Sprzedaż prequelu „Cichego miejsca” robi ogromne wrażenie, gdy western Costnera zaczyna się wyboisto
![Sprzedaż prequelu „Cichego miejsca” robi ogromne wrażenie, gdy western Costnera zaczyna się wyboisto](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/urlhttps3A2F2Fassets.apnews.com2F932Fd82F9a9034f6d8dc3fea4cc695773f292F21cfdbb35d804d19a1f205eff328b871-770x470.jpeg)
„ Ciche miejsce: dzień pierwszy ” robi hałas w kasie. Według niedzielnych szacunków studia prequel zarobił szacunkowo 53 miliony dolarów w pierwszy weekend w kinach w Ameryce Północnej.
To zarówno najlepsza część serii, jak i znacznie więcej niż oczekiwano. Przed weekendem śledzenie przedpremierowe przewidywało, że „Day One” zadebiutuje za 40 milionów dolarów, ale widzowie byli wyraźnie bardziej entuzjastycznie nastawieni do obejrzenia horroru akcji z Lupitą Nyong’o i Josephem Quinnem w rolach głównych i wydanego przez Paramount. Tego samego nie można powiedzieć o „ Horyzont: amerykańska saga — rozdział 1”, który otworzył się na kwotę 11 milionów dolarów.
Zwycięstwo „Quiet Place” nie wystarczyło jednak, by zdobyć upragnione pierwsze miejsce na listach przebojów. Ten zaszczyt ponownie przypadł gigantowi Disneya i Pixara „ Od środka 2”, która dodała szacunkowo 57,4 miliona dolarów trzeci weekend w kinachi przekroczyła 1 miliard dolarów na całym świecie.
Istnieje odległa możliwość, że miejsca zmienią się, gdy w poniedziałek zostaną opublikowane wyniki. Ale tak czy inaczej, to dobra wiadomość dla kin w sezonie letnim, który w końcu się rozgrzewa, ale wciąż pozostaje daleko w tyle za ubiegłorocznymi (spadek o 19%) i normami sprzed pandemii (spadek o 36% w porównaniu z 2019 r.).
„Inside Out 2” w dalszym ciągu pozostaje fenomenem kasowym, jakiego branża nie widziała od czasu „Barbie” prawie rok temu. W ciągu zaledwie trzech tygodni od premiery zarobił prawie 470 milionów dolarów w Ameryce Północnej i 545,5 miliona dolarów na arenie międzynarodowej, co daje łączną sumę 1,01 miliarda dolarów. Kontynuacja jest jedyną premierą z 2024 roku, która przekroczyła granicę miliarda dolarów i zrobiła to w zaledwie 19 dni, co stanowi rekord dla filmu animowanego.
„Oszałamiający światowy sukces filmu po raz kolejny pokazuje, że widzowie na całym świecie będą reagować na fascynujące, zabawne filmy i chcą oglądać je na dużym ekranie” – powiedział Michael O’Leary, prezes i dyrektor generalny Krajowego Stowarzyszenia Teatralnego Właściciele w oświadczeniu.
![Obraz](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/Sprzedaz-prequelu-„Cichego-miejsca-robi-ogromne-wrazenie-gdy-western-Costnera.jpeg)
To zdjęcie opublikowane przez Paramount Pictures przedstawia Josepha Quinna (po lewej) i Lupitę Nyong’o w scenie z filmu „Ciche miejsce: dzień pierwszy”. (Gareth Gatrell/Paramount Pictures za pośrednictwem AP)
„Ciche miejsce: dzień pierwszy” w reżyserii Michaela Sarnoskiego i z oceną PG-13 również szybko zbliża się do ważnego progu za bramami. Uwzględniając 45,5 miliona dolarów z międzynarodowych pokazów na 59 rynkach, produkcja o wartości 67 milionów dolarów zarobiła już 98,5 miliona dolarów.
„Jest wiele miłości do serii 'A Quiet Place’” — powiedział Chris Aronson, szef krajowej dystrybucji Paramount. „Słuchaliśmy fanów, którzy chcieli rozszerzyć uniwersum”.
W rzadkim wyczynie dla trzeciego filmu, jego dochód z otwarcia był wyższy niż w przypadku „Cichego miejsca” (50,2 mln dolarów na otwarcie w kwietniu 2018 r.) i „ Ciche miejsce: część II (47,5 mln dolarów, premiera w maju 2021 r.). Jana Krasińskiegoktóry napisał scenariusz i wyreżyserował pierwsze dwa filmy, nadal pełnił funkcję producenta.
„To jedna z tych rzadkich serii horrorów, która zyskała niesamowitą życzliwość zarówno wśród widzów, jak i krytyków” – powiedział Paul Dergarabedian, starszy analityk mediów w Comscore.
Grając na 3708 ekranach w USA i Kanadzie, prawie 40% jego krajowych dochodów pochodziło z „ekranów premium”, w tym IMAX i innych dużych formatów. Weszło na rynek z przeważnie pozytywnymi recenzjami (84% na Rotten Tomatoes); Widzowie przyznali mu ocenę B+ CinemaScore i cztery z pięciu gwiazdek w serwisie PostTrak.
„Stworzyliśmy przekonujący pakiet, ale myślę, że pokazuje on również, że ludzie chcą chodzić do kina” — powiedział Aronson. „Rynek naprawdę działa, gdy jest wybór i jest coś dla każdego”.
Tymczasem początek „Horizon” był powolny. Chociaż starsi widzowie, ci, którzy najprawdopodobniej kibicują zachodnim eposom, zazwyczaj nie śpieszą się, aby obejrzeć filmy w weekend otwarcia, jak to często bywa w przypadku horrorów i superbohaterów, droga przed nimi nie będzie łatwa: recenzje nie było wspaniale i otrzymał rozczarowującą ocenę B- w CinemaScore.
![Obraz](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/1719786208_309_Sprzedaz-prequelu-„Cichego-miejsca-robi-ogromne-wrazenie-gdy-western-Costnera.jpeg)
Na tym zdjęciu opublikowanym przez Warner Bros. Pictures widać Jamiego Campbella Bowera (po lewej) i Kevina Costnera w scenie z filmu „Horizon: An American Saga-Chapter I”. (Warner Bros. Pictures za pośrednictwem AP)
Stawki są również nieco inne w przypadku „Horizon”, produkcji o wartości 100 milionów dolarów, którą Costner sfinansował sam i nawiązał współpracę z Warner Bros. w celu dystrybucji. Otwarto ją w 3334 lokalizacjach. Projekt realizowany z pasją od dziesięcioleci, zastawił nieruchomość w Santa Barbara w Kalifornii, aby go sfinansować i wycofał się z „Yellowstone”, aby go dokończyć. W odważnej, niekonwencjonalnej strategii „Chapter 2” trafi do kin pod koniec tego lata, 16 sierpnia. Ma również plany na dwa kolejne filmy.
„Gatunek westernu jest jednym z tych, które są bardzo specyficzne” – powiedział Dergarabedian. „Będzie to gra długoterminowa”.
Szybki rzut oka na pierwszą dziesiątkę pokazuje, że widzowie w dużej mierze faworyzują franczyzy i „znane towary” nad oryginałami. „Bad Boys: Ride or Die” znalazł się tuż za „Horizon” na listach przebojów i jest w kinach już od czterech tygodni.
„Widzowie latem chcą tego, co sprawdzone i sprawdzone, tego, co znane” – powiedział Dergarabedian.
Uderzyła go także różnorodność gatunków znajdujących się w pierwszej dziesiątce, w tym dwa filmy indyjskie: science-fiction w języku telugu „Kalki 2898 AD” na piątym miejscu z 5,4 mln dolarów oraz pendżabski „Jatt i Juliet 3” na dziewiątym miejscu z wynikiem 5,4 mln dolarów. 1,5 miliona dolarów.
„Jeśli nie możesz teraz znaleźć w multipleksie czegoś, co by Cię zainteresowało, oznacza to, że nie szukasz wystarczająco mocno” – stwierdził Dergarabedian.
Według Comscore szacunkowa sprzedaż biletów od piątku do niedzieli w kinach w USA i Kanadzie. Ostateczne dane krajowe zostaną opublikowane w poniedziałek.
1. „Inside Out 2” – 57,4 miliona dolarów.
2. „Ciche miejsce: dzień pierwszy” – 53 miliony dolarów.
3. „Horyzont: amerykańska saga — rozdział 1” – 11 milionów dolarów.
4. „Bad Boys: Ride or Die” – 10,3 mln dolarów.
5. „Kalki 2898 r.” – 5,4 miliona dolarów.
6. „Rowerzyści” – 3,3 miliona dolarów.
7. „Garfield Movie” – 2 miliony dolarów.
8. „Królestwo planety małp” – 168,1 miliona dolarów.
9. „Jatt i Julia 3” – 1,5 miliona dolarów.
10. „Rodzaje życzliwości”, 1,5 miliona dolarów.