Motoryzacja

Startupy świadczące usługi mobilne przekształcają usługi samochodowe, przyciągając uwagę dealerów

  • 26 marca, 2024
  • 9 min read
Startupy świadczące usługi mobilne przekształcają usługi samochodowe, przyciągając uwagę dealerów


Fala innowacyjnych start-upów podważa status quo, oferując mobilne naprawy i konserwację samochodów niemal wszędzie. Te przełomowe rozwiązania przyciągnęły uwagę gigantów branżowych, takich jak Ford, AutoNation, GM i Firestone, którzy również ulepszają swoją ofertę usług mobilnych, aby sprostać nowym wymaganiom konsumentów.

The przejęcie RepairSmith przez AutoNation za 190 milionów dolarów podkreśla uznanie branży dla wartości, jaką wnoszą te firmy świadczące usługi mobilne. Forda podobnie, rozszerzony możliwości świadczenia usług mobilnych w maju ubiegłego roku.

Wykorzystując modele usług mobilnych, dealerzy mogą poszerzyć swoją ofertę i zaspokoić potrzeby szerszego grona odbiorców, w tym tych, którzy być może nie kupili swojego pojazdu od ich dealera.

Bryan Frist dzięki uprzejmości Yoshi Mobility

CBT News przeprowadziło niedawno wywiad z Bryanem Fristem, dyrektorem generalnym i współzałożycielem usług mobilnych, rozwijającej się firmy Yoshi Mobility, aby dowiedzieć się więcej o innowacjach w zakresie usług mobilnych oraz o tym, co dealerzy samochodowi mogą zyskać dzięki tym usługom.

Wiadomości CBT: Zabierz mnie od pomysłu do powstania, aż do miejsca, w którym znajduje się obecnie Yoshi Mobility. Jak wyglądała podróż?

Bryana Frista: Założyliśmy firmę w 2015 roku, w erze Amazona. Chociaż zachowania konsumentów zmieniały się przez ostatnie 10–20 lat, od chwili założenia firmy zaobserwowaliśmy prawdziwe przyspieszenie w kierunku usług dostawczych w różnych branżach. Na przykład usługi takie jak dostawa artykułów spożywczych nagle znów stały się popularne, a dolary inwestorów zaczęły napływać do przestrzeni kosmicznej. Wiele rzeczy, do których wszyscy są dziś przyzwyczajeni, było nowością zaledwie pięć lat temu.

Zatem to Amazon i zmiana preferencji konsumentów doprowadziły do ​​powstania pomysłu mobilnych usług konserwacji pojazdów. Podczas studiów w Harvard Business School moi współzałożyciele i ja przyglądaliśmy się branżom, które nie zostały dotknięte innowacjami. Natknęliśmy się na model stacji benzynowej i prosty pomysł był taki: czy moglibyśmy zapewnić klientom lepsze doświadczenia jako alternatywę dla pójścia na stację benzynową? Bardzo prosty pomysł w starej i przestarzałej branży, w której od ponad stu lat nie było innowacji.

Naszą ogólną misją wówczas, podobnie jak obecnie, jest sprawienie, aby posiadanie samochodu i zarządzanie nim przebiegało bezproblemowo. To podsumowuje wszystko. We wszystkim, co robimy, zadajemy sobie pytanie, w jaki sposób możemy sprawić, że posiadanie samochodu i zarządzanie nim będzie dla naszych klientów bezproblemowe?

Warto przeczytać!  GM i Stellantis ratują niewypłacalnego dostawcę części

Współpracując z flotami, dealerami samochodowymi i firmami dostawczymi, ostatnio odkryliśmy, że borykają się oni z wieloma takimi samymi problemami, jakie odczuwają konsumenci. Na przykład mogliby zapłacić komuś, kto będzie zabierał te samochody pojedynczo poza plac budowy, aby je naprawić, zatankować, umyć i tak dalej w tradycyjnym modelu. Mogą też poprosić nas o przyjazd i wykonanie wielu z tych usług na miejscu. Mamy więc grupę partnerów, u których dokładnie to robimy. Przyjeżdżamy i serwisujemy ich pojazdy tam, gdzie i kiedy jest to dla nich wygodne.

Uruchamianie wydajności operacyjnej

Startupy świadczące usługi mobilne to nie tylko dodatkowa wygoda – to możliwa strategiczna przewaga dla sprzedawców detalicznych. Przyjmując rozwiązania w zakresie usług mobilnych, dealerzy mogą zwiększyć swoją efektywność operacyjną, zmniejszyć koszty ogólne i oferować usługi dostosowane do potrzeb współczesnych konsumentów.

Dla sprzedawców samochodów korzyści są wielorakie. Te usługi mobilne umożliwiają dealerom:

  • Zwiększaj punkty kontaktu z klientami
  • Oferuj spersonalizowane usługi
  • Zmniejsz złożoność logistyczną tradycyjnych modeli usług
  • Zwolnij siłę roboczą i zasoby związane z obsługą stałą
  • Skróć czas oczekiwania na obsługę klientów

CBT: W większości przypadków dział operacji stałych u dealera zajmuje się niektórymi elementami konserwacji. Czy zauważasz, że dealerzy przychodzą do Ciebie i współpracują z Tobą, aby umieścić te zasoby operacyjne gdzie indziej?

BF: Współpracujemy z dealerami w wielu stanach. Obecnie jesteśmy obecni w 12 stanach i mamy dealerów dosłownie od Kalifornii po Tennessee. Pracujemy z nimi na różne sposoby. Po pierwsze, zajmiemy się przyjazdami nowych samochodów. Jest to najbardziej podstawowy sposób: przyjeżdżają na platformie, jest 30 pojazdów, wysadzają je, a my je tankujemy. Sprawienie, że dostawa będzie bezproblemowa.

Największą wartością, jaką w tym widzimy, są oszczędności w kosztach pracy i usprawnienie operacji. Nie musisz mieć kogoś, kto przewozi samochody tam i z powrotem na stację benzynową. Również odpowiedzialność, o której wiele słyszymy. Rozmawiałem z jednym właścicielem salonu samochodowego i powiedział, że jeden z ich ludzi wbił w ścianę nowiutki, naprawdę drogi samochód. Zatem logistycznie możemy wyeliminować te podstawowe, podstawowe rzeczy.

Wraz z pojawieniem się nowych samochodów zaczynamy również zajmować się inspekcjami, co jest naprawdę interesujące – inspekcjami PDI. Robimy to zarówno z dealerami, jak i z głównymi graczami z branży mobilności, takimi jak Uber. W przypadkach związanych z mobilnością pomagamy wdrażać nowych kierowców, szybko i skutecznie sprawdzając ich pojazdy. Właśnie zakończyliśmy dziś w San Diego inspekcję Tesli Cybertruck dla kierowcy Turo.

Warto przeczytać!  Chiny stawiają na rynek wodoru

Ale wracając do dealerów, wiele z tych firm ma grupy części i dostawców, które dostarczają części różnym dealerom, a my dużo współpracujemy z tymi, którzy zajmują się tankowaniem i serwisem. Istnieją również floty wypożyczane. Obsługujemy wiele flot wypożyczonych u dealerów. Nasi partnerzy uważają, że nasze usługi są o wiele, wiele wydajniejsze, a oszczędność pracy mówi sama za siebie. Oszczędzasz na kosztach tragarzy, nie musisz robić rzeczy, które naprawdę obciążają aktywa.

Dostosowanie do samochodów ekologicznych

W miarę jak branża skłania się w stronę pojazdów elektrycznych (EV) i nowych technologii motoryzacyjnych, elastyczność modeli usług mobilnych staje się jeszcze ważniejsza. Usługi te mają wyjątkową pozycję, aby zaspokoić zmieniające się potrzeby właścicieli pojazdów elektrycznych, oferując ładowanie, konserwację i wsparcie w drodze. Dla dealerów oznacza to utrzymanie pozycji lidera na szybko rozwijającym się rynku, zapewnienie, że będą one aktualne i atrakcyjne dla nowego pokolenia nabywców samochodów.

CBT: Jak widzisz tego rodzaju powolną ewolucję w kierunku pojazdów elektrycznych i ekologicznych? Czy planujecie dostosować do tego swój biznes?

BF: Spędzamy nad tym dużo czasu. Mój współzałożyciel, Dan Hunter, jest naszym dyrektorem ds. pojazdów elektrycznych. Zasiada w zarządzie NFPA, który kształtuje wiele przepisów dotyczących ładowania pojazdów elektrycznych.

Dla nas nigdy nie chodziło tylko o gaz. Nigdy nie postrzegaliśmy siebie jako firmy gazowniczej. Chcemy, aby posiadanie samochodu i zarządzanie nim było bezproblemowe, co obejmowałoby szeroki zakres usług. Jesteśmy agnostykami energetycznymi. W rzeczywistości zapewniamy dziś naszym klientom ładowanie o różnych pojemnościach i mamy w tym roku wiele ekscytujących rzeczy do ogłoszenia w tym zakresie. Wierzymy, że możemy odegrać kluczową rolę, pomagając branży w przyspieszeniu ku przyszłości bezemisyjnej.

Rozważając konserwację pojazdów elektrycznych, istnieje wiele możliwości, a opony są tego najlepszym przykładem. Producenci odkryli, że opony w pojazdach elektrycznych zużywają się około 20 procent szybciej niż opony w pojazdach napędzanych gazem. Biorąc to pod uwagę, właściciele pojazdów elektrycznych częściej niż właściciele pojazdów napędzanych gazem poszukują nowych opon na rynku. To właśnie tutaj pojawia się nasz zespół, który pomaga właścicielom pojazdów elektrycznych od zakupu opon po montaż.

Warto przeczytać!  Dlaczego rok 2023 może być kolejnym trudnym rokiem dla branży motoryzacyjnej

Przyszłościowa technologia

Wzrost liczby start-upów świadczących usługi mobilne oznacza znaczącą zmianę w podejściu do konserwacji samochodów, sygnalizując przejście w kierunku wygodniejszych i responsywnych rozwiązań w branży motoryzacyjnej. Firmy takie jak Yoshi Mobility przewodzą tym zmianom, oferując usługi, które dostosowują się do szybkiego stylu życia konsumentów i zmieniającego się krajobrazu branży, zwłaszcza wraz z rozwojem pojazdów elektrycznych. W tym trendzie chodzi nie tylko o wygodę; jest to odzwierciedleniem szerszej ewolucji w pielęgnacji samochodów, gdzie elastyczność i zdolność adaptacji stają się coraz ważniejsze.

CBT: Co sprawia, że ​​motoryzacja jest wyjątkowa z Twojej perspektywy, skoro udało Ci się zbudować takie zaawansowane technologicznie rozwiązanie?

BF: Zawsze powtarzam naszemu zespołowi, stojącemu za sztuczną inteligencją, transformacja energetyczna, która zachodzi obecnie w przemyśle motoryzacyjnym, jest największą rzeczą, jaka dzieje się w naszym pokoleniu. A odegranie w tym roli to naprawdę szansa, która zdarza się raz na ponad 100 lat. I właśnie to jest dla nas tak inspirujące i intrygujące. Właśnie tym jesteśmy bardzo podekscytowani.

Zaczęliśmy od tego pomysłu: czy moglibyśmy zmienić sposób, w jaki ludzie zaopatrują się w paliwo, co jest najczęstszym problemem przeciętnego właściciela samochodu? Jak wspomniałem, tradycyjny model nie doczekał się innowacji od czasu jego wynalezienia w czasach Henry’ego Forda. Szczerze mówiąc, wiele elementów przemysłu motoryzacyjnego jest nadal bardzo przestarzałych i to nas ekscytuje. Aby zapewnić więcej opcji naszym klientom w całym kraju.

Nie postrzegamy siebie jako bezpośrednich konkurentów warsztatów serwisowych, dealerów czy czegokolwiek innego. W rzeczywistości postrzegamy siebie jako podmioty rozszerzające ofertę i dające konsumentom i flotom opcje. Właściwie zalecamy, abyś nadal zwracał się do dealera w sprawie pewnych rzeczy, a my mamy partnerstwa, które sprawiają, że rozdanie przebiega bezproblemowo. Ale niektórymi mniejszymi rzeczami możemy się zająć. Z tego, co słyszę od naszych partnerów, pozwala im to skupić się na większych biletach. Dbamy o drobne i częste rzeczy, dzięki czemu punkty serwisowe dealerów są otwarte dla bardziej kompleksowych usług.


Źródło