Biznes

Sta³o siê. Wojna cenowa Biedronki i Lidla wchodzi na nowy poziom. Wkracza komornik

  • 27 lutego, 2024
  • 3 min read
Sta³o siê. Wojna cenowa Biedronki i Lidla wchodzi na nowy poziom. Wkracza komornik


Cenowy wyścig dwóch największych sieci dyskontowych osiągnął ostatnio apogeum. Zwieńczeniem rywalizacji może być informacja wiadomoscihandlowych.pl o tym, że komornik sądowy zaczął zajmować plakaty reklamowe Biedronki, na których znajduje się m.in. hasło: „od 2002 roku Biedronka Codziennie niskie ceny tańsza niż Lidl”. Kilka dni temu ta ostatnia sieć złożyła do sądu wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania, a sąd na to przystał.  

Zobacz wideo
W Lidlu za te produkty zapłaciliśmy 42 zł. Czy w Biedronce zapłaciliśmy mniej?

Wojna Biedronki z Lidlem. Komornik sądowy wkracza do akcji

Cała sprawa zaczęła się od tego, że Biedronka wysyłała SMS-y, w których chwaliła się, że ma tańsze produkty niż Lidl, oraz wywieszała plakaty o treści: „od 2002 roku Biedronka Codziennie niskie ceny tańsza niż Lidl”. To samo hasło znalazło się także na paragonach. W tym momencie niemiecka marka uznała, że jej dyskontowy rywal posunął się za daleko. 20 lutego Sąd Okręgowy w Warszawie udzielił zabezpieczenia roszczeń Lidla wobec Jeronimo Martins Polska. Sąd nakazał zaniechania popełniania czynu nieuczciwej konkurencji polegającego na wykorzystywaniu hasła reklamowego, a także usuniêcie skutków popełniania czynu nieuczciwej konkurencji polegającego na wykorzystywaniu wspomnianego hasła. Ma się to po prostu dokonać poprzez zajęcie należących do Biedronki materiałów reklamowych z wyżej wspomnianym hasłem. Na czas trwania procesu. 

Warto przeczytać!  Nawet posiadacze nieruchomości mogą czasem dostać Bezpieczny Kredyt. Jak?

Pierwsze plakaty Biedronki, na których sieć twierdziła, że od 2002 r. jest tańsza od Lidla, zostały już zajęte przez komornika – podają tymczasem wiadomoscihandlowe.pl. Niemiecka marka ma dwa tygodnie na wszczęcie powództwa w tej sprawie. Zabezpieczenie nie jest bowiem sądowym wyrokiem. Dopiero podczas rozprawy Lidl będzie musiał udowodnić, dlaczego nie zgadza się z hasłem sieci dyskontów należących do Jeronimo Martins. 

Wojna na ceny. Biedronka i Lidl „nie biorą jeńców”

Od jakiegoś czasu trwa ostra rywalizacja cenowa pomiędzy dwoma sieciami. Biedronka i Lidl, walcząc między sobą o klientów, obniżyły ostatnio ceny do niewidzianych od dawna poziomów.  Z początkiem roku Biedronka obniżyła ceny regularne 60 produktów – Lidl odpowiedział obniżką 300 produktów. Sieć Jeronimo Martins to jednak przebiła, obniżając w sumie ceny 360 produktów. Do tego dołożyła kampanię marketingową, przekonując, że Biedronka jest tańsza niż Lidl. – Zastanawiam się nie nad tym, co się dzieje, bo to wygląda już na klasyczną wojnę cenową, ale nad tym, do czego to prowadzi. Myślę, że zarówno Biedronka, jak i Lidl ma biznes dosyć dobrze policzony i nie chce mi się wierzyć, żeby obie strony wchodziły w takie potyczki dla samego faktu potykania się i przebijania się o 1, 5 czy 10 groszy. Z tego co pamiętam, to chyba największa obniżka jednego produktu wynosi ok. 70 proc. Raczej mam wrażenie, że jest to kwestia zbalansowania koszyka – mówił niedawno Next.gazeta.pl Marcin Kalkhoff, twórca BrandDoctor.pl, konsultant strategicznego zarządzania marką. 

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo


Źródło