Motoryzacja

Stellantis chce spotkać się z potencjalnymi dilerami mniejszościowymi

  • 5 lutego, 2023
  • 5 min read
Stellantis chce spotkać się z potencjalnymi dilerami mniejszościowymi


DALLAS — zespół ds. różnorodności dealerów Stellantis lubi budować ławkę wykwalifikowanych kandydatów, do których może się zwrócić, gdy pojawią się możliwości posiadania, ale będą musieli uzupełnić tę listę po wichrze aktywności w ciągu ostatnich dwóch lat.

Stellantis odnotował zysk netto w wysokości 60 dealerów mniejszościowych w 2021 i 2022 roku łącznie po jednocyfrowych wzrostach w 2020 i 2019 roku. Producent samochodów zakończył 2022 rok z 243 sklepami należącymi do mniejszości.

Sieć dealerów firmy jest dojrzała, więc nie ma wielu otwartych punktów, powiedział Eric Wong, starszy menedżer ds. reprezentacji rynkowej, różnorodności dealerów i technologii w amerykańskiej firmie Stellantis. Wong powiedział, że kandydaci należący do mniejszości zazwyczaj kupują swoje sklepy w ramach transakcji kupna-sprzedaży.

44-letni Wong rozmawiał z reporterem sztabowym Vincem Bondem Jr. podczas NADA Show o tym, jak wyszukuje i dopasowuje kandydatów na dealerów mniejszości do odpowiednich sklepów. Wyjaśnił również, jakie czynniki przedsiębiorcy powinni wziąć pod uwagę przed przeprowadzką do nowego miasta, aby prowadzić sklep. Oto zredagowane fragmenty.

Q: Jakie wyzwania stoją przed Tobą w tej roli? Jak znaleźć ludzi, którzy są zakwalifikowani do tych dealerów?

Warto przeczytać!  Skrzyżowanie 12-25-22 | Wiadomości motoryzacyjne

O: Staramy się podnosić świadomość za pośrednictwem tej platformy. Wiele kampanii uświadamiających miało miejsce przed NADA, podczas NADA. Chęć rozpowszechnienia informacji, ponieważ oprócz naszej sieci partnerów (Chrysler Minority Dealers Association i National Association of Minority Automobile Dealers) istnieje jeszcze inny świat talentów, którzy nie są świadomi tego, co robimy ani jak się z nami skontaktować . Kluczową sprawą jest więc dotarcie do tych talentów i poinformowanie ich o tym. Chodź, porozmawiaj z nami. Pozwól nam pracować z Tobą, aby określić, jaka jest właściwa ścieżka, która zapewni Ci szansę.

Jak znajduje cię ktoś, kto pewnego dnia chce wejść do sklepu?

Najpierw zaczynasz od mniejszościdealers.com. Nasz adres URL nie jest związany z marką, więc wpisując mniejszościdealers.com, trafiasz do nas. Następnie przeprowadzimy rozmowę z kandydatem po przyjrzeniu się trzem rzeczom, bo to te rzeczy, które są na mapie, są najważniejsze. Nr 1: Chcemy zrozumieć strefę wpływów kandydata. Na jakich rynkach wiesz, że możesz wejść? Masz ławkę talentów, którą możesz zabrać ze sobą lub wezwać. Możesz wywrzeć wpływ i zbudować ten biznes. To jest pierwszy kawałek.

Warto przeczytać!  Dlaczego dyrektor generalny Stellantis, Tavares, tnie koszty w USA i Europie

Drugi element to rozmiar. Chcemy mieć pewność, że rozmiar jest odpowiedni dla osoby, biorąc pod uwagę jej doświadczenie, poziom kapitału. Dla nas nie jest to podejście szablonowe. Prowadzimy rozmowę z kandydatem. Trzecią i najważniejszą rzeczą jest czekanie, aż taka okazja się pojawi. Nie mamy zbyt wielu otwartych punktów. Nasza sieć nie jest w trybie ekspansji, więc wiele z nich opiera się na transakcjach kupna-sprzedaży i możliwości sparowania kandydata z transakcją kupna-sprzedaży.

Czy jest dostępna pomoc finansowa dla nowych dealerów?

Kiedyś mieliśmy program rozwoju dealerów, który ma portfel korporacyjny. My już go nie mamy z przyczyn wewnętrznych, ale mamy inny dostęp do kapitału. Dla nas jedną z rzeczy, których jesteśmy świadomi, jest fakt, że kandydaci, zwłaszcza nowi kandydaci, którzy próbują przebić się przez pułap przedsiębiorczości, będąc w stanie zabezpieczyć swoją niezależność finansową, jeśli wolicie, wiele który opiera się na dostępie do kapitału.

Współpracujemy z różnymi bankami w celu zapewnienia dostępu do kapitału. Wzięlibyśmy pod uwagę nasze zaangażowanie na zasadzie „deal-by-deal”. Jeśli to ma sens [and] musimy być zaangażowani, aby transakcja doszła do skutku, ocenimy ją indywidualnie.

Warto przeczytać!  E-paliwa sprawiają, że przyszłość pojazdów elektrycznych w Europie jest niepewna

Czy jest jakiś konkretny obszar w kraju, w którym możliwości znalezienia dealera są bardziej dojrzałe?

Wszystko zależy od rynku. W dowolnym momencie na dowolnym rynku mogą pojawić się oferty kupna-sprzedaży. Powiem ci jednak, że z punktu widzenia reprezentacji mniejszości stany uśmiechu są zawsze świetne dla każdego producenta. Jeśli chodzi o północno-wschodnie części regionu Wielkich Jezior / Środkowego Zachodu, zawsze stanowią one wyzwanie.

Dealerzy mniejszościowi czasami przechodzą na emeryturę i sprzedają niemniejszości, a to może zaszkodzić liczbom. Co sądzisz o tym problemie?

Chciałbyś, aby ten właściciel/operator mniejszościowy rozważył sprzedaż innemu właścicielowi/operatorowi mniejszościowemu lub dał temu innemu właścicielowi/operatorowi mniejszościowemu taką możliwość. Odwrotna strona medalu, w której pojawia się frustracja i niepewność co do podejścia do tematu: OK, a co jeśli to nie była najwyższa oferta? Jako osoba, która zbudowała biznes, nie mając nic na początek i zbudowała wartość w biznesie, ile procent jestem skłonny wziąć mniej niż to, co mi zaoferowano? To osobista decyzja. Myślę, że to jest najtrudniejsza część tego równania.


Źródło