Podróże

Sprawa przeciwko samochodom autonomicznym – POLITICO

  • 16 listopada, 2023
  • 12 min read
Sprawa przeciwko samochodom autonomicznym – POLITICO


Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać ten artykuł

Wyrażona przez sztuczną inteligencję.

Prezentowane przez Ubera.

Laboratorium Polityki Globalnej POLITICO

Autor: AITOR HERNÁNDEZ-MORALES

Z GIOVANNĄ COI

PRZEDSTAWIONE PRZEZ

Ubera

Wyślij wskazówki tutaj | Ćwierkać @aitorehm | Zobacz w swojej przeglądarce

Wesołego czwartku, miłośników miast i witamy ponownie w Living Cities.

Samochody autonomiczne mogą wydawać się przyszłością, ale faktem jest, że prawdopodobnie podróżowałeś już z jednym z nich. Pojazdy autonomiczne zaczynają pojawiać się w miastach w całej Europie, a w takich miastach jak Hamburg oczekuje się, że do 2030 r. na drogach będzie ich 10 000.

W tym tygodniu przyjrzymy się doświadczeniom amerykańskich miast, w których autonomiczne samochody stały się już normą, aby dowiedzieć się, czy rzeczywiście stanowią panaceum, za jakie się uważa. Więcej o tym po skoku.

ODPRAWA METRA

NIKT ZA KIEROWCĄ: Fani pojazdów autonomicznych twierdzą, że są dobre dla miast: ich technologia ma chronić nas przed wypadkami spowodowanymi błędem człowieka i zapewniać pojazdom poruszanie się w najbardziej ekologiczny sposób. Jednak podczas niedawnego spotkania w Waszyngtonie David Zipper, ekspert ds. transportu i pracownik wizytujący w Taubman Center for State and Local Government w Harvard Kennedy School, powiedział mi, że pojazdy AV w rzeczywistości powodowały wiele problemów tam, gdzie były wprowadzony.

Sygnały ostrzegawcze: „W samym San Francisco doszło już do setek wypadków, w których pojazdy AV spowodowały zdarzenia, blokując ulice” – powiedział. „Byli odpowiedzialni za korki na drogach, ale także spowodowali poważniejsze problemy, wchodząc na drogę pojazdom służb ratowniczych”. W sierpniu jedna osoba została ranna po tym, jak autonomiczna taksówka (robo-taxi) nie ustąpiła pierwszeństwa przejeżdżającemu wozowi strażackiemu. We wrześniu dwie automatyczne taksówki zablokowały drogę karetce przewożącej ciężko ranną osobę, która później zmarła w miejscowym szpitalu; Władze twierdzą, że opóźnienie spowodowane przez AV było czynnikiem śmierci pacjenta.

Za dużo zmiennych: Zipper powiedział, że incydenty wzbudziły pytania o zdolność samochodów autonomicznych do obsługi gęstych, multimodalnych miast. „Jedną rzeczą jest miasto autocentryczne, a zupełnie inną jest to, w której wielu ludzi porusza się własnymi samochodami, korzysta z transportu publicznego, spaceruje, jeździ na rowerze… Miejsca, w których istnieje o wiele więcej zmiennych, które muszą spełniać AV brać pod uwagę.”

obraz

Pomimo wielu kontrowersji w miastach całych USA wprowadzane są roboty-taksówki | Josha Edelsona/AFP za pośrednictwem Getty Images

Siła ludzi: Zipper powiedział, że roboty-taksówki budzą ostry sprzeciw mieszkańców. Latem w San Francisco narodził się oddolny ruch, domagający się, aby mieszkańcy mogli ocenić, czy te pojazdy powinny jeździć po ulicach miasta. Niektórzy aktywiści obrali bardziej bezpośrednią drogę: „Okazuje się, że jeśli na tych autonomicznych pojazdach umieści się prosty pomarańczowy stożek, zamarzną i nigdzie nie pojadą” – powiedział Zipper. „A więc to było lato szyszek”.

Nie powtarzaj błędów z przeszłości: „Kiedy 100 lat temu na rynku pojawił się rynek motoryzacyjny, kilku w większości zamożnych obywateli i kilka dobrze finansowanych grup branżowych lobbowało w miastach, aby przebudowały ulice tak, aby dostosować je do nowej technologii kosztem ludzi chodzących lub jeżdżących tramwajami” – powiedział. „Nasze ulice zostały przeprojektowane pod kątem samochodów, z miejscem zarezerwowanym na parkingi i szerokimi pasami… To wtedy powstały przejścia dla pieszych i przestępstwo przechodzenia przez jezdnię”.

Warto przeczytać!  Jazda na rowerze w Botswanie, wycieczki samochodowe po Ameryce Południowej, mikro rejsy po Arktyce w pobliżu Svalbardu, wycieczki helikopterem po Gwatemali, gorące źródła na Islandii, loty balonem w Indiach i nie tylko

Zwolnij: Pomimo kontrowersji w miastach w całych Stanach Zjednoczonych, od Seattle po Waszyngton i Miami, wprowadzane są roboty-taksówki. Zwolennicy twierdzą, że technologia jest nieunikniona i że miasta muszą dotrzymać kroku, ale Zipper argumentował, że władze lokalne powinny skonsultować się z mieszkańcami, zanim oddają więcej przestrzeni publicznej samochodom.

„Żyjemy w momencie, w którym wiele miast próbuje naprawić błędy przeszłości, tworząc chronione pasy dla pieszych i rowerzystów oraz instalując szybkie pasy dla autobusów, aby promować szybki transport” – powiedział. „W ostatecznym rozrachunku roboty taksówki to nadal samochody i zajmują przestrzeń ulic… Bardziej sensowne może być skupienie się na promowaniu tych środków transportu, które są bardziej przyjazne dla klimatu, bezpieczniejsze i, moim zdaniem, wnoszą znacznie , znacznie bardziej dla jakości życia w mieście”.

Prezentowane przez Ubera
  Mile widziany powrót w podróży

Nigdy nie przestawaj iść do przodu

Od współpracy ze związkami zawodowymi i taksówkami po współpracę z miastami nad realizacją naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju – Uber angażuje się w rozwój w Europie. Więcej informacji znajdziesz na Uber.com/Europe.

ATRAKCJE MIASTA

KRYZYS BEZDOMNOŚCI MŁODZIEŻY W EUROPIE: Liczba młodych ludzi śpiących pod gołym niebem gwałtownie rośnie w miastach w całej Europie: w Madrycie wskaźnik bezdomności wśród młodych osób wzrósł od 2021 r. o 10 procent, a w Dublinie tylko w zeszłym roku o 50 procent. Z nowego raportu Eurocities sporządzonego na podstawie danych z 29 miast wynika, że ​​za dramatyczny wzrost częściowo winę ponosi pandemia Covid-19 oraz kryzys mieszkaniowy i związany z kosztami życia.

Wyślij wsparcie: Władze lokalne potrzebują więcej środków krajowych i unijnych, aby stawić czoła temu wyzwaniu, jak twierdzi Eurocities w swoim raporcie. Wzywa do usprawnienia dostępu do instrumentów finansowania UE, takich jak Europejski Fundusz Społeczny i Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, aby ułatwić i przyspieszyć wykorzystanie środków pieniężnych. W raporcie wzywa się także miasta do zaangażowania się w Europejską platformę ds. zwalczania bezdomności – program mający na celu koordynację wysiłków UE, krajowych i społeczeństwa obywatelskiego na rzecz zakończenia kryzysu.

obraz

Zacieniony plac w pięknej Kordobie | Aitora Hernándeza-Moralesa

¡VIVA LA SOMBRITA! Kultowy madrycki Puerta del Sol został niedawno poddany kontrowersyjnej przebudowie o wartości 10 milionów euro, która według krytyków w żaden sposób nie rozwiązuje jego głównego problemu — tego, jak gorąco staje się ciężki od betonu i pozbawiony cieni plac publiczny podczas coraz intensywniejszych fal upałów w Hiszpanii. Jak informowaliśmy w zeszłym roku, rozbudowana infrastruktura podziemna – w tym metro i stacja kolejowa – uniemożliwia sadzenie drzew na placu. Dlatego miasto rozważa obecnie zapłacenie 308 000 euro za zainstalowanie nad placem ogromnej markizy, która zasłaniałaby słońce, tak jak ma to miejsce w Kordobie i Sewilli. Olé.

REFERENDUM dotyczące SUV-ów: Paryżanie są wzywani do głosowania w referendum które zadecydują o przyszłości pojazdów typu SUV w stolicy Francji. Więcej tutaj.

Warto przeczytać!  TTG - Nowości z branży turystycznej

AUF WIEDERSEHEN! W tym tygodniu Berlin czule pożegnał się z kultowymi pociągami S-Bahn serii 485, zamówionymi przez władze NRD w latach 70. XX wieku. Stare pociągi, które ze względu na swój czerwony kolor nazywano „puszkami po coli”, są zastępowane nowoczesnymi pociągami, które mają mniej uroku, ale są bardziej energooszczędne.

GÓRNE MIASTO/CENTRUM

ŁADNE JEST ŁADNE: Po raz pierwszy od stulecia przyszłoroczny Tour de France nie zakończy się w Paryżu. Ponieważ stolica Francji jest rozproszona przez Letnie Igrzyska Olimpijskie, wycieczka zakończy się w nadmorskim mieście Nicea. Utrzymanie żółtej koszulki w czystości podczas próbowania pysznego Daube niçoise będzie wyzwaniem!

Smutek opóźniony: Z nowego raportu wynika, że ​​pomnik upamiętniający 72 osoby, które zginęły w pożarze Grenfell Tower, zostanie ukończony co najmniej do 2027 r., dziesięć lat po pożarze. Rodziny pogrążone w żałobie są sfrustrowane tempem prac i brakiem jasności co do przyszłości wieży, której integralność konstrukcyjna wymaga jeszcze sprawdzenia.

TRENDY MIEJSKIE

ROZMOWA Z BURMISTREM ROWEROWYM UTRECHTU: Belle de Gast podczas swojej dwuletniej kadencji rowerowej burmistrz Utrechtu ma jedną misję: przekonać jak najwięcej ludzi do korzystania z rowerów. Aby to osiągnąć, nowy holenderski burmistrz – 32-letni były mistrz kolarstwa, który został fizjoterapeutą – postanowił podróżować po Europie, aby czerpać inspirację z innych miast.

W trasie: Po Bremie i Berlinie de Gast ma nadzieję odwiedzić Paryż i Brukselę, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób te miasta promują jazdę na rowerze. „Mamy trochę te same problemy, więc dobrze jest się widzieć, rozmawiać i uczyć się od siebie nawzajem” – powiedziała przez telefon mojej koleżance Louise. De Gast zwraca szczególną uwagę na to, jak miasta promują korzyści zdrowotne płynące z jazdy na rowerze i współpracuje z firmami, aby zachęcić pracowników do przedkładania jazdy na rowerze nad samochodem – dodała. Chce także dowiedzieć się więcej o tym, jaki rodzaj infrastruktury rozwijają samorządy lokalne, aby zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom, np. ulice wolne od samochodów, oraz o tym, jak miasta radzą sobie z oporem kierowców.

obraz

W ostatnich latach Utrecht stworzył kilka ulic wolnych od samochodów | Remko de Waal/AFP za pośrednictwem Getty Images

Cele lokalne: Na swoim stanowisku de Gast ściśle współpracuje z lokalną radą miasta w celu opracowania polityki bardziej przyjaznej rowerom i chce udostępnić rower wszystkim, w tym gospodarstwom domowym o niskich dochodach, powiedziała. Celem jest nie tylko zapewnienie mieszkańcom korzyści zdrowotnych, ale także zmniejszenie korków ulicznych i zmniejszenie emisji.

Odpowiedź: W holenderskim mieście w ostatnich latach powstało kilka ulic wolnych od samochodów, co, jak powiedziała de Gast, pragnie kontynuować i „wnieść na wyższy poziom”. Przyznała, że ​​prawdopodobnie spotka się to z oporem użytkowników samochodów, ponieważ oznacza to, że „rowerzysta jest najważniejszą osobą na drodze, a nie samochód”.

Warto przeczytać!  Brooklyn w Amsterdamie oferuje niedrogie pobyty, pchli targ i muzea

Bezpieczeństwo przede wszystkim: W ramach swojej europejskiej trasy de Gast ma nadzieję nauczyć się zachęcać rowerzystów do noszenia kasków – co nie jest zwyczajem w Utrechcie, ale w innych krajach jest uważane za „całkowicie normalne”. „Widzimy wiele wypadków w Utrechcie z udziałem osób jeżdżących na rowerach elektrycznych” – powiedziała, podkreślając, że chce mieć pewność, że „wszyscy są bezpieczni i ludzie nie boją się jeździć”. Rozważa także utworzenie oddzielnych pasów dla różnych prędkości jazdy na rowerze: „Po lewej stronie mogliby być szybcy, po prawej wolniejsi lub coś w tym rodzaju” – powiedziała, sugerując, że system może pomóc w uniknięciu kolizji.

STATYSTYKI I MIASTO

infografika

ULICZNE INTELIGENTNE

Wracamy z naszym cotygodniowym wyzwaniem dotyczącym ciekawostek związanych z miastami! Mistrz Street Smarts i wierny czytelnik John Beaven z Madrytu jako pierwszy zidentyfikował Marsylię jako rodzinne miasto Saucisse, charyzmatycznego jamnika, który był maskotką lokalnej listy wyborczej, która w wyborach samorządowych w 2001 roku zdobyła 4,5 procent głosów.

obraz

Budynek ratusza w Marsylii | Creative Commons za pośrednictwem Wikimedia

Marsylia szczyci się także okazałym budynkiem ratusza, który ma ciężki wystrój, ale słynie z braku schodów łączących parter z pierwszym piętrem – nasza nierozwiązana zagadka sprzed dwóch tygodni.

Wyzwanie na ten tydzień: Wiele modeli samochodów zostało nazwanych na cześć miejsc. Jaka jest najstarsza nazwa europejskiego miasta używana w tym celu? Osoba, która jako pierwsza odpowie poprawnie, otrzyma nagrodę w przyszłym tygodniu w biuletynie!

Prezentowane przez Ubera

Europejski sposób jest teraz sposobem Ubera

W Uberze współpracujemy ze związkami zawodowymi, aby chronić pracowników, zwiększać zarobki taksówkarzy i zobowiązujemy się do wyeliminowania emisji we wszystkich miastach w Europie do 2030 r. Razem popychamy Europę do przodu. Więcej informacji znajdziesz na Uber.com/Europe.

LOKALNA BIBLIOTEKA

— Urban Studies opublikowało przekonujący komentarz na temat zalet i wad wykorzystania sztucznej inteligencji w projektowaniu miast.

— Podoba mi się wystrój Barcelony nowe znaki drogowe wskazanie, gdzie rowerzyści i hulajnogi powinni zejść, aby zapewnić pieszym bezpieczne przejście.

obraz

— The Guardian świetnie czyta na temat skuteczności kampanii Amsterdamu mającej na celu zniechęcenie hałaśliwych turystów do trzymania się z daleka.

DZIĘKI: Luiza Guillotmoi redaktorzy Estera Kinga i Kelsey Hayes I Stephana Farisai producent Giulii Poloni.

ZAPISZ się do rodziny newsletterów POLITICO: Poradnik Brukseli | Poradnik Londynu | Poradnik londyński PM | Poradnik Paryż | POLITICO Poufne | Niedzielny kryzys | Wpływ UE | Wpływ Londynu | Most cyfrowy | Obserwator Chin | Biuletyn Berliński | Poradnik DC | Wpływ DC | Wszystkie nasze poranne biuletyny informacyjne POLITICO Pro

Laboratorium Polityki Globalnej POLITICO to wspólny projekt dziennikarski poszukujący rozwiązań wyzwań stojących przed współczesnymi społeczeństwami w dobie szybkich zmian. W nadchodzących miesiącach będziemy prowadzić dyskusję na temat tego, jak uczynić miasta bardziej przyjaznymi do życia i zrównoważonymi.

Więcej od… Aitora Hernándeza-Moralesa




Źródło