Sprzedaż samochodów luksusowych może po raz pierwszy w historii przekroczyć granicę 50 000 sztuk w 2024 r.: szef Audi w Indiach
![Sprzedaż samochodów luksusowych może po raz pierwszy w historii przekroczyć granicę 50 000 sztuk w 2024 r.: szef Audi w Indiach](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/1600x900-770x470.jpg)
Według dyrektora Audi India, Balbira Singha Dhillona, w New Delhi w 2024 r. sprzedaż luksusowych samochodów w Indiach może po raz pierwszy w ciągu roku przekroczyć granicę 50 000 egzemplarzy.
Ogólny krajowy segment samochodów luksusowych rósł w zeszłym roku o 28 procent rocznie, osiągając rekordową wielkość sprzedaży wynoszącą około 48 500 sztuk.
Wolumen samochodów luksusowych w Indiach stanowi obecnie mniej niż 2 procent całkowitej rocznej sprzedaży samochodów osobowych, a od dziesięciu lat wielkość tego sektora utrzymuje się mniej więcej na tym samym poziomie.
„Nawet jeśli sprzedaż wzrośnie o około 10 procent i nie będziemy musieli stawić czoła takim problemom, jak zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw, w 2024 r. możemy po raz pierwszy w historii przekroczyć granicę 50 000 wolumenów rocznie” – powiedział Dhillon w rozmowie z PTI. interakcja.
Audi odnotowało w ubiegłym roku 89-procentowy wzrost sprzedaży detalicznej w Indiach, która wyniosła 7931 sztuk w porównaniu do ogółem 4187 sztuk w 2022 roku.
Podobnie Mercedes-Benz India zanotował w Indiach najlepszy rok w swojej historii ze sprzedażą 17 408 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 10 procent w porównaniu z 15 822 egzemplarzami w 2022 r.
W zeszłym roku BMW India sprzedało łącznie 14 172 egzemplarze marek BMW i MINI.
Na pytanie, kiedy wolumen branży może osiągnąć poziom 1 lakh jednostek rocznie, Dhillon powiedział: „Jeśli w tym roku przekroczymy granicę 50 000 jednostek, a wzrost w nadchodzących latach będzie nadal dwucyfrowy, będziemy mogli to zobaczyć”.
Zauważył, że wzrost branży może w tym roku nieco spowolnić w porównaniu do 28 proc. odnotowanych w 2023 r. w stosunku do 2022 r.
„W tym roku spodziewamy się, że branża również odnotuje wzrost, ale nie dwucyfrowy, a może niższy dwucyfrowy” – powiedział Dhillion, dodając, że branża stanęła w obliczu wyzwań związanych z łańcuchem dostaw, które utrudniają sprzedaż w kwartale styczeń-marzec.
Jeśli chodzi o obszary zainteresowania Audi na bieżący rok, Dhillon stwierdził, że producent samochodów chciałby zwiększyć sprzedaż, ponieważ ma obecnie w kraju bardzo mocne portfolio produktów.
„To pierwszy obszar i zamierzamy również rozszerzyć infrastrukturę sprzedaży w naszym pionie sprzedaży samochodów używanych. W zeszłym roku mieliśmy 25 salonów, a do końca tego roku zamierzamy zwiększyć tę liczbę do 30 punktów sprzedaży” – powiedział. odnotowany.
Poza tym koncentracja na kliencie i zrównoważony biznes to kolejny obszar zainteresowania firmy w tym roku, powiedział Dhillon.
Ten artykuł został wygenerowany na podstawie automatycznego źródła informacji agencji informacyjnej, bez modyfikacji tekstu.
Bądź na bieżąco z wiadomościami biznesowymi, Gold Rates Today, India News i innymi powiązanymi aktualizacjami na stronie internetowej i w aplikacjach Hindustan Times