Spojrzenie na najważniejsze funkcje
Porsche 718 Cayman GT4 RS: przegląd najlepszych funkcji
21 stycznia 2023, 17:50
Porsche zadebiutuje 718 Cayman GT4 RS w Indiach 25 stycznia na „Festiwalu Marzeń” w Jio World Convention Centre w Bombaju. Wydarzenie upamiętni 75 lat producenta samochodów.
Warto zauważyć, że niemiecka marka ogłosiła cenę coupe tutaj w maju ubiegłego roku.
Jakie są więc jego najważniejsze cechy? Rzućmy okiem.
Dlaczego ta historia ma znaczenie?
- Nazwany na cześć członka rodziny aligatorów, Cayman został wprowadzony w 2005 roku jako wersja coupe roadstera trzeciej generacji, Boxster.
- Porsche przywróciło pseudonim „718” w 2016 roku po zastąpieniu wolnossących, sześciocylindrowych silników czterocylindrowych, turbodoładowanych.
- Najwyższej klasy 718 Cayman GT4 RS to zasadniczo gotowe do wyścigów coupe, które jest całkowicie dopuszczone do ruchu ulicznego.
Coupe otrzymuje pakiet Weissach
Pakiet Weissach, używany głównie przez Porsche w konkurencyjnych wyścigach, to zasadniczo zestaw, który wykorzystuje komponenty z włókna węglowego w celu zmniejszenia masy nieresorowanej swoich pojazdów.
Model 718 Cayman GT4 RS ma wyrzeźbioną maskę z włókna węglowego z wlotami powietrza NACA, wloty powietrza z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) na nadkolach oraz duże tylne skrzydło w kształcie łabędziej szyi z włókna węglowego.
Wewnątrz dostaje tapicerkę Race-Tex i system audio Bose
Porsche 718 Cayman GT4 RS wykorzystuje wysoko ocenianą tapicerkę Race-Tex na desce rozdzielczej, panelach drzwi, konsoli środkowej, wyścigowych fotelach kubełkowych i wielofunkcyjnej kierownicy.
Coupe ma wykończenia z włókna węglowego i pętle typu pull zamiast konwencjonalnych klamek drzwi w celu zmniejszenia masy.
Supersamochód jest również wyposażony w wysokiej jakości system dźwiękowy Bose oraz duży dotykowy panel informacyjno-rozrywkowy.
Jest wspierany przez 4,0-litrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser
Porsche 718 Cayman GT4 RS czerpie moc z wywodzącego się z 911 GT3 R i 911 RSR 4-litrowego, 6-cylindrowego, wolnossącego silnika typu bokser, który rozwija maksymalną moc 493 KM przy 8400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 6750 obr./min. .
Młyn rozpędza lekki supersamochód do maksymalnej prędkości 315 km/h.
Coupe rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy.
Skrzynia biegów Porsche Doppelkupplung (PDK).
Skrzynia biegów Porsche Doppelkupplung (PDK) została zaprojektowana przez Porsche w latach 80. XX wieku z myślą o sportach motorowych. Termin „Doppelkupplung” oznacza przekładnię dwusprzęgłową.
Wyposażony jest w hydraulicznie uruchamiane pakiety mokrego sprzęgła do smarowania części przekładni i alternatywne zasilanie silnika za pośrednictwem dwóch oddzielnych wałów napędowych.
Przekładnia zapewnia błyskawiczne czasy zmiany biegów i szybkie przyspieszenie. Zwykle rezerwuje najwyższy bieg, aby zmaksymalizować oszczędność paliwa.