Biznes

Sprzedaż CV odczuwa szczyptę spowolnienia w drugiej połowie roku budżetowego 24, branża raportuje płaski wzrost w roku finansowym 2024 – Express Mobility News

  • 2 kwietnia, 2024
  • 6 min read
Sprzedaż CV odczuwa szczyptę spowolnienia w drugiej połowie roku budżetowego 24, branża raportuje płaski wzrost w roku finansowym 2024 – Express Mobility News


Sprzedaż pojazdów użytkowych w Indiach rozpoczęła się w kwietniu ubiegłego roku obiecująco, ale obecnie segment ten zakończył rok 2024 bez zmian.

Ogólna sprzedaż hurtowa w marcu 2024 r. wyniosła 93 484 egzemplarze, czyli o 8 procent mniej niż 101 737 pojazdów użytkowych sprzedanych w tym samym okresie ubiegłego roku.

Co ciekawe, wszyscy producenci OEM odnotowali spadek trajektorii sprzedaży rok do roku, spodziewając się kilku spokojnych miesięcy w związku z przygotowaniami kraju do wyborów powszechnych w 2024 r.

Tata Tech-BMW

Tata Tech, nowa spółka joint venture BMW Group w Indiach, która skupi się na oprogramowaniu motoryzacyjnym i rozwoju IT

miejsce Hyundaia

Hyundai Motor India planuje osiągnąć 20% sprzedaży na rynku wiejskim, przy czym popyt na olej napędowy pozostanie na stałym poziomie

Hybrydowy

Sprzedaż pojazdów elektrycznych może spaść, jeśli obniżone zostaną podatki od pojazdów hybrydowych: raport

Inicjatywa Partnera Biznesowego Yulu – zdjęcie 2

Yulu wprowadza model biznesowy partnera franczyzowego w zakresie mobilności współdzielonej w Indore

SPRZEDAŻ POJAZDÓW KOMERCYJNYCH W Indiach
Firma i segment Marca ’24 marca ’23 Zmiana (w jednostkach) Zmiana (w%)
YoY YoY
Silniki Tata
Ciężarówki HCV 12710 14206 -1496 -11%
Ciężarówki ILMCV 6781 8327 -1546 -19%
Przewoźnicy pasażerscy 5854 3973 1881 47%
SCV Ładunek i odbiór 15367 18801 -3434 -18%
Całkowity 40712 45 307 -4595 -10%
Mahindra i Mahindra
DMC < 2T 4012 3385 627 19%
Samochody dostawcze 2 T – 3,5 T 13601 17 428 -3827 -22%
Samochody dostawcze > 3,5 T + M i HCV 3317 1469 1848 126%
Całkowity 20930 22282 -1352 -6%
Ashoka Leylanda
Ciężarówki M&HCV 11773 14 399 -2626 -18%
Autobus M&HCV 2744 1537 1207 79%
samochody dostawcze 6800 6949 -149 -2%
Całkowity 21317 22885 -1568 -7%
CV Volvo Eicher
10525 11263 -738 -7%
Całkowity 93 484 101737 -8253 -8%

Największy w kraju gracz CV, Tata Motors, odnotował w marcu piąty z rzędu miesiąc spadku. Sprzedaż hurtowa w roku finansowym 2024 wyniosła 378 060 sztuk, co oznacza spadek o 4 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Spółka przypisała umiar w drugiej połowie szeregu czynników.

Warto przeczytać!  Nieruchomości. Wzrost czynszów za wynajem mieszkania - rynek najmu. Komentarze ekspertów

Girish Wagh, dyrektor wykonawczy Tata Motors, powiedział: „Tendencja wzrostu wolumenu sprzedaży rok do roku w większości segmentów pierwszego półrocza roku obrotowego 24 uległa złagodzeniu w drugim półroczu ze względu na łączny efekt wysokiej bazy, wyborów przeprowadzonych w 5 stanach w trzecim kwartale roku obrotowego 2024 oraz nadchodzących wyborów powszechnych w pierwszym kwartale roku obrotowego 25. . W IV kwartale roku obrotowego 24 sprzedaż krajowa na poziomie 1 04 922 lokali była nieznacznie niższa niż sprzedaż w czwartym kwartale roku obrotowego 23, która wyniosła 1 12 145 mieszkań, która skorzystała na zwiększonym przedsprzedaży w związku z przejściem na fazę II BS6. Segment M&HCV skurczył się nieznacznie o około 6% w porównaniu z czwartym kwartałem roku budżetowego 2023, przy utrzymującym się popycie wynikającym z rządowych inicjatyw infrastrukturalnych, ekspansji w kluczowych branżach i trwałym wzroście handlu elektronicznego.

Sprzedaż Tata Motors w roku finansowym 2024

Stwierdził następnie, że segment pasażerskich pojazdów użytkowych w dalszym ciągu odnotowuje solidne ożywienie po pandemii, a sprzedaż wzrosła o około 38 procent w porównaniu z czwartym kwartałem roku budżetowego 2023.

Tata Motors stwierdziła, że ​​wolumen sprzedaży małych i lekkich pojazdów użytkowych spadł o 10% w ostatnim kwartale roku budżetowego 2024, głównie z powodu ograniczeń finansowych doświadczanych przez kategorię „Użytkownik po raz pierwszy”.

Warto przeczytać!  W niemieckiej gospodarce recesja techniczna,a Polska liderem

Dzięki imponującemu popytowi na asortyment PikUp firmy Mahindra i Mahindra odnotowały inteligentny wzrost o 6% w roku finansowym 2024. Spółka odnotowała sprzedaż hurtową 262 810 jednostek w porównaniu do 248 576 jednostek w tym samym okresie ubiegłego roku. Co ciekawe, Mahindra była jedynym twórcą CV, który przekroczył rekordową sprzedaż w branży w roku finansowym 2019.

Sprzedaż Mahindry w roku finansowym 2024

Veejay Nakra, prezes działu motoryzacyjnego w firmie Mahindra & Mahindra, powiedział: „Zakończyliśmy rok finansowy F24 pozytywnie, gdy Mahindra PikUps przekroczył w ciągu roku 2 lakh jednostek, co stanowi najwyższy wynik w historii dowolnego pojazdu użytkowego w segmencie ładunków w Indiach .”

Ashok Leyland, pomimo płaskiego wzrostu, zakończył rok 2024 na zielono. Spółka odnotowała sprzedaż hurtową 176 032 jednostek w porównaniu do 173 967 jednostek w tym samym okresie ubiegłego roku.

Sprzedaż Ashoka Leylanda w roku finansowym 2024

Firma skorzystała na zapotrzebowaniu STU i prywatnych operatorów na autobusy, a także na akceptacji gamy modułowych samochodów ciężarowych AVTR.

Sprzedaż VECV w roku finansowym 2024

Volvo Eicher Commercial Vehicles (VECV) odnotowało sprzedaż hurtową 79 722 pojazdów w roku finansowym 2024, co stanowi wzrost o 9% rok do roku. Firma była w stanie zwiększać swoje wolumeny niemal przez cały rok. Spółce udało się także zwiększyć sprzedaż o 29 procent w porównaniu do roku 2019.

Warto przeczytać!  Jaja dro¿ej± na potêgê. Ekspert: Bêdziemy obserwowali wysokie wzrosty cen. A¿ do czerwca
Firma RO’24 RO’23 Zmiana (w jednostkach) Zmiana (w%) RO’19 Zmiana (w porównaniu z rokiem finansowym 2019)
Silniki Tata 378060 393317 -15257 -4% 468 692 -19%
Mahindra i Mahindra 262,810 248576 14234 6% 248 601 6%
Ashoka Leylanda 176 032 173 967 2065 1% 248505 -29%
CV Volvo Eicher 79 367 72827 6540 9% 61733 29%
Całkowity 896269 888 687 7582 0,85% 1 027 531 -13%
Branża CV osiągnęła szczyt w segmencie M&HCV w roku finansowym 2019.

Droga naprzód

Oczekuje się, że w nadchodzących miesiącach w branży pojazdów użytkowych nastąpi spowolnienie w związku z wyborami powszechnymi i spowolnieniem popytu.

Branża jest jednak optymistą, że w drugiej połowie roku 2024 popyt na CV odbije się.

„W przyszłości, biorąc pod uwagę obiecujące perspektywy wzrostu PKB, zachęty ze strony rządu do poprawy produktywności zarówno w sektorze produkcyjnym, jak i rolniczym, a także utrzymującą się koncentrację na projektach rozwojowych związanych z infrastrukturą, oczekuje się, że popyt na pojazdy użytkowe poprawi się w porównaniu z drugą połową drugiego kwartału roku obrotowego25. Pozostajemy ostrożnym optymistą, jeśli chodzi o popyt krajowy, uważnie obserwując rozwój sytuacji geopolitycznej, stopy procentowe, ceny paliw i inflację” – dodał Wagh.




Źródło