Filmy

Steven Spielberg usunął swoje nazwisko z tej młodzieżowej komedii z lat 80. po obejrzeniu ostatecznej wersji

  • 21 lipca, 2024
  • 7 min read
Steven Spielberg usunął swoje nazwisko z tej młodzieżowej komedii z lat 80. po obejrzeniu ostatecznej wersji


Wielkie zdjęcie

  • Steven Spielberg ma bogatą spuściznę, która obejmuje takie przeboje jak
    ET
    I
    Park Jurajski,
    ale jest wybredny w kwestii swoich projektów.
  • Filmy dla nastolatków z lat 80. XX w. w dużej mierze odwoływały się do buntowniczej kultury młodzieżowej, ale nie wszystkie klasyki kina trafiały w sedno.
  • Spielberg usunął swoje nazwisko
    Godzina trzecia
    ze względu na mroczny styl, kłócący się z jego marką podnoszących na duchu, przyjaznych rodzinie filmów.



Pionier współczesnej ery blockbusterów, Steven Spielberg, jest nagrodzonym Oscarem filmowcem, który zaszczycił srebrny ekran niezliczoną ilością filmów jako reżyser, producent i scenarzysta. Nie można zaprzeczyć, że jego nowatorska, kreatywna wizja czyni go jedną z najbardziej wpływowych postaci w historii kina, dając światowym klasykom, takim jak Poszukiwacze zaginionej Arki (1981), ET (1982) Szeregowiec Ryan (1998) i Lista Schindlera (1993). Od zapierających dech w piersiach eposów po oszałamiające przygody akcji, Steven Spielberg jest uosobieniem wszechstronnego reżysera, ale to również czyni go wybrednym.

Tysiące początkujących aktorów i filmowców podziwiało Stevena Spielberga przez całą swoją karierę, a możliwość pracy u jego boku to spełnienie marzeń. Wraz z premierą Szczęki (1975), Spielberg stał się powszechnie znany. Park Jurajski W 1980 roku reżyser został współzałożycielem Amblin Entertainment, a studio utrzymało swoją reputację studia przyjaznego rodzinom. Więc kiedy w latach 80. powstała młodzieżowa komedia, Godzina trzecia (1987)miał zostać dodany do listy jego osiągnięć, ale Spielberg zrezygnował z tego pomysłu.



„Three O’Clock High” był znacznie mroczniejszy niż przeciętny film dla nastolatków z lat 80.

Aktorzy Three O'Clock High siedzą razem na samochodzie na zdjęciu promocyjnym
Zdjęcie za pośrednictwem Universal Pictures

W latach 80. XX wieku fala komedii dla nastolatków zdominowała przemysł filmowy jak żadna inna. Świat doświadczył znaczącej zmiany demograficznej, gdy nowe pokolenie, Gen X, weszło w okres dojrzewania. Lata 80. XX wieku charakteryzowały się kulturową zmianą w kierunku tematów skupionych na młodzieży i buntem przeciwko tradycyjnym autorytetom. Nastolatki były coraz częściej postrzegane jako grupa demograficzna nadająca się do sprzedaży, a filmy, które rezonowały z ich doświadczeniami, zyskiwały popularność. Rozwój nowych reżyserów, takich jak Jan Hughes stały się podstawą filmów młodzieżowych i podmiejskich, z takimi tytułami jak Klub Śniadaniowy (1985), Dzień wolny Ferrisa Buellera (1986) i Jakiś rodzaj cudu (1987). Aktorzy tacy jak Molly Ringwald I Emilio Estevez stał się synonimem gatunku, pomagając zdefiniować jego styl i tematykę.


Wiele filmów dla nastolatków z lat 80. zawierało niezapomniane ścieżki dźwiękowe i style mody, które stały się kultowe. Sukcesy kasowe, takie jak Szybkie czasy w Ridgemont High (1982) i Powrót do przyszłości (wyprodukowany przez Spielberga w 1985 r.) udowodnił finansową opłacalność gatunku. Studia uznały opłacalność kierowania filmów do młodszej widowni i kontynuowały inwestowanie w podobne funkcje. W 1987 r. Phil Joanou zadebiutował jako reżyser czarną komedią, obrazem o szkole średniej Godzina trzeciaw roli głównej Casey Siemaszko I Richard Tysono dobrze wychowanym nastolatku, który po szkole przypadkowo wyzywa znanego łobuza na bójkę, co sprawia, że ​​dzień staje się pełen narastającego napięcia i chaosu.

Powiązany

Nawet Steven Spielberg uważa, że ​​ten jego klasyk jest „całkiem idealny”

Który z klasycznych filmów tego reżysera zajmuje szczególne miejsce w jego sercu?

Warto przeczytać!  39-letnia komedia Roberta Downeya Jr. stworzyła dziwny paradoks dzięki filmowi Johna Hughesa za 52 miliony dolarów


W zgodzie ze stereotypami dotyczącymi filmów szkolnych, Godzina trzecia zawiera kluczowe składniki widoczne w kilku kasowych hitach swojej ery. Jest przeciętny Joe, Jerry Mitchell, za którym podąża jego marudne rodzeństwo, a potem szkolny łobuz Buddy Revell, wraz z okazjonalnymi szkolnymi kujonami i blond laskami. W większości młodzieżowych filmów lat 80. XX wieku dominowały romantyczne związki lub wątki związane z dorastaniem, ale w historii Joanou romanse zastąpiono pojedynczym, intensywnym konfliktem — walka o wysoką stawkę między dwoma głównymi bohaterami po szkole. Ta przesłanka kieruje całą narrację w bardziej mrocznym i pełnym napięcia kierunku, jednocześnie utrzymując przeciwstawne relacje między Jerrym i Buddym.


Bardziej, Godzina trzecia wyróżnia się na tle innych filmów wyraźnie swoim stylem wizualnym, a w szczególności sposobem wykorzystania zdjęć i reżyserii Barry Sonnenfeld. Sonnenfeld miał doświadczenie w kinematografii (później znany był z reżyserii Facet w czerni) wniósł osobisty styl i podejście do opowiadania historii do pierwszego pełnometrażowego filmu Joanou, często prezentując wciągające, ambitne ujęcia odbiegające od normy. Film jest ewidentnie stylowy i odważny dzięki podejściu łączącemu gatunki; jednak gdy reżyser taki jak Steven Spielberg odmawia przywiązania się do takiego projektu, coś jest nie tak!

Reputacja Amblin Entertainment nie dorównała ostatecznej wersji „Three O’Clock High”


Steven Spielberg jest najbardziej znanym reżyserem New Hollywood, a siedem jego filmów zostało wprowadzonych do National Film Registry. Mając za sobą dziesięciolecia doświadczenia, nie da się zaprzeczyć, że ten pionierski filmowiec wie, które filmy mają potencjał, by stać się hitem kasowym lub rozczarowującą klapą. Podczas gdy Godzina trzecia miał tak duży potencjał, że Spielberg ostatecznie postanowił usunąć jego nazwisko z napisów końcowych po obejrzeniu ostatecznej wersji filmu. Ale jaki był dokładnie powód tej drastycznej decyzji?

Warto przeczytać!  Każdy film fabularny nakręcony przez studio jest ukłonem, a „prawdziwa” postać śpiewa gościom serenady na fortepianie

Początkowo Spielberg podpisał kontrakt jako producent wykonawczy Godzina trzecia poprzez Amblin Entertainment, przyciągnięty potencjałem projektu i jego odejściem od standardowych komedii młodzieżowych tamtych czasów. Jednak po przejrzeniu ukończonego filmu, mroczny, ostry ton i niekonwencjonalny styl filmu, mocno kontrastujące z jego firmą produkcyjną. Amblin Entertainment jest znane ze swojego zróżnicowanego portfolio i silnej reputacji w produkcji filmów przyjaznych rodzinie, które zawierają elementy przygody, fantasy i science fiction. Ze względu na wzruszający charakter filmów kojarzonych z jego nazwiskiem, Spielberg podobno uważał, że ogólny kierunek i wykonanie filmu nie były zgodne z Amblin. Rodzina Fabelmanów reżyser najwyraźniej chciał chronić reputację marki i upewnić się, że jego kariera pozostanie synonimem wysokiej jakości, budującej rozrywki, dlatego zrezygnował z funkcji producenta wykonawczego Godzina trzecia. Decyzja ta podkreśla zaangażowanie Spielberga w utrzymanie spójnej tożsamości marki i podtrzymywanie oczekiwań widzów, którzy oczekiwali od niego określonego rodzaju wrażeń kinowych.


Podczas pierwszego wydania, Godzina trzecia nie spełnił oczekiwań zarówno pod względem komercyjnym, jak i krytycznym, spadając poniżej szacowanego budżetu wynoszącego 5 milionów dolarów. To dowodzi, że Steven Spielberg mógł podjąć słuszną decyzję, wycofując swoje nazwisko z projektu, kiedy to zrobił. Godzina trzecia otrzymał mieszane recenzje za brak rozwoju postaci, zwłaszcza w Buddy, i jednowymiarową fabułę. Pomimo rozczarowania filmem, publiczność lepiej go oceniła niż krytycy na Rotten Tomatoes i jest uważany za jedną z lepszych komedii szkolnych lat 80. bez Johna Hughesa.

Godzina trzecia jest obecnie dostępny do wypożyczenia lub kupienia na Apple TV+ w USA


OBEJRZYJ NA APPLE TV+


Źródło