Motoryzacja

Stellantis, LG Energy wdraża „plany awaryjne” w Kanadzie

  • 15 maja, 2023
  • 4 min read
Stellantis, LG Energy wdraża „plany awaryjne” w Kanadzie


OTTAWA — stellantis i LG Energy Solution z Korei Południowej wdrażają „plany awaryjne” związane z wartą ponad 4 miliardy dolarów inwestycją w fabrykę akumulatorów w Kanadzie, ponieważ rząd federalny nie dotrzymał swoich obietnic, powiedział rzecznik Stellantis.

„Na dzień dzisiejszy rząd kanadyjski nie wywiązał się z tego, co zostało uzgodnione, dlatego Stellantis i LG Energy Solution natychmiast rozpoczną wdrażanie swoich planów awaryjnych” – powiedział Stellantis w krótkim oświadczeniu przesłanym e-mailem w piątek.

LG Energy i Stellantis zapowiadał inwestycję w ubiegłym roku założyć dużą, krajową fabrykę akumulatorów EV w Kanadzie.

W tamtym czasie kanadyjski minister ds. Innowacji Francois-Philippe Champagne opisał umowę, która obejmowała około 1,48 miliarda dolarów kanadyjskich (1,1 miliarda dolarów) od LG Energy oraz nieujawnione wkłady rządów federalnych i prowincji, jako największą w historii kanadyjskiego sektora samochodowego.

Rzecznik Champagne powiedział w piątek, że „przemysł samochodowy ma kluczowe znaczenie dla kanadyjskiej gospodarki i dla setek tysięcy kanadyjskich pracowników”.

„Nadal negocjujemy w dobrej wierze z naszymi partnerami. Naszym najwyższym priorytetem jest i pozostaje uzyskanie najlepszej oferty dla Kanadyjczyków” – powiedział rzecznik.

Wcześniej minister finansów Chrystia Freeland powiedziała, że ​​Kanada prowadzi „dobre rozmowy” ze Stellantis, po tym jak gazeta doniosła, że ​​producent samochodów szuka lepszych dotacji rządowych niż pierwotnie oferowane przez Ottawę.

Warto przeczytać!  Forvia planuje znaczny wzrost produkcji wodoru w Ameryce Północnej

„My, jako zespół rządu federalnego, pracujemy bardzo, bardzo ciężko nad Stellantis, jesteśmy bardzo, bardzo skupieni na tym” – powiedział Freeland dziennikarzom podczas rozmowy telefonicznej po spotkaniach z partnerami G7 w Japonii.

Stellantis grozi, że wyciągnie wtyczkę z fabryki akumulatorów, jeśli umowa z rządem nie zostanie złagodzona do poziomu, jaki Volkswagen uzyskał w tym roku, The Gwiazda Toronto — poinformowała w piątek gazeta, powołując się na anonimowe źródła.

Gwiazda powiedział, że Stellantis zaczął szukać wzbogaconej umowy w Kanadzie wkrótce po tym, jak amerykańska ustawa o redukcji inflacji, która oferuje 369 miliardów dolarów dotacji na pojazdy elektryczne i inne czyste technologie, weszła w życie w zeszłym roku.

Ogłoszona w tym roku umowa Kanady z Volkswagenem na gigantyczną fabrykę akumulatorów jest największą pojedynczą inwestycją w historii krajowego łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych.

Rząd federalny zobowiązał się zapewnić do 13,2 miliarda CAD ulg podatkowych na produkcję do 2032 roku, podczas gdy największy europejski producent samochodów zainwestować do 7 mld CAD do budowy zakładu St. Thomas, Ontario.

Kanada, w której znajduje się duży sektor wydobywczy minerałów, w tym litu, niklu i kobaltu, stara się pozyskać firmy zaangażowane na wszystkich poziomach łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych za pośrednictwem wielomiliardowego funduszu zielonych technologii, ponieważ świat dąży do ograniczenia emisji dwutlenku węgla.

Warto przeczytać!  Firma nie dostarczyła ani jednego samochodu po wyprodukowaniu Mustanga EV z 1967 r.

PROSIMY O ZAKOŃCZENIE SPORÓW

W międzyczasie burmistrz Windsoru Drew Dilkens i Unifor, związek zawodowy reprezentujący 3-godzinnych pracowników Detroit w Kanadzie, wydali w weekend osobne oświadczenia, wzywając obie strony do rozwiązania sporu.

„Rząd i Stellantis grają o wysoką stawkę, w której stawia się środki do życia dziesiątek tysięcy kanadyjskich pracowników samochodów” – powiedziała przewodnicząca Unifor National Lana Payne. „Zobowiązania zostały podjęte, a Unifor i nasi członkowie w pełni oczekują, że wszystkie strony ich dotrzymają”.

Dilkens zrzucił winę na Ottawę. „Cała umowa jest obecnie kwestionowana, ponieważ rząd federalny nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań, co zagraża nie tylko ukończeniu instalacji pojazdów elektrycznych, ale także naszym wysiłkom mającym na celu przyciągnięcie dodatkowych inwestycji do regionu”.

Zauważył, że miasto „odegrało kluczową rolę… gromadząc teren i zapewniając fundusze na wsparcie obsługi i przygotowanie gruntów pod obiekty”.

Głos zabrał również Flavio Volpe, prezes Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych, który wyraża optymizm co do kontynuacji inwestycji.

„Na szczęście obie strony są bardzo oddane miastu, łańcuchowi dostaw i jego pracownikom” – powiedział Volpe w tweecie opublikowanym 13 maja. „Spodziewam się, że sobie z tym poradzimy”.

Warto przeczytać!  Tesle tracą wartość odsprzedaży, gdy Musk tnie ceny

Dodał, że ujawniono „trudne negocjacje, które zostały upublicznione. Kiedy Kanada zdobyła tę niesamowitą inwestycję, Stany Zjednoczone odpowiedziały największą ofertą dotacji w historii motoryzacji. Stellantis kieruje swoją odpowiedzialność powierniczą do swoich akcjonariuszy tak, jak powinien.


Źródło