Motoryzacja

Stany Zjednoczone domagają się wycofania 67 milionów napełniaczy poduszek powietrznych

  • 12 maja, 2023
  • 4 min read
Stany Zjednoczone domagają się wycofania 67 milionów napełniaczy poduszek powietrznych


WASHINGTON – Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zażądała wycofania 67 milionów napełniaczy poduszek powietrznych, ponieważ uważa, że ​​istnieje usterka bezpieczeństwa, ale dostawca samochodów ARC Automotive Inc. odrzucił prośbę amerykańskiego regulatora, dokumenty opublikowane w piątek pokazują.

Napełniacze poduszek powietrznych ARC znajdują się w pojazdach General Motors, Stellantis, BMW, Hyundai Motor i Kia Motors.

GM w piątek zgodził się wycofać prawie 1 milion pojazdów z inflatorami poduszek powietrznych ARC po pęknięciu w marcu, które spowodowało obrażenia twarzy kierowcy.

Wycofanie GM obejmuje 994 763 pojazdów Buick Enclave, Chevrolet Traverse i GMC Acadia z lat modelowych 2014-2017 z modułami wyprodukowanymi przez ARC Automotive Inc. Dealerzy wymienią moduł poduszki powietrznej kierowcy.

GM powiedział w swoim zgłoszeniu w piątek w marcu, że dowiedział się o raporcie, że Chevrolet Traverse 2017 miał wypadek i że napełniacz przedniej poduszki powietrznej kierowcy pękł podczas uruchamiania. Kontrola przeprowadzona 25 kwietnia potwierdziła, że ​​w pojeździe pękł napełniacz przedniej poduszki powietrznej kierowcy.

The automatyczny bezpieczeństwa stwierdziła, że ​​inflatory stwarzają nieuzasadnione ryzyko śmierci lub obrażeń.

Nawet w miarę narastania pęknięć „ARC nie ustaliła wady, która wymagałaby wycofania tej populacji” – stwierdziła NHTSA w liście z żądaniem do firmy z Tennessee. „Napełniacze poduszek powietrznych, które wyrzucają metalowe fragmenty na pasażerów pojazdu, zamiast prawidłowo napełniać dołączoną poduszkę powietrzną, stwarzają nieuzasadnione ryzyko śmierci i obrażeń”.

Warto przeczytać!  Audi może otworzyć fabrykę w USA, aby wykorzystać dotacje na pojazdy elektryczne

łuk rwyrzucony Wstępny wniosek NHTSA, że istnieje wada mówiąc to opiera się na siedmiu przerwach w polu w amerykańskiej NHTSA „następnie prosi ARC o udowodnienie negatywnego faktu – że 67 milionów nadmuchiwaczy w tej populacji nie jest wadliwych”, które zostały wyprodukowane w ciągu 18 lat. Firma zapowiedziała, że ​​będzie nadal współpracować z NHTSA i automatycznytwórców do oceny pęknięć.

NHTSA w 2016 roku zmodernizowała sondę ponad 8 milionów napełniaczy poduszek powietrznych wykonanych przez ARC po tym, jak kierowca zginął w Kanadzie w pojeździe Hyundai i prowadzi dochodzenie od ponad siedmiu lat.

NHTSA początkowo wszczęła dochodzenie w lipcu 2015 r. Po dwóch zgłoszonych obrażeniach.

NHTSA podała, że ​​do stycznia 2018 r. 67 milionów przedmiotowych napełniaczy przednich poduszek powietrznych kierowcy i pasażera. Delphi, nabyte przez Automatycznyliv wyprodukowała około 11 milionów inflatorów na podstawie umowy licencyjnej z ARC, która wyprodukowała pozostałą część inflatorów.

ARC zauważyło, że przeprowadzono kilka programów testowania inflatorów zebranych ze złomowanych lub innych pojazdów, ale podczas tych testów nie wystąpiło ani jedno pęknięcie.

67 milionów pompek zostało wyprodukowanych na rynek amerykański na wielu liniach produkcyjnych w różnych zakładach i używanych przez 12 producentów pojazdów w dziesiątkach modeli. „Żaden z tych producentów nie doszedł do wniosku, że w tej szerokiej populacji występuje defekt systemowy” – powiedział ARC.

Warto przeczytać!  Allyson Witherspoon z Nissana o tym, jak postrzega Twittera i TikToka

NHTSA poinformowało, że ARC w styczniu 2018 r. zakończyło instalację urządzeń na liniach produkcyjnych inflatorów, służących do wykrywania nadmiernej ilości żużla spawalniczego lub innych zanieczyszczeń. NHTSA powiedział, że nie jest świadomy problemów z inflatorami ARC wyprodukowanymi od tego czasu. ARC powiedział, że żużel spawalniczy nie został potwierdzony jako podstawowa przyczyna pęknięć.

NHTSA bada pęknięcia napełniacza poduszek powietrznych od ponad 15 lat.

W ciągu ostatniej dekady ponad 67 milionów Inflatory poduszek powietrznych Takata zostały wycofane w Stanach Zjednoczonych i ponad 100 milionów na całym świecie – największe automatyczny oddzwonienie bezpieczeństwa w historii.

Ponad 30 zgonów na całym świecie – w tym 24 zgony w USA – i setki obrażeń w różnych automatycznypojazdy producentów od 2009 roku są połączone z inflatorami poduszek powietrznych Takata, które mogą eksplodować, uwalniając metalowe odłamki wewnątrz samochodów i ciężarówek. Ostatnia śmierć miała miejsce w lipcu 2022 r. W Chryslerze 300 z 2010 r., Była to jedna z trzech śmierci Stellantis w okresie siedmiu miesięcy.


Źródło