Filmy

Sprośny film drogi z dzielącą partyturą Rotten Tomatoes wyznacza nową, queerową erę w komedii, składając hołd kultowym klasykom z przeszłości

  • 18 marca, 2024
  • 5 min read
Sprośny film drogi z dzielącą partyturą Rotten Tomatoes wyznacza nową, queerową erę w komedii, składając hołd kultowym klasykom z przeszłości


Zapnij pasy: Ethan Coen, połowa obsypanych Oscarami braci Coen, po raz pierwszy zasiada na fotelu reżyserskim bez swojego brata Joela. W Drive-Away Dolls współpracuje z żoną, wieloletnią redaktorką braci Coen, Tricią Cooke, nad napisaniem scenariusza, ale podczas gdy jego brat Joel zdecydował się na czarno-białą adaptację Szekspira w swoim pierwszym solowym przedsięwzięciu reżyserskim („Tragedia” z 2021 r. Makbeta), Ethan zdecydował się na sprośny lesbijski film drogi, w którym występuje zarówno kunnilingus, jak i ścięcie głowy.

Drive-Away Dolls nawiązuje do filmów o północy sprzed kilkudziesięciu lat, z wycieraniem ekranu i przejściami scen w stylu programu Windows Movie Maker. Film ma swój tandetny charakter, gdy dziwaczne wątki fabularne zbiegają się z ekscytującymi scenami seksu i głupimi dowcipami, nawiązując do żywej scenografii i obozowego melodramatu komedii Jamiego Babbita z lat 90. „But I’m A Cheerleader” Jamiego Babbita.

Geraldine Viswanathan i Margaret Qualley w „Lalkach do jazdy”.

(Źródło zdjęcia: funkcje ostrości)

Po trudnym rozstaniu Jamie (Margaret Qualley) zaprasza się na podróż przyjaciółki Marian (Geraldine Viswanathan) z Filadelfii na Florydę, aby odwiedzić ciotkę. Podczas gdy Marian chętnie spędzałaby postoje na czytaniu powieści Henry’ego Jamesa, towarzyska, uwodzicielska Jamie upewnia się, że zaglądają do każdego baru dla lesbijek po drodze, próbując przespać się z jej strzeżonym, poważniejszym przyjacielem . Nie zdają sobie jednak sprawy, że wynajęty samochód miał zostać przydzielony innemu, znacznie bardziej niebezpiecznemu klientowi, a teraz niechcący niosą w bagażniku tajemniczą i cenną teczkę aż do Tallahassee.


Źródło