skurczył, ale na rosnącym rynku był w stanie zrobić niewielką lub żadną różnicę, nawet po upadku dwóch głównych linii lotniczych od tego czasu, tj. Jet Airways i Go FIRST.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Linia lotnicza skurczyła się, mimo że rynek się rozrósł. Ostatni rok był najlepszy pod względem liczb, a Indie były jednym z pierwszych krajów, które przekroczyły liczby sprzed COVID. W tym roku, podczas gdy branża odnotowuje większą liczbę pasażerów, SpiceJet skurczył się o 34 procent pod względem odlotów krajowych, 27 procent dla pasażerów krajowych, 8 procent i 6 procent pod względem odlotów międzynarodowych i pasażerów, odpowiednio, rok do roku.

W porównaniu z drugą połową roku, za którą również ogłaszane są wyniki, spadek jest mniejszy: liczba wylotów krajowych i pasażerów spadła odpowiednio o 22 proc. i 19 proc., a w ruchu międzynarodowym liczba wylotów i pasażerów spadła o skromne 5 proc.

Konkurs?

IndiGo jest jedyną inną notowaną spółką w Indiach, a także liderem rynku. Trudno uwierzyć, że IndiGo i SpiceJet były łeb w łeb dekadę temu pod względem udziału w rynku i finansów. IndiGo ogłosiło zysk w wysokości 2998 crore w trzecim kwartale roku obrotowego 2024, podczas gdy zyski w czwartym kwartale roku obrotowego 2024 wyniosły 1894 crore. Linie lotnicze zamknęły rok zyskiem w wysokości 8,170 crore.

Warto przeczytać!  Płacę minimalną w 2024 roku zarobi co 4. pracujący Polak

PRZECZYTAJ TAKŻE: SpiceJet twierdzi, że wynajmujący zwraca jeden samolot odebrany w czasie kryzysu

IndiGo jest teraz daleko do przodu. Akasa Air ponownie wyprzedziło SpiceJet w zeszłym miesiącu. Mając więcej dostaw dla Akasa Air, SpiceJet będzie miał trudności z powrotem, jeśli nie zsynchronizuje swojego zastrzyku gotówki i ekspansji z uruchomieniem lotnisk w Navi Mumbai i Jewar. Jak i czy linia lotnicza może to zrobić, pozostaje odwiecznym pytaniem.

Uwaga na ogon

Najczęściej SpiceJet pojawia się w wiadomościach z niewłaściwych powodów. Głównymi przyczynami są długie opóźnienia lotów, sprawy sądowe i nieopłacane składki ustawowe. Seria ugód z wynajmującymi i ogłoszenia o dofinansowaniu nie pomogły liniom lotniczym w żaden sposób, ponieważ walczą o odzyskanie zdolności produkcyjnej na rynku i nadal polegają na mokrym leasingu jako mierniku zwiększania zdolności produkcyjnej.

Przy długu, który narastał przez lata, jakikolwiek powrót SpiceJet zależy od wlewu funduszy i odnowienia floty. Nawet przy zyskach linia lotnicza będzie miała trudności ze spłatą swoich zobowiązań. Fakt, że linia lotnicza nie była w stanie przywrócić wielu uziemionych samolotów do lotów i polega na mokrych leasingach, jest wskaźnikiem, że jej problemy finansowe się nie skończyły.

Co wskażą wyniki? Być może pozwolą one rynkowi poznać przede wszystkim pozycję zadłużenia.

3,6 Crore Hindusów odwiedziło nas w ciągu jednego dnia, wybierając nas jako niekwestionowaną platformę Indii do ogłaszania wyników wyborów powszechnych. Przeglądaj najnowsze aktualizacje Tutaj!


Źródło