Filmy

Sprytny, zmieniający gatunek horror, który nie dorównuje wielkości

  • 13 lipca, 2024
  • 5 min read
Sprytny, zmieniający gatunek horror, który nie dorównuje wielkości


Streszczenie

  • Dziedzictwo
    buduje oczekiwania, ale sprytnie zmienia temat z tajemnicy na horror.
  • Film przybiera nieoczekiwane zwroty akcji, ale jego wadą jest słaby rozwój postaci i braki w scenariuszu.
  • Mimo że scenografia i zdjęcia w rezydencji z epoki wiktoriańskiej tworzą niepokojącą atmosferę, ambicje filmu nie spotkały się ze znakomitym wykonaniem.



Dziedzictwo (2024) podąża za bogatą rodziną Abernathy — 75-letni Charles Abernathy zaprasza swoją rodzinę na przyjęcie urodzinowe i pomimo napięć między dziećmi Abernathy, zgadzają się. Gdy dotarli do okazałej rezydencji, która emanowała przerażającymi wibracjami starych pieniędzy, dorosłym dzieciakom powiedziano, że tak naprawdę są tam po coś innego, a mianowicie po ich znaczny spadek. Ktoś lub coś zabije Charlesa tej nocy, a on stawia na szali cały swój majątek i bogactwo. Jeśli coś mu się stanie, wszystko zostanie przekazane na cele charytatywne.


Jeśli stajesz się silny Noże na zewnątrz wibracje, odłóż te uczucia na bok, ponieważ scenarzyści Chris LaMont i Joe Russo zamierzają zwabić cię fałszywymi oczekiwaniami. Czego widzowie naprawdę powinni się spodziewać, to Gotowy czy nie spotyka się Upadek Domu Usherówz nutką Nawiedzony dom na wzgórzu.


Warto przeczytać!  Prithviraj Sukumaran opowiada o „Goat Life” i „Bade Miyan Chote Miyan”

Dziedzictwo przybiera przyjemnie zaskakujący obrót

Ale nie może to doprowadzić do czegoś wielkiego

Kiedy poznajemy naszych potencjalnych ofiar i podejrzanych, odnosimy wrażenie, że znamy ich już wcześniej. Czwórka dzieci o bardzo oczekiwanych personach — Drew (Austin Stowell), który uciekł od rodziny, bliźniaczki Madeline i CJ (Rachel Nichols i David Walton), które trochę za bardzo przejmują się pieniędzmi, oraz najmłodsza Cami (Peyton List), która ceni media społecznościowe bardziej niż cokolwiek innego. Potem jest żona Drewa, Hannah (Briana Middleton), osoba z zewnątrz, która wchodzi do akcji, i zastępczyni publiczności. Poprzez te postacie, DziedzictwoWady „s” są najbardziej widoczne.


Kiedy poznajemy rodzinę, myślimy, że wiemy, czego się spodziewać — walk wewnętrznych, zdrady, kłamstw i morderstwa. Dziedzictwo czyż nie jest to jednak nieoczekiwane, ale przyjemne zaskoczenie dla tych, którzy nie obejrzeli zwiastuna. Fabuła jest fantastyczna, gdy nie wiesz, jak się rozwinie. Ale gdy gatunek się zmienia, film nie podejmuje niezbędnych kroków, aby utrzymać dynamikę. Dynamika rodzinna jest chaotycznie zestawiona, postacie są cienko napisane, a aktorstwo nie jest o wiele lepsze.

Filmowi udaje się być bardzo prostym horrorem, ale kiepska gra postaciami niweczy wszelkie dobre strony tej zmiany gatunku…


Po tym, jak fani horrorów zostali obdarowani filmem Mike’a Flanagana Nawiedzenie Domu na Wzgórzu I Upadek domu Usherówjesteśmy przygotowani, aby oczekiwać czegoś podobnego, kiedy Dziedzictwo zmienia się gwałtownie z tajemnicy w horror. Fabuła wydaje się znajoma, podobnie jak tropy postaci, ale film kuleje, ponieważ brakuje mu konkretnej pracy nad postaciami, co tylko wysysa cienki scenariusz. Jasne, kibicowanie przeciwko złym ludziom jest zabawne, ale rozrywka jest pusta, jeśli nie ma prawdziwej charakterystyki ani poczucia zrozumienia.

Warto przeczytać!  Filmy „Planeta małp” według Tomatometru

Scenografia i atmosfera niosą dziedzictwo

Aktorzy z obsady „Dziedzictwa” wciąż trzymają latarki w ciemnościach w „Dziedzictwie”


Wizualizacja filmu jest w dużej mierze jego przesłaniem. Scenografia wiktoriańskiej rezydencji jest po prostu idealna, dając wystarczająco dużo, aby stworzyć upiorną i ekscytującą atmosferę. Są momenty grozy, które nie do końca trafiają, ale wysiłek włożony w stworzenie projektu i atmosfery przestrzeni i jej mieszkańców jest wystarczająco dobry. Operator Vincent De Paula bardzo dobrze uchwycił przepych i nadmierną ekstrawagancję tego miejsca, ale najbardziej imponująca jest jego umiejętność stworzenia wrażenia, że ​​coś jest nie tak w tej dużej, pustej posiadłości, bez przesady.

Alejandro Brugués jest zdolnym reżyserem, ale bez solidnego scenariusza jest zbyt wiele momentów, w których dynamika gwałtownie się zatrzymuje z powodu nieudolności pisania. Ostatecznie, pomimo ciężkiej pracy za kulisami, ambicja nie spotyka się ze znakomitym wykonaniem.

Dziedzictwo nie pozostawia silnego, trwałego wrażenia


Warto przeczytać!  Czy jesteście gotowi na 30. rocznicę „Skazanych na Shawshank” w Mansfield?

Scenariusz Russo i LaMonta daleki jest od solidności, ale gdyby poświęcono mu trochę więcej uwagi, by rozwinąć postacie, ta łamiąca gatunki eksploracja więzi rodzinnych pozostawiłaby trwałe wrażenie. Obsadzie nie udaje się uciec od ograniczeń archetypów, by dać interesujące występy, z wyjątkiem Briany Middleton i Peyton Lists, których próby są bardziej namacalne niż pozostałych.

Filmowi udaje się być bardzo prostym horrorem, ale kiepska praca nad postaciami umniejsza wszelkie dobro płynące z jego zmiany gatunku, a zmiana ta jest znacząca. Łamanie oczekiwań jest zazwyczaj świetną taktyką, a Dziedzictwo przynajmniej robi się dobrze, gdy skręca ostro z pozycji Noże na zewnątrz podróbka rodzinnego horroru, którym chce być. Może nie ma w tym wiele do polecenia, ale próba jest godna podziwu i może to przekona niektórych.

Dziedzictwo jest teraz grany w wybranych kinach i jest dostępny na żądanie. Film trwa 85 minut.


Dziedzictwo (2024) - Plakat

W przededniu swoich 75. urodzin miliarder Charles Abernathy zaprasza swoje skłócone dzieci do domu, bojąc się, że dziś wieczorem ktoś lub coś go zabije. Stawia na szali ich dziedzictwo, aby mieć pewność, że pomogą mu utrzymać się przy życiu.

Zalety

  • Świetna scenografia i projekt produkcji
  • Angażująca przesłanka
Cons

  • Źle wykonane postacie
  • Pismo pisane cienko


Źródło