Świat

Sprawa oddawania moczu Air India: żądanie AICCA cofnięcia delegacji załogi lotniczej | Najnowsze wiadomości Indie

  • 23 stycznia, 2023
  • 3 min read
Sprawa oddawania moczu Air India: żądanie AICCA cofnięcia delegacji załogi lotniczej |  Najnowsze wiadomości Indie


All India Cabin Crew Association (AICCA), organ personelu pokładowego linii lotniczej, zażądał w poniedziałek wycofania z listy załogi, która obsługiwała lot Air India Nowy Jork-Delhi, gdzie w listopadzie ubiegłego roku pasażer płci męskiej rzekomo oddał mocz na współpasażerkę

„AICCA zapoznała się z notatką prasową DGCA dotyczącą Al-102 (26/11/22) i odnotowała z głębokim żalem niezwykle surową karę dla dowódcy pilota. AICCA odnotowuje, że cała załoga i piloci działali rozsądnie, zgodnie z prawem i w najlepszym interesie bezpieczeństwa, ochrony i dobrego samopoczucia wszystkich pasażerów i załogi podczas lotu” – napisano w oświadczeniu.

„…fakty sprawy są nadal badane przez policję w Delhi, sądy w Delhi i DGCA i nie chcielibyśmy ich przesądzać” – stwierdziło stowarzyszenie.

Przeczytaj także: Lot Scoot Airlines, który pozostawił ulotki w Amritsar, odpowiada po zawiadomieniu DGCA

Na początku tego miesiąca linie Air India wydały dowódcy statku powietrznego i czterem członkom załogi zawiadomienia o przyczynie pokazowej i usunęły ich z listy w oczekiwaniu na toczące się dochodzenie w sprawie rzekomego incydentu z oddawaniem moczu.

Dyrekcja Generalna Lotnictwa Cywilnego (DGCA) również wydała zawiadomienia o przyczynie dla linii lotniczej i całej jej załogi, nakładając dodatkowo karę finansową w wysokości Rs. 30 lakh na Air India i Rs. 3 lakh grzywny dla dyrektora linii lotniczej ds. usług pokładowych za nieodpowiednie i przedwczesne działanie. Zawiesił również licencję pilota-dowódcy na trzy miesiące za niewykonywanie obowiązków zgodnie z przepisami.

Warto przeczytać!  Atrakcyjność demokracji maleje przed wyborami na całym świecie

W związku z tym AICCA zażądała, aby załoga, o której mowa, została ponownie wyznaczona do służby.

„Stowarzyszenie będzie kierować się w tej sprawie swoimi doradcami prawnymi. Żądamy, aby nasza usunięta z listy załoga została ponownie przypisana do lotów, teraz, gdy rozkazy się skończyły” – napisano.

„Naszą uwagę zwracają również doniesienia prasowe i wyciągi z Wewnętrznej Komisji Skarg (ICC), które są niewiarygodne i wadliwe. W samolocie Air India 777-300 ER nie ma miejsca 9B, a nasza (15) załoga i (4) piloci również nie stawili się osobiście przed komisją ICC w celu złożenia zeznań” – stwierdziło stowarzyszenie.

„..raport, który został przedłożony DGCA, również z szacunkiem, wydaje się oparty na błędnych faktach i błędnych założeniach, a zatem jest nieważny” – twierdził.

Przeczytaj także: E-maile pokazują, że kierownictwo Air India wiedziało o incydencie kilka godzin po locie

HT jako pierwszy poinformował, że po wylądowaniu załoga poinformowała najwyższe kierownictwo linii lotniczej o incydencie.

„Domniemane incydenty AI-102 z dnia 26 listopada 2022 r. spotkały się z niezrównaną uwagą w światowych mediach w ciągu ostatnich 15 dni i byliśmy świadkami bezprecedensowego procesu prowadzonego przez media naszej załogi i linii lotniczej w sprawie incydentu. Należy zauważyć, że nasza załoga złożyła zainteresowanym szczegółowe raporty dotyczące incydentu podczas lądowania i działała zgodnie z instrukcjami” – stwierdziło dalej stowarzyszenie.

Warto przeczytać!  Rosyjskie posunięcia wojskowe wskazują na zaniepokojenie przystąpieniem Finlandii do NATO

Źródła zbliżone do sprawy podały, że stowarzyszenie napisało również do najwyższego kierownictwa linii lotniczej, w tym prezesa i dyrektora zarządzającego (CMD) Air India Campbell Wilson, w poniedziałek, żądając przywrócenia personelu pokładowego do wykonywania obowiązków lotniczych.


Źródło