Marketing

Stoi za rosnącą strategią Abercrombie & Fitch dotyczącą influencerów

  • 13 lipca, 2023
  • 5 min read
Stoi za rosnącą strategią Abercrombie & Fitch dotyczącą influencerów


W miarę kontynuacji istotnej zmiany Abercrombie & Fitch korzysta z wpływowych osób, aby budować pozycję wśród młodych kupujących.

W 2016 roku ten sprzedawca został uznany przez amerykański indeks satysfakcji klientów za „najbardziej znienawidzoną markę detaliczną” w Ameryce. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat Abercrombie & Fitch pracowała nad ponownym pojawieniem się na rynku, pozycjonując markę jako bardziej inkluzywną i zróżnicowaną pod względem rozmiaru, produktów i kampanii reklamowych. Od 2017 r. firma Abercrombie & Fitch zatrudniła nowego dyrektora generalnego, koncentrując się na nowoczesnych stylach i sylwetkach, w większym stopniu polegając na analizie danych i funkcjach takich jak BOPIS. Kupujący dobrze reagują; W zeszłym kwartale spółka Abercrombie odnotowała „najwyższą od dekady” sprzedaż netto w pierwszym kwartale i podwyższyła swoje perspektywy na resztę 2024 r.

Duża część odnowionej strategii Abercrombie obejmuje marketing i obecność w mediach społecznościowych. Jak pokazują wyniki finansowe, firma Abercrombie wydała o 20 milionów dolarów więcej na wydatki marketingowe, ogólne i administracyjne (MG&A) w okresie od 13 tygodni kończących się 30 kwietnia 2022 r. do 13 tygodni kończących się 29 kwietnia 2023 r. Obecnie sprzedawca detaliczny zbudował dużą sieć twórców, którzy mogą pochwalić się nowymi produktami, zapewnić porady i wskazówki dotyczące stylu oraz wyjaśnić swoje zainteresowanie marką. Twórcy obejmują szeroką gamę produktów, od tańca, poprzez gry, po sport, a Abercrombie będzie nawet promować na swoich kanałach społecznościowych swoich partnerów ze sklepów detalicznych lub pracowników korporacji.

Warto przeczytać!  Raport: Marketerzy nie mają zaufania do pomiarów, optymalizacji i targetowania mediów i reklam

„Tak naprawdę chodzi o to, aby każdy mógł poczuć, że ta marka może być częścią jego życia i stylu życia” – powiedziała Megan Brophy, wiceprezes ds. marketingu marki w Abercrombie & Fitch, powiedziała w środę podczas przemówienia podczas szczytu Lead Innovation Summit w Nowym Jorku. Miasto. „Ostatecznie wszyscy jesteśmy ludźmi, wszyscy mamy wpływ i wszyscy konsumujemy. Tak naprawdę chodzi o stworzenie treści, które będą rezonować”.

Jak powinna wyglądać ta treść? Brophy twierdzi, że kupujących z pokolenia Z (i wpływowych osób) pociąga autentyczność. „Są bardzo przejrzyści, chcą realności” – wyjaśniła. „Chcą trochę bałaganu i nie chcą, żeby wszystko było idealne”. Wyjaśniła, że ​​milenialsi, choć posiadają niektóre z tych cech, charakteryzują się nieco dłuższym czasem skupienia uwagi. „Lubią trochę więcej narracji i trochę więcej historii, trochę więcej aspiracji”.

Tworząc relacje z wpływowymi osobami w każdym wieku, Brophy podkreśliła, że ​​ważne jest „przekazanie marki społeczności, upewniając się, że czuje się reprezentowana”. Powiedziała, że ​​typowy dzisiejszy klient Abercrombie ma od 25 do 29 lat – jest to osoba niezależna finansowo, ale wciąż poszukująca kierunku swojego życia.

Warto przeczytać!  „Telewizja jest wysoce skutecznym i wydajnym medium dla marek dążących do masowego zasięgu”

„Kiedy szukamy twórców, szukamy ludzi, którzy są na tym etapie” – powiedziała. „To… autentyczne uczucie, że chcą nosić Abercrombie, że chcą być tego częścią” – powiedziała.

Chociaż Abercrombie spotka się z wpływowymi osobami, aby wyjaśnić nieco więcej na temat marki, „na tym naprawdę kończy się kontrola” – powiedział Brophy. „Dajemy im punkty do dyskusji na temat jakiegoś produktu… [but] wiedzą, jak rozmawiać z publicznością. Sami stworzyli tych fanów, wiedzą, jaki to będzie mieć oddźwięk, więc tak naprawdę chodzi o zapewnienie im narzędzi”.

Coraz więcej firm odzieżowych oddaje stery twórcom. Na przykład firma True Religion prowadzi program True Creators, w ramach którego wybiera kilku wschodzących projektantów, którzy chcą nadać marce własny wizerunek. Zatrudnia także młodych fotografów i inne talenty w amerykańskich miastach do kręcenia kampanii i kręcenia filmów. W 2021 r. firma Revolve stworzyła program ambasadorów marki, który objął 30 000 członków (i listę oczekujących 10 000 kandydatów), natomiast Aerie inwestuje więcej w treści tworzone przez użytkowników i transmisje zakupowe na żywo z udziałem gościnnych gwiazd.

Warto przeczytać!  10 sprawdzonych hacków zwiększających zaangażowanie na Instagram Reels

Abercrombie ma silną obecność w mediach społecznościowych (5 milionów obserwujących na Instagramie, 477 000 obserwujących na Twitterze i 71 000 obserwujących na Tik Toku) oraz rozumie, że jego twórcy i klienci szukają różnych rzeczy na różnych platformach — szczególnie jeśli chodzi o Abercrombie Kids i Hollister, które są przeznaczone dla młodszej publiczności. Na przykład Hollister ma bardziej silną obecność na Snapchacie, podczas gdy Abercrombie jest dość popularna na Tik Tok i Instagramie. W tej chwili firma eksperymentuje z Threads, wyzwaniem Meta rzuconym Twitterowi.

„Platformy ewoluują, środowisko makroekonomiczne ewoluuje i wiele czynników wpływa na to, dlaczego coś się zmienia, dlatego zawsze się temu przyglądamy” – powiedział Brophy. „To, co wszyscy zrobiliśmy cztery lata temu, nie jest tym, co robimy dzisiaj. I to nie będzie to, co będziemy robić za kilka lat.

„Nie mogliśmy przewidzieć, że Tik Tok będzie miał taki wpływ” – kontynuowała. „Wszyscy nie mamy pojęcia, co zrobi Threads… Dlatego zawsze szukamy kolejnych rozwiązań z punktu widzenia platformy”.


Źródło