Marketing

Spowolnienie gospodarcze wymusza zmianę marketingu mix

  • 18 lutego, 2024
  • 4 min read
Spowolnienie gospodarcze wymusza zmianę marketingu mix


W roku, w którym chińska astrologia mówi nam, że wszyscy powinniśmy zarabiać pieniądze, rok 2008 nie rozpoczął się zbyt dobrze dla gospodarki światowej w ogóle, a gospodarki Republiki Południowej Afryki w szczególności. Wiele powiedziano o niedawnych przewrotach politycznych (reakcja rządu: nie istnieje) i obecnym kryzysie Eskom (reakcja rządu: możemy mieć problem).

Niezależnie od tego od pewnego czasu zmierzamy w stronę okresu spowolnienia gospodarczego. Rynki straciły nieco blasku, bezpośrednie inwestycje zagraniczne ostygły, a stopy procentowe wyglądają przerażająco, trochę jak Britney Spears po wizycie u fryzjera. Innymi słowy, najbliższa przyszłość gospodarcza rysuje się w nieco ponurych barwach.

Spowodowało to zmianę w sposobie, w jaki marki postrzegają swoje rynki i jak rynki reagują na marki. W czasach spowolnienia gospodarczego każdy powinien odczuć szczyptę. Większe marki, które w czasach wzrostu gospodarczego mogły sobie pozwolić na ignorowanie próśb swoich klientów, zaczynają ich słuchać i odwrotnie, konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na to, na co wydać ciężko zarobione pieniądze lub przynajmniej to, co z nich zostało. To.

Skoncentruj się na ochronie

Dlatego istotne stało się, aby marki skupiały się na ochronie istniejącego udziału w rynku, jednocześnie zwiększając nowy udział w rynku, dopasowując to, co marka mówi (zewnętrznie) i to, co robi (wewnętrznie), aby spełnić obietnicę marki. Staje się to tym ważniejsze w kategoriach rynku, które osiągają dojrzałość, gdzie zwykłe wpompowanie dodatkowych wydatków w ponadprzeciętny proces nie przynosi już takich samych dodatnich zwrotów jak kiedyś. Świetna reklama przyciąga klientów; to ich nie utrzymuje.

Warto przeczytać!  Króliczki, jajka i żelki, o rany! Frankford Candy debiutuje nowe wielkanocne smakołyki

Znalezienie lepszych i mądrzejszych sposobów zatrzymywania i przyciągania klientów będzie jednym z imponujących wyzwań stojących przed biznesem w roku 2008 i później. Ale nasi klienci nas kochają, odpowiada wielu właścicieli marek. Wyobraź sobie następującą sytuację: „Ponad 80% firm uważa, że ​​zapewniają klientom fantastyczne doświadczenia, ale tylko 8% ich klientów się z tym zgadza”.

Zdecydowana większość starszych liderów biznesowych na całym świecie twierdzi, że doświadczenie klienta oparte na marce to nowe pole bitwy. Firmy, które w dalszym ciągu skupiają się na produktach i usługach, po prostu upadają; to nieustraszone firmy przejmują kontrolę. Jeśli 40 to nowa 30, to przejęcie kontroli nad wszystkimi punktami kontaktowymi doświadczenia marki wydaje się być nową falą zainteresowania, która porywa oświeconych właścicieli marek na całym świecie

Rozwiewając powszechny mit, że duża (marka) jest rzeczywiście piękna, w czasach trudności gospodarczych jest odwrotnie. Duży jest wrogiem kontroli; duże hierarchiczne i uciążliwe struktury organizacyjne nie gwarantują kontroli nad marką. W rzeczywistości w wielu przypadkach im większa organizacja i większy budżet reklamowy, tym bardziej marka wymyka się spod kontroli. Menedżerowie marki i kadra kierownicza wyższego szczebla muszą poważnie zadać sobie pytanie: „Jak kontrolujemy naszą markę?”

Warto przeczytać!  Perspektywa ratingu długu Under Armour obniżona

Wydawanie milionów

Firmy wydają miliony, a w niektórych przypadkach setki milionów, na budowanie świadomości marki na rynku, tylko po to, aby narazić tę inwestycję na ryzyko, gdy konsument wejdzie w interakcję z marką i często odejdzie rozczarowany. W przeszłości gospodarka Republiki Południowej Afryki rozwijała się tak szybko, że właściciele marek nigdy tak naprawdę nie zawracali sobie głowy skupianiem się na utrzymaniu marki; pozwolił na to okres boomu i, bądźmy szczerzy, marki stały się leniwe, niechlujne w świadczeniu usług i straciły kontakt z klientami.

Nie da się przecenić wykładniczej zmiany, która nastąpiła na całym świecie, gdzie marki, a zwłaszcza marki oparte na doświadczeniach, takie jak handel detaliczny, bankowość, telefonia komórkowa i branża rekreacyjna, zostały odrzucone przez swoją tradycyjną bazę klientów ze względu na niezdolność do spełnienia obietnicy marki. Niezaangażowani pracownicy, polityka antykliencka i złe procesy związane z marką prawdopodobnie wpływają na wartość Twojej marki i zdecydowanie szkodzą Twoim wynikom finansowym.

Integracja doświadczenia klienta z każdym aspektem strategii wejścia na rynek to nie tylko wartość dodana, ale stanie się strategią biznesową o kluczowym znaczeniu dla tych marek, które chcą pozostać na szczycie swojej gry. Nadszedł czas, aby właściciele marek wstali z kanapy, ograniczyli finansowane przez agencję lunche oblane Moët, pominęli kolacje z nagrodami i zaczęli skupiać się na doświadczeniach, jakie zapewniają swoim klientom, jeśli chcą chronić swój udział w rynku. W przeciwnym razie uważam, że rząd ma kilka wakatów w wydziale donosów.

Warto przeczytać!  Rynek cyfrowych systemów detalicznych rozkwitnie z imponującym CAGR na poziomie +14% do 2030 r


Źródło