Świat

Stary przyjaciel mówi, że Stockton Rush wiedział, że łódź podwodna Titanica jest skazana na zagładę w szokującym wywiadzie telewizyjnym

  • 20 lipca, 2023
  • 5 min read
Stary przyjaciel mówi, że Stockton Rush wiedział, że łódź podwodna Titanica jest skazana na zagładę w szokującym wywiadzie telewizyjnym


Były przyjaciel Stockton Rush podniósł nowe oszałamiające zarzuty przeciwko zmarłemu dyrektorowi generalnemu OceanGate.

Katastrofalna implozja Tytana, która miała miejsce 18 czerwca, jest nadal badana przez wiele władz morskich, w tym amerykańską straż przybrzeżną, a także kanadyjską Radę Bezpieczeństwa Transportu i francuską komisję ds. badania wypadków morskich.

Straż przybrzeżna zwołała w zeszłym miesiącu Marine Board of Investigation i zapowiedziała, że ​​przeprowadzi publiczne przesłuchanie, gdy tylko zostanie ustalone, co spowodowało awarię łodzi podwodnej podczas nurkowania na głębokość 12 000 stóp do wraku Titanica.

W następstwie tragedii OceanGate i jego dyrektor generalny znaleźli się pod ostrzałem za rzekome zlekceważenie litanii ostrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa od ekspertów branżowych i pasażerów, którzy nurkowali na Tytanie. Były przyjaciel Rusha, Karl Stanley, który jest właścicielem firmy zajmującej się ekspedycjami nurkowymi w Hondurasie, postawił nowe zarzuty w jednym z odcinków serialu. 60 minut Australii który był emitowany w weekend.

Warto przeczytać!  Zmarł były minister Unii Sharad Yadav

„Myślę, że Stockton projektował pułapkę na myszy dla miliarderów” – powiedział Stanley. „Na pewno wiedział, że to się tak skończy. Dosłownie iw przenośni wyszedł z największym hukiem w historii ludzkości, z jakim można wyjść. Kto był ostatnią osobą, która zabiła jednocześnie dwóch miliarderów i kazała im zapłacić za ten przywilej?

Rush, brytyjski miliarder Hamish Harding, znany francuski nurek Paul-Henri Nargeolet i pakistański biznesmen Shahzada Dawood i jego 19-letni syn Suleman byli na pokładzie Tytana, gdy implodował.

Przed konfliktem z Rushem Stanley udał się na wycieczkę na pokładzie Tytana u wybrzeży Bahamów w 2019 roku. W e-mailach odkrytych przez The New York Times wymiany między dwoma entuzjastami głębin morskich, pan Stanley powiedział panu Rushowi, że podczas nurkowania usłyszał głośny trzask.

„Co trzy do czterech minut słychać było głośne odgłosy przypominające wystrzał” – wspomina Stanley 60 minut wywiad. „Niesamowity dźwięk do usłyszenia, gdy jesteś tak głęboko w oceanie w jednostce, która wcześniej tylko raz zanurzyła się na taką głębokość”.

Dyrektor generalny OceanGate, Stockton Rush, był na pokładzie Tytana, kiedy ten implodował w zeszłym miesiącu

Pan Stanley powiedział, że wierzy, że dźwięk był pękającym kadłubem Titana z włókna węglowego, ale kiedy zgłosił te obawy Rushowi, dyrektor generalny OceanGate podobno je odrzucił.

Warto przeczytać!  ONZ przewiduje, że do połowy roku Indie prześcigną Chiny jako najbardziej zaludniony kraj świata

„Dosłownie namalowałem zdjęcie jego rozbitej łodzi podwodnej na dole, ale nawet to nie wystarczyło” — powiedział Stanley. „Nie mam wątpliwości, że to rura z włókna węglowego była częścią mechaniczną, która uległa awarii”.

Władze morskie badające implozję nie ujawniły, co było przyczyną tragedii.

Włókno węglowe jest niezwykłym materiałem na głębinowe łodzie podwodne, ponieważ jest słabsze niż lita stal lub tytan, z których zwykle wykonuje się takie statki. Chociaż jest szeroko stosowany w samolotach, w przemyśle morskim powszechnie wiadomo, że włókno węglowe nie jest używane w nurkowaniu głębinowym.

„Byli tak dumni z obnoszenia się z przyjętymi normami… Naprawdę musisz wiedzieć, co robisz, a ja nie byłem przekonany, że jest tam taki poziom wiedzy”, powiedział Rob McCallum, który konsultował się z OceanGate w 2009 r., zanim porzucił obawy, że Rush przyspiesza rozwój statku. 60 minut.

Pan McCallum, założyciel firmy EYOS Expeditions, zajmującej się badaniami głębinowymi i wycieczkami, powiedział Rush w e-mailu z 2018 r., że „potencjalnie wprowadza siebie i swoich klientów w niebezpieczną dynamikę”.

Ten niedatowany obraz dostarczony przez OceanGate Expeditions w czerwcu 2021 r. Przedstawia łódź podwodną Titan firmy

(Wyprawy Oceangate)

Szczątki z łodzi podwodnej Titan, wydobyte z dna oceanu w pobliżu wraku Titanica, są rozładowywane na molo w St John’s w Nowej Fundlandii w Kanadzie

„Błagam was, abyście dołożyli wszelkich starań podczas testów i prób morskich i byli bardzo, bardzo konserwatywni” – napisał w e-mailach, które otrzymało BBC. „Chociaż cenię przedsiębiorczość i innowacyjność, potencjalnie narażasz całą branżę na ryzyko”.

Warto przeczytać!  Mapy wojenne Ukrainy pokazują wpływ zwycięstwa Rosji

W niesamowitym ostrzeżeniu McCallum dodał: „W twoim wyścigu do [the] Titanic odzwierciedlasz to słynne okrzyk: „Ona jest niezatapialna”.

Pan McCallum powiedział podczas wywiadu z 60 minut że próbował zrobić wszystko, co w jego mocy, aby odwieść Rusha, bezskutecznie.

– Nurkowali w czymś, co naprawdę było tykającą bombą zegarową. Nie mogę powiedzieć, że z technicznego punktu widzenia byłem zaskoczony” – powiedział.

Firma OceanGate z siedzibą w Everett w stanie Waszyngton ogłosiła na początku tego miesiąca, że ​​zawiesiła wszystkie operacje. Współzałożyciel firmy i przyjaciel Rusha, Guillermo Sohnlein, zaprzeczył zarzutom pana Stanleya, zauważając, że jego zdaniem media przedstawiają niewłaściwy obraz Rusha.

„Czułem, że to, co robimy, jest właściwe i zmierza we właściwym kierunku” – powiedział Sohnlein 60 minut.


Źródło