Stan cyfrowego zaangażowania: 9 testów porównawczych, które musisz znać | ON24
Marketing i sprzedaż dla klientów B2B nigdy nie były bardziej złożone. W rzeczywistości, najnowsze badania firmy Forrester dotyczące zachowań zakupowych B2B pokazują, że w ciągu ostatnich trzech lat łączna liczba interakcji potrzebnych kupującym do podjęcia decyzji o zakupie wzrosła o 59%, a ponad 40% decyzji o zakupie wymaga zaangażowania więcej niż sześciu członków .
Jak więc marketerzy dostosowują się do nowej rzeczywistości, w której występują dłuższe cykle zakupowe i większe komitety zakupowe?
Odpowiedzią są cyfrowe strategie zaangażowania. Dzięki cyfrowemu zaangażowaniu marketerzy mogą korzystać z różnych doświadczeń, od seminariów internetowych i centrów treści po spersonalizowane strony docelowe i wirtualne szczyty, aby pogłębiać interakcje z potencjalnymi klientami i rozwijać potok w skalowalny i powtarzalny sposób.
Aby pomóc Ci zrozumieć, w jaki sposób marketerzy wykorzystują doświadczenia cyfrowe do angażowania odbiorców, trendy napędzające te doświadczenia oraz jak możesz zastosować te spostrzeżenia we własnych działaniach marketingowych, opracowaliśmy raport „Cyfrowe testy porównawcze zaangażowania w 2023 r.”.
Czytaj dalej, aby odkryć dziewięć kluczowych wniosków z tegorocznego raportu.
Obalenie mitu o cyfrowym zmęczeniu
Czy jest za dużo webinarów? Czy widzowie są ogólnie zmęczeni cyfrowymi doświadczeniami? Cóż, nie, według tegorocznego raportu nie. W rzeczywistości, zamiast cyfrowego zmęczenia, istnieje większy niż kiedykolwiek apetyt na webinaria i cyfrowe doświadczenia.
Skąd to wiemy? Prosty. Według naszego raportu:
- Interakcje na uczestnika webinaru wzrosły o 25% w latach 2021-2022
- Uczestnicy spędzili 55 minut na webinarach na żywo, co oznacza wzrost o 4% w porównaniu z 2021 r
- 50% abonentów rejestruje się z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem
Dzisiejsi odbiorcy są bardziej zaangażowani w webinary, pozostają zaangażowani na dłużej i rejestrują się na cyfrowe doświadczenia na wcześniejszym etapie cyklu promocyjnego. Nie chcą mniej doświadczeń — chcą lepszych doświadczeń, które pozwolą im wchodzić w interakcje, angażować się i samodzielnie wybierać za pomocą różnych opcji treści.
Dłuższe cykle promocyjne dają marketerom wyjątkową okazję do dostarczania zintegrowanych mieszanek promocyjnych w ciągu trzech tygodni (lub dłużej). Te dłuższe ramy czasowe dają marketerom więcej okazji do budowania interakcji przed seminarium internetowym i umożliwiają zespołom sprzedaży nawiązywanie kontaktów i angażowanie potencjalnych klientów przed wydarzeniem.
Nowe rodzaje zaangażowania cyfrowego
W przeszłości doświadczenia cyfrowe miały jeden główny cel: jak najszybsze uchwycenie jak największej liczby nowych potencjalnych klientów. Dziś jednak widzowie oczekują, że doświadczenia będą spersonalizowane pod kątem ich unikalnych potrzeb.
A marketerzy dostarczają. W rzeczywistości, zgodnie z naszym raportem:
- Liczba spersonalizowanych doświadczeń wzrosła o 29%
- Frekwencja w cyfrowych pokojach typu breakout wzrosła o 110%
- A 43% uczestników oglądało seminaria internetowe na żądanie lub symulacyjne
Co to oznacza dla Ciebie? Widzowie pragną nowych i różnych rodzajów cyfrowego zaangażowania. Oznacza to, że masz możliwość eksperymentowania z nowymi formatami wirtualnymi, takimi jak doświadczenia oparte na dyskusjach za pośrednictwem wirtualnych pokoi podgrup i forów cyfrowych, które napędzają bardziej efektywne rozmowy.
I wiemy, że kupujący na późnym etapie są przyspieszani dzięki zaangażowaniu cyfrowemu. W rzeczywistości, zgodnie z naszym raportem, liczba próśb o demo wzrosła o 77% dzięki narzędziom angażującym, takim jak cyfrowe prośby o demo i wezwania do działania „zarezerwuj spotkanie”.
Twoje cyfrowe doświadczenia muszą być „zawsze włączone”
Jeśli chodzi o odkrywanie i konsumowanie treści, widzowie uwielbiają doświadczenia na żądanie. Nietrudno zrozumieć, dlaczego. Treści na żądanie są łatwo dostępne i pozwalają odbiorcom wchodzić w interakcję z Twoją marką na własnych warunkach.
W rzeczywistości, zgodnie z naszym raportem, stwierdziliśmy, że:
- 43% odbiorców preferuje seminaria internetowe na żądanie i centra treści
- Marketerzy oferujący seminaria internetowe na żywo i na żądanie odnotowują 53% współczynnik konwersji między zarejestrowanymi uczestnikami
- Treści na żądanie angażują się bardziej, z ogromnym skokiem wezwań do działania o 419%.
Dysponując strategią na żądanie, możesz poprawić zadowolenie odbiorców i lepiej wykorzystać swoje programy, zmieniając przeznaczenie istniejących treści.
Samo udostępnienie statycznego nagrania webinaru to stracona szansa na zwiększenie zaangażowania odbiorców. Angażując uczestników na żądanie w taki sam sposób, jak w przypadku publiczności na żywo, otwierasz więcej możliwości interakcji z trudno dostępnymi potencjalnymi klientami i przechwytujesz własne dane potrzebne do prowadzenia potoku.
Ponowne przemyślenie podstaw zaangażowania odbiorców
Dane dotyczące doświadczeń cyfrowych z 2022 r. dowodzą, że nastąpiła trwała zmiana w sposobie interakcji odbiorców z markami — krótko mówiąc, oczekują oni teraz więcej. Widzowie chcą wrażeń, które są wciągające i interaktywne, dostępne zawsze i wszędzie, a ostatecznie zapewniają możliwość zrobienia kolejnego kroku w ich podróży.
Obejrzyj webinarium poświęcone testom porównawczym zaangażowania cyfrowego, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak ulepszyć swoje seminarium internetowe i strategię zaangażowania cyfrowego.
Chcesz ustanowić własne standardy? Zapoznaj się z „Warsztatami pomiaru zaangażowania: ponowne przemyślenie wskaźników KPI w celu zmierzenia wpływu na marketing”, aby dowiedzieć się, jak możesz porównywać własne wyniki.