Podróże

Statki American Queen Voyages mają niepewne cele podróży: Cotygodniowe podróże

  • 11 marca, 2024
  • 4 min read
Statki American Queen Voyages mają niepewne cele podróży: Cotygodniowe podróże


Los siedmiu statków American Queen Voyages (AQV) jest dla nas najważniejszy po zamknięciu w zeszłym miesiącu krajowej linii rejsów rzecznych i bankructwie ich spółki-matki, Hornblower Group.

Jak wynika z dokumentów złożonych przez Hornblowera pod koniec ubiegłego miesiąca w amerykańskim sądzie upadłościowym w Houston, aktywa AQV mają zostać wystawione na aukcji 27 marca, jeśli kupujący nie zgłosi się wcześniej.

Flota firmy obejmuje cztery klasyczne wiosła pod banderą USA: flagowy American Queen, American Duchess, American Empress i American Countess. Statki te pływały po rzekach Mississippi, Columbia i Snake.

AQV jest także właścicielem dwóch przybrzeżnych krążowników krążownikowych pod banderą Bahamów, Ocean Navigator i Ocean Voyager, które wcześniej pływały po Wielkich Jeziorach, a także ma długoterminową umowę czarterową na Ocean Victory, statek ekspedycyjny pływający pod banderą Bahamów, który pływał między Alaską a Wybrzeżem Północno-zachodni Pacyfik.

Pozostaje spekulacja, czy kupnem któregokolwiek ze statków AQV mogą być zainteresowane linie American Cruise Lines (ACL) lub Viking, które obsługują rejsy rzeczne w USA.

ACL szybko się rozwija dzięki nowoczesnym łodziom rzecznym i statkom przybrzeżnym. Jej flota składająca się z 20 statków obejmuje cztery wiosła, z których trzy firma zbudowała w swojej stoczni w Maryland. Viking obsługuje tylko jeden statek w USA – Viking Mississippi.

Warto przeczytać!  Te kolczyki sztyfty z diamentową poduszką są zbyt kuszące, by je przegapić

Dyrektor generalny ACL, Charles Robertson, powiedział, że jest jeszcze za wcześnie, aby określić, czy firma kupi któryś ze statków AQV, ale nie wykluczył takiej możliwości.

„Z pewnością będziemy zainteresowani i zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zrozumieć, co jest tam dostępne” – powiedział.

Viking nie komentuje swojego potencjalnego zainteresowania, ale jego statek Mississippi stylistycznie różni się od jednostek AQV.

Biorąc jednak pod uwagę wyzwania związane z budową statków wycieczkowych w USA – statek Viking Mississippi zadebiutował w 2022 r., pięć lat po pierwotnie planowanym zwodowaniu, w dużej mierze z powodu opóźnień w budowie statków – flota statków rzecznych pływających pod banderą USA może być atrakcyjna dla każdego potencjalnego operatora krajowego.

Peter Shaerf, dyrektor zarządzający w AMA Capital Partners, powiedział, że American Queen jest zdecydowanie najcenniejszym statkiem we flocie AQV, mimo że ma prawie 30 lat, i stwierdził, że widzi, że kupujący może wyróżnić ten statek.

„Nie byłoby dla mnie zaskoczeniem, gdyby ACL zgłosiło się i złożyło ofertę, ale nie sądzę, że oferowaliby zbyt wiele” – powiedział Shaerf.

Warto przeczytać!  Kobieta z pokolenia Z ostrzega, że ​​życie Van nie jest tak „uwielbione”, jak widać w mediach społecznościowych

Znalezienie kupca na całą markę i flotę – dodał – może okazać się trudniejsze. Odbudowa marki AQV, poza procesem trwającym od dwóch do trzech lat, który może obejmować ogromne koszty renowacji, tak wygląda przyszłość dla potencjalnego nabywcy.

„W przypadku bankructwa cała marka zostaje zniszczona” – powiedział. „Trzeba odbudować markę. Trzeba wrócić do rentowności. To długa droga. To stare statki”.

Statek American Queen zadebiutował w 1995 r. i został gruntownie odnowiony w 2013 r. American Duchess został zbudowany jako łódź do kasyna w 1995 r. i przebudowany na rzeczny statek wycieczkowy w 2017 r. American Countess został również zbudowany jako łódź do kasyna w 1995 r. i przekształcony w statek nocny w 2021 r. Amerykańska Cesarzowa zadebiutowała w 2003 r., a kapitalny remont przeszła w 2014 r.

Znalezienie kupca, który przejmie flotę i zmieni jej markę, również będzie wyzwaniem, powiedział Shaerf, ponieważ marka stanowiłaby konkurencję dla ACL i Viking, które obsługują nowe statki i planują budowę kolejnych.

Pływające alternatywne zastosowania

Możliwe, że kupujący znajdzie alternatywne zastosowania dla statków AQV poza statkami wycieczkowymi nocującymi.

Warto przeczytać!  10 najtańszych miejsc na emeryturę w Kanadzie

Istnieją rowery wiosłowe, które działają jako stale zadokowane hotele i restauracje, na przykład w Savannah w stanie Georgia i San Francisco. Shaerf powiedział, że istnieją inne możliwości w zakresie nieruchomości.

„Możliwe krótkie rejsy jednodniowe. Myślę, że ktoś musi wykazać się kreatywnością” – powiedział.

Nawet jeśli nikt nie kupi statków AQV, Shaerf stwierdził, że marka i inne aktywa własności intelektualnej, takie jak lista mailingowa, nadal mają wartość.

„Wyobrażam sobie, że lista mailingowa ACL jest prawie taka sama [as AQV’s]. Nie wiem, czy dużo zapłaciliby za swoją listę mailingową” – powiedział Shaerf. „Ale Viking, jako nowicjusz w tej grze, może tego chcieć”.


Źródło