Sprzedaż CV odczuwa szczyptę spowolnienia w drugiej połowie roku budżetowego 24, branża raportuje płaski wzrost w roku finansowym 2024 – Express Mobility News
![Sprzedaż CV odczuwa szczyptę spowolnienia w drugiej połowie roku budżetowego 24, branża raportuje płaski wzrost w roku finansowym 2024 – Express Mobility News](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/Commercial-vehicles-770x470.jpg)
Sprzedaż pojazdów użytkowych w Indiach rozpoczęła się w kwietniu ubiegłego roku obiecująco, ale obecnie segment ten zakończył rok 2024 bez zmian.
Ogólna sprzedaż hurtowa w marcu 2024 r. wyniosła 93 484 egzemplarze, czyli o 8 procent mniej niż 101 737 pojazdów użytkowych sprzedanych w tym samym okresie ubiegłego roku.
Co ciekawe, wszyscy producenci OEM odnotowali spadek trajektorii sprzedaży rok do roku, spodziewając się kilku spokojnych miesięcy w związku z przygotowaniami kraju do wyborów powszechnych w 2024 r.
![Tata Tech, nowa spółka joint venture BMW Group w Indiach, która skupi się na oprogramowaniu motoryzacyjnym i rozwoju IT Tata Tech-BMW](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/Sprzedaz-CV-odczuwa-szczypte-spowolnienia-w-drugiej-polowie-roku-budzetowego.jpg)
Tata Tech, nowa spółka joint venture BMW Group w Indiach, która skupi się na oprogramowaniu motoryzacyjnym i rozwoju IT
![Hyundai Motor India planuje osiągnąć 20% sprzedaży na rynku wiejskim, przy czym popyt na olej napędowy pozostanie na stałym poziomie miejsce Hyundaia](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/1712050417_58_Sprzedaz-CV-odczuwa-szczypte-spowolnienia-w-drugiej-polowie-roku-budzetowego.jpg)
Hyundai Motor India planuje osiągnąć 20% sprzedaży na rynku wiejskim, przy czym popyt na olej napędowy pozostanie na stałym poziomie
![Sprzedaż pojazdów elektrycznych może spaść, jeśli obniżone zostaną podatki od pojazdów hybrydowych: raport Hybrydowy](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/1712050418_19_Sprzedaz-CV-odczuwa-szczypte-spowolnienia-w-drugiej-polowie-roku-budzetowego.jpg)
Sprzedaż pojazdów elektrycznych może spaść, jeśli obniżone zostaną podatki od pojazdów hybrydowych: raport
![Yulu wprowadza model biznesowy partnera franczyzowego w zakresie mobilności współdzielonej w Indore Inicjatywa Partnera Biznesowego Yulu – zdjęcie 2](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/1712050419_655_Sprzedaz-CV-odczuwa-szczypte-spowolnienia-w-drugiej-polowie-roku-budzetowego.jpg)
Yulu wprowadza model biznesowy partnera franczyzowego w zakresie mobilności współdzielonej w Indore
SPRZEDAŻ POJAZDÓW KOMERCYJNYCH W Indiach | ||||
Firma i segment | Marca ’24 | marca ’23 | Zmiana (w jednostkach) | Zmiana (w%) |
YoY | YoY | |||
Silniki Tata | ||||
Ciężarówki HCV | 12710 | 14206 | -1496 | -11% |
Ciężarówki ILMCV | 6781 | 8327 | -1546 | -19% |
Przewoźnicy pasażerscy | 5854 | 3973 | 1881 | 47% |
SCV Ładunek i odbiór | 15367 | 18801 | -3434 | -18% |
Całkowity | 40712 | 45 307 | -4595 | -10% |
Mahindra i Mahindra | ||||
DMC < 2T | 4012 | 3385 | 627 | 19% |
Samochody dostawcze 2 T – 3,5 T | 13601 | 17 428 | -3827 | -22% |
Samochody dostawcze > 3,5 T + M i HCV | 3317 | 1469 | 1848 | 126% |
Całkowity | 20930 | 22282 | -1352 | -6% |
Ashoka Leylanda | ||||
Ciężarówki M&HCV | 11773 | 14 399 | -2626 | -18% |
Autobus M&HCV | 2744 | 1537 | 1207 | 79% |
samochody dostawcze | 6800 | 6949 | -149 | -2% |
Całkowity | 21317 | 22885 | -1568 | -7% |
CV Volvo Eicher | ||||
10525 | 11263 | -738 | -7% | |
Całkowity | 93 484 | 101737 | -8253 | -8% |
Największy w kraju gracz CV, Tata Motors, odnotował w marcu piąty z rzędu miesiąc spadku. Sprzedaż hurtowa w roku finansowym 2024 wyniosła 378 060 sztuk, co oznacza spadek o 4 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Spółka przypisała umiar w drugiej połowie szeregu czynników.
Girish Wagh, dyrektor wykonawczy Tata Motors, powiedział: „Tendencja wzrostu wolumenu sprzedaży rok do roku w większości segmentów pierwszego półrocza roku obrotowego 24 uległa złagodzeniu w drugim półroczu ze względu na łączny efekt wysokiej bazy, wyborów przeprowadzonych w 5 stanach w trzecim kwartale roku obrotowego 2024 oraz nadchodzących wyborów powszechnych w pierwszym kwartale roku obrotowego 25. . W IV kwartale roku obrotowego 24 sprzedaż krajowa na poziomie 1 04 922 lokali była nieznacznie niższa niż sprzedaż w czwartym kwartale roku obrotowego 23, która wyniosła 1 12 145 mieszkań, która skorzystała na zwiększonym przedsprzedaży w związku z przejściem na fazę II BS6. Segment M&HCV skurczył się nieznacznie o około 6% w porównaniu z czwartym kwartałem roku budżetowego 2023, przy utrzymującym się popycie wynikającym z rządowych inicjatyw infrastrukturalnych, ekspansji w kluczowych branżach i trwałym wzroście handlu elektronicznego.
![Sprzedaż Tata Motors w roku finansowym 2024](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/1712050420_586_Sprzedaz-CV-odczuwa-szczypte-spowolnienia-w-drugiej-polowie-roku-budzetowego.jpg)
Stwierdził następnie, że segment pasażerskich pojazdów użytkowych w dalszym ciągu odnotowuje solidne ożywienie po pandemii, a sprzedaż wzrosła o około 38 procent w porównaniu z czwartym kwartałem roku budżetowego 2023.
Tata Motors stwierdziła, że wolumen sprzedaży małych i lekkich pojazdów użytkowych spadł o 10% w ostatnim kwartale roku budżetowego 2024, głównie z powodu ograniczeń finansowych doświadczanych przez kategorię „Użytkownik po raz pierwszy”.
Dzięki imponującemu popytowi na asortyment PikUp firmy Mahindra i Mahindra odnotowały inteligentny wzrost o 6% w roku finansowym 2024. Spółka odnotowała sprzedaż hurtową 262 810 jednostek w porównaniu do 248 576 jednostek w tym samym okresie ubiegłego roku. Co ciekawe, Mahindra była jedynym twórcą CV, który przekroczył rekordową sprzedaż w branży w roku finansowym 2019.
![Sprzedaż Mahindry w roku finansowym 2024](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/1712050421_18_Sprzedaz-CV-odczuwa-szczypte-spowolnienia-w-drugiej-polowie-roku-budzetowego.jpg)
Veejay Nakra, prezes działu motoryzacyjnego w firmie Mahindra & Mahindra, powiedział: „Zakończyliśmy rok finansowy F24 pozytywnie, gdy Mahindra PikUps przekroczył w ciągu roku 2 lakh jednostek, co stanowi najwyższy wynik w historii dowolnego pojazdu użytkowego w segmencie ładunków w Indiach .”
Ashok Leyland, pomimo płaskiego wzrostu, zakończył rok 2024 na zielono. Spółka odnotowała sprzedaż hurtową 176 032 jednostek w porównaniu do 173 967 jednostek w tym samym okresie ubiegłego roku.
![Sprzedaż Ashoka Leylanda w roku finansowym 2024](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/1712050422_286_Sprzedaz-CV-odczuwa-szczypte-spowolnienia-w-drugiej-polowie-roku-budzetowego.jpg)
Firma skorzystała na zapotrzebowaniu STU i prywatnych operatorów na autobusy, a także na akceptacji gamy modułowych samochodów ciężarowych AVTR.
![Sprzedaż VECV w roku finansowym 2024](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/1712050423_415_Sprzedaz-CV-odczuwa-szczypte-spowolnienia-w-drugiej-polowie-roku-budzetowego.jpg)
Volvo Eicher Commercial Vehicles (VECV) odnotowało sprzedaż hurtową 79 722 pojazdów w roku finansowym 2024, co stanowi wzrost o 9% rok do roku. Firma była w stanie zwiększać swoje wolumeny niemal przez cały rok. Spółce udało się także zwiększyć sprzedaż o 29 procent w porównaniu do roku 2019.
Firma | RO’24 | RO’23 | Zmiana (w jednostkach) | Zmiana (w%) | RO’19 | Zmiana (w porównaniu z rokiem finansowym 2019) |
Silniki Tata | 378060 | 393317 | -15257 | -4% | 468 692 | -19% |
Mahindra i Mahindra | 262,810 | 248576 | 14234 | 6% | 248 601 | 6% |
Ashoka Leylanda | 176 032 | 173 967 | 2065 | 1% | 248505 | -29% |
CV Volvo Eicher | 79 367 | 72827 | 6540 | 9% | 61733 | 29% |
Całkowity | 896269 | 888 687 | 7582 | 0,85% | 1 027 531 | -13% |
Droga naprzód
Oczekuje się, że w nadchodzących miesiącach w branży pojazdów użytkowych nastąpi spowolnienie w związku z wyborami powszechnymi i spowolnieniem popytu.
Branża jest jednak optymistą, że w drugiej połowie roku 2024 popyt na CV odbije się.
„W przyszłości, biorąc pod uwagę obiecujące perspektywy wzrostu PKB, zachęty ze strony rządu do poprawy produktywności zarówno w sektorze produkcyjnym, jak i rolniczym, a także utrzymującą się koncentrację na projektach rozwojowych związanych z infrastrukturą, oczekuje się, że popyt na pojazdy użytkowe poprawi się w porównaniu z drugą połową drugiego kwartału roku obrotowego25. Pozostajemy ostrożnym optymistą, jeśli chodzi o popyt krajowy, uważnie obserwując rozwój sytuacji geopolitycznej, stopy procentowe, ceny paliw i inflację” – dodał Wagh.