Biznes

Startup Mantra: Usługa wynajmu kierowców, która zaspokoi Twoje potrzeby w zakresie dojazdów do pracy

  • 18 maja, 2024
  • 10 min read
Startup Mantra: Usługa wynajmu kierowców, która zaspokoi Twoje potrzeby w zakresie dojazdów do pracy


Sukces PUNE ma swoją cenę i czas do zapłacenia, o których indyjscy kierowcy (jednostka ID Car Drivers P Ltd) wiedzą aż za dobrze. Piętnaście lat temu trzej przyjaciele Parag Palsokar, Krishna Badwane i Dinesh Rahane zdali sobie sprawę, że znalezienie kierowcy do samochodu nie jest łatwe. „I tak wpadliśmy na podstawowy pomysł zapewnienia kierowców samochodów”, mówi Dinesh. Jak wszystkie pomysły, na które wpadają ludzie, to, co wydaje się proste, może być dość nudne. I długie, jak mówi Dinesh. „Wszyscy byliśmy profesjonalistami (w bankach) i wiedzieliśmy, że aby prowadzić biznes, musimy mieć coś więcej niż tylko pomysł. Przeprowadziliśmy więc ankietę, żeby dowiedzieć się, czy taka potrzeba istnieje na rynku, czy tylko w naszych głowach.” W tym celu udali się do obszarów Pune, gdzie prawdopodobnie mieszkali kierowcy – Janata Vasahat, Pimpri-Chinchwad, Parvati i tak dalej. Spotkali się i zapytali ponad 500 kierowców, czy potrzebują pracy oraz jakie są ich oczekiwania i wyzwania. „W podobny sposób zapytano około 200 właścicieli samochodów o potrzeby i wymagania kierowców. Odpowiedź brzmiała: tak, było zapotrzebowanie na kierowców, którzy spełnili oczekiwania właścicieli samochodów.”

Aplikacja Indian Drivers obsłużyła do tej pory 35 000 klientów na żądanie, 12 000 klientów indywidualnych i 65 korporacji. (Shutterstock (ZDJĘCIE DLA REPREZENTACJI))

Początkowe kroki

Odblokuj wyłączny dostęp do najświeższych wiadomości na temat wyborów powszechnych w Indiach, tylko w aplikacji HT. Pobierz teraz! Pobierz teraz!

Początkowo Parag cały swój czas poświęcał małej kabinie, w której spotykał się i przeprowadzał wywiady z kierowcami. Jednak zaproszenie kierowców na rozmowę nie było łatwe. „Próbowaliśmy, umieszczając ulotki w lokalnych gazetach” – powiedział.

Zadziałało. Już w pierwszym roku Indian Drivers przeprowadziło wywiady z ponad 1000 kierowcami. „Podzieliliśmy ich na kategorie standardowe, klasyczne, złote i platynowe, biorąc pod uwagę lata doświadczenia, rodzaj samochodów, którymi potrafią jeździć, wygląd i maniery. Zatem kierowca kategorii standardowej może prowadzić hatchbacki lub małe samochody i posiadać pięcioletnie doświadczenie. Klasycznymi kierowcami byli ci, którzy potrafili prowadzić samochody typu sedan i mieli doświadczenie powyżej pięciu lat, złotymi byli ci, którzy mieli 7,5 roku doświadczenia i potrafili prowadzić SUV-y lub samochody półautomatyczne. Platynowymi kierowcami byli ci, którzy potrafili prowadzić luksusowe samochody, takie jak BMW, Land Rover itp. W ciągu dwóch lat w Pune zatrudniliśmy łącznie 2500 kierowców”.

Popyt na rynku

Mając już gotową stronę podażową, należało teraz opanować popyt. Mówi Parag: „Rozmawialiśmy z wieloma pracownikami naszego serwisu i otrzymywaliśmy telefony w sprawie kierowców na żądanie. To żądanie zostało przez nas spełnione ręcznie. Zadzwoniliśmy do kierowcy, a on wykonał całą pracę. W ten sposób osiągnęliśmy pewien wzrost, ale był on powolny. Do 2015 roku w naszej bazie danych mieliśmy 15 000 kierowców i obsłużyliśmy 20 000 klientów”. Jak na razie dobrze.

Warto przeczytać!  Wojsko sprzedaje sprzęt z demobilu. M.in. samochody, motocykle, narzędzia, sprzęt budowlany, rolniczy, medyczny i sportowy [23.05.2023]

W 2015 roku przyjazd Oli i Ubera do Pune uświadomił nam kilka prawd. Mówi Dinesh: „Rozumiemy wartość technologii dla naszej firmy. Ola i Uber skorzystali z aplikacji, która może przynieść wielkie zmiany w naszym biznesie. Ponadto zamiast skupiać się wyłącznie na klientach na żądanie, uznaliśmy, że możemy rozszerzyć nasz rynek, obsługując również sektor korporacyjny.

Opracowanie aplikacji zajęło im dwa lata. Dinesh mówi: „Byliśmy i nadal jesteśmy w fazie bootstrapu. Niezależnie od tego, jakie pieniądze zostały wydane na początku 5 lakh, zostało zrobione przez naszą trójkę. Wszelkie zarobione pieniądze oddawaliśmy w biznes, po tym jak byliśmy bardzo oszczędni w wydatkach. Spotkaliśmy więc inżyniera oprogramowania Munnawara, który był na tyle miły, że opracował naszą aplikację, ale pozwolił nam zapłacić mu w ratach”. Aplikacja była gotowa do wprowadzenia na rynek w 2017 r. Dzięki temu mogliśmy dotrzeć do większej liczby kierowców. Nawet dzisiaj kierowcy w całym kraju pobrali około 55 000 plików”. W międzyczasie dodali do swojej puli klientów firmy i osoby prywatne. Do 2019 roku osiągnęli przychody w wysokości 25 lakh.

Covidowe nauki

Mówi Dinesh: „Covid zaczął się około 2019 roku i na szczęście dla nas nasi klienci korporacyjni, tacy jak M&M, TACO, Faurecia, Bosch, Total Oil, Emerson, ISMT Ltd itp. nadal płacili pensje naszym kierowcom, mimo że nie stawili się oni do pracy. Nasza oferta dla dużych firm różniła się od tej, którą oferowaliśmy klientom zajmującym się stażami i usługami na żądanie. W tym przypadku musieliśmy zarządzać listą płac, aby spełnić wszystkie wymogi ustawowe (GST, PF, ESIS itp.), a firma płaciła nam co miesiąc. Udało nam się uniknąć straty i zapewnić naszym kierowcom dochód w tych trudnych dniach.”

Zrozumieli jednak, że ich sieć wcale nie jest dobra. „Wzrost uległ stagnacji i gdy byliśmy zajęci rozwojem naszych usług, nie zastanawialiśmy się nad tworzeniem sieci, która może być dużym impulsem dla każdej firmy. Ta firma ma szeroki zasięg dzięki osobistym rekomendacjom. Dołączyliśmy więc do wszystkich takich grup networkingowych, TiE Pune, BNI, Saturday Club, MCCI, DCCI itp. To nam bardzo pomogło. Nasze przychody, które pozostawały w stagnacji przed Covidem, teraz wzrosły 2,10 crore” – powiedział.

Rozwój jest jedyną drogą naprzód

Warto przeczytać!  Xi Jinping doprowadził Chiny na skraj przepaści. "Upadająca potęga"

„Do tej pory dzięki naszej platformie wygenerowaliśmy zatrudnienie dla 20 000 kierowców. Co tydzień organizujemy szkolenia dla kierowców, podczas których uczymy ich umiejętności komunikacji, higieny, zachowania się przy prędkości na autostradach, pielęgnacji itp. W szkoleniu może wziąć udział każdy kierowca, choć jest ono bezpłatne, po szkoleniu na prawo jazdy otrzymuje certyfikat . Co tydzień około 50–60 kierowców korzysta ze szkoleń” – mówi Dinesh.

„Ponieważ zaczynaliśmy od wizji zapewnienia kierowców wszystkim właścicielom samochodów i korporacjom w całych Indiach, rozszerzyliśmy nasze usługi na Bombaj i Bengaluru. Nasz wzrost podwoił się od 2,10 crore w latach 21-22, 4,1 crore w latach 22-23 do 9,20 crore w latach 23-24. Pomogło wykorzystanie potencjału w innych miastach. Wcześniej nie obsługiwaliśmy samochodów komercyjnych typu Ola i Uber, teraz zapewniamy im kierowców” – powiedział.

Usługi

Do tej pory obsłużyliśmy 35 000 klientów na żądanie, 12 000 klientów indywidualnych, mamy 65 korporacji, z których wiele znajduje się na liście Fortune 500. Zaczęliśmy od inwestycji w wysokości Na początku zainwestowano 5 lakh i jak dotąd 70 lakh w naszej firmie. W ubiegłym roku nasza działalność rozrosła się do 9,2 crore i trafimy 20 crore w następnym roku finansowym w latach 25-26 zobaczymy przychody 60 crorów.

Głęboko penetrujemy Bombaj, Bangalore, a teraz Delhi, gdzie jest ogromne zapotrzebowanie. Firmy już zwracają się do nas z prośbami o outsourcing kierowców. Oprócz tego pracujemy nad naszym innym przedsięwzięciem – ID Mobility Pvt Ltd, którego celem jest dostarczanie pojazdów elektrycznych na potrzeby usług transportu pracowników dla dużych korporacji. Planujemy zacząć od floty 50 samochodów EV. Ponadto nasza aplikacja stała się teraz bardziej przyjazna dla użytkownika.

„Wcześniej mieliśmy specjalistę ds. oprogramowania, który opracował dla nas aplikację. Teraz kupiliśmy tę firmę i zleciliśmy jej prowadzenie innej firmie zajmującej się oprogramowaniem. W ten sposób mogą dalej rozwijać naszą aplikację, dodając i usuwając funkcje, gdy ich potrzebujemy, i po rozsądnych kosztach”.

Czynnik ryzyka

Chociaż obraz jest różowy, musieli opanować pewne niepewności, takie jak pobieranie prowizji od kierowców. Mówi Dinesh: „Opracowaliśmy e-portfel dla wszystkich kierowców na żądanie. Dzięki temu rozwiązaniu nasza prowizja jest pobierana z portfela kierowcy i przekazywana na nasze konto na długo przed rozpoczęciem podróży klienta. Na przykład kierowca otrzymuje przydział przejazdu na żądanie na cztery godziny, co będzie kosztować klienta 500. Od tej kwoty nasza 20% prowizja ( 100) zostanie potrącona kierowcy przed rozpoczęciem podróży i otrzyma rekompensatę 500 po zakończeniu podróży. Za każdym razem, gdy kierowca chce pojechać na wycieczkę, musi doładować swój e-portfel”.

Warto przeczytać!  ZUS podał dane o wieku emerytalnym. Ogromna zmiana w 3 lata

„W przypadku osób, które chcą zatrudnić kierowców na okres miesięczny lub na stałe, pobieramy prowizję w wysokości miesięcznego wynagrodzenia kierowcy. W ramach tej usługi zawieramy z klientem roczną umowę, w ramach której zapewniamy wymianę kierowcy w przypadku, gdy właściciel chce zastąpić kierowcę lub kierowca odchodzi z pracy, sprawdzenie przeszłości i weryfikację policyjną oprócz programu szkoleniowego, który jest obowiązkowe dla takich kierowców.

„W przypadku klientów korporacyjnych podnosimy miesięczne rachunki z uwzględnieniem wszystkich ustawowych zgodności i pobieramy 15% prowizji od miesięcznego rachunku” – powiedział.

Konkurs

Cóż, istnieje DrivU, który obsługuje tylko klientów na żądanie. Obsługujemy wszystkie kategorie klientów. Poza tym zebrali ogromne rundy finansowania i osiągnęli dochody w wysokości około W zeszłym roku ponad 80 crore. Do tej pory działaliśmy w trybie bootstrap i radzimy sobie świetnie!”

Dzięki ich zrozumieniu tego biznesu i uwzględnieniu kilku zmiennych wygląda na to, że Obrót w wysokości 80 crore z pewnością będzie rzeczywistością dla tych trzech muszkieterów!

Głosy

Indian Drivers to jedna z najbardziej profesjonalnie zarządzanych organizacji, z którymi współpracowaliśmy. Nie tylko rozumieją potrzeby biznesowe, ale także ściśle współpracują z naszymi klientami, co sprawia, że ​​jest to korzystne dla wszystkich zainteresowanych stron. Gorąco je polecamy.

Kuldeep Ghosh, dyrektor generalny i współzałożyciel Cab-Eez Infra Tech Pvt Ltd

Od ponad trzech lat korzystam z miesięcznych usług kierowców od Indian Drivers. Najlepsze w nich jest to, że wysyłają Ci kierowców, dopóki nie będziesz w pełni usatysfakcjonowany. Ponadto, gdy jeden kierowca odchodzi, masz wiele możliwości wyboru kierowcy.

Parikshit Dhopadkar, stały kierowca klienta

Jestem stałym użytkownikiem indyjskich sterowników. Jestem wdzięczny mojemu przyjacielowi, który ich polecił. Ich kierowcy są dobrze wychowani i profesjonalni, a co więcej, są bardzo punktualni!

Jamadar, usługa na żądanie

Z firmą Indian Drivers jestem związany już od dziewięciu lat i jestem bardzo zadowolony. Firma nie pobiera ode mnie żadnych opłat za otrzymanie pracy, niezależnie od tego, czy jest to praca stała, czy badali. Nawet ich personel jest bardzo pomocny i zawsze gotowy do rozwiązania naszych problemów. Jestem dumny i szczęśliwy, że mogę współpracować z indyjskimi kierowcami.

Sunny Salvi, kierowca


Źródło